MIG/MAG lankahitsauskone??

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
KimmoH
Viestit: 188
Liittynyt: 16.9.2011 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja KimmoH »

Niin ja jotain Telviniä tai vastaavaa pommilankakonetta joskus aikoinaan olen testannut ja se oli suoraan kaatiskamaa vaikka uusi kone olikin. Nähtävästi näissä pommilankalaitteissakin on isoja eroja.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja START »

pressa kirjoitti:Onko tälläisellä saumalla mitään virkaa??
riippuu virasta, epäilen ettei mihinkään kovin tärkeeseen pestiin siitä ole.
hmm. pitäisköhän joskus oikeen vartavasten kokeilla jotain halpaa hitsaus konetta jossakin, jos sellaseen vaikka tykästyis niin paljon että vaihtas kaikki kolme kemppiä päikseen johonkin valovirta telviniin :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja jta »

Itselläni taas Telwinin valovirtakone käytössä tuolla ydinjätelangalla eikä kyllä näin kotitallihitsarin kannalta kovin huonoa sanottavaa ole. Tällä hetkellä ainoa ns. vika kun olen ostanu liian paksua (0,9mm) lankaa niin pienimmällä virralla hitsaaminen ei onnistu. Saisi olla tuota 0,7mm. On tuolla kuitenkin moneen autoon paikat hitsattu, yksi peräkärry alusta asti ja yksi radiomastokin kasattu eikä vielä ole hitsauksissa ongelmaa ollut. Ovat kestäneetkin vielä kasassa eikä pellit ole irtoilleet. Toki tämä ei ole niitä halvimpia mutta ei kalleimpiakaan koneita mutta omaan käyttöön sopiva. Tämänkin saisi käännettyä kaasullekkin mutta ei kannata alkaa kaasupulloja tuon takia hommaileen. Kallista lystiä ja en tiedä paranisiko jälki siltikään.

Mutta onhan se sanomattakin selvää että ei tällä samanlaista jälkeä tee kuin jollain 1000 euron kempillä tai vastaavalla voimavirtakoneella. Noitakin kuitenkin käyttäneenä niin onhan ne ihan eri maailmasta. Mutta edelleenkin koneet sen mukaan mitä kokee kukainenkin tarvitsevansa ja mihin lompakko pystyy.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja START »

se on kyllä totta että hyvä hitsari pärjää huonollakin koneella ja huono hitsari taas tarvii hyvän koneen. hyvä hitsari vaan monesti myös ymmärtää hyvän päälle.
koneita on monenlaisia, ei kaikki kempitkään mitään huippu koneita ole. vaikka itse en ainakaan omista yhtään huonoa konetta
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja pressa »

Missä muuten viipyy ne huippukoneilla tehdyn sauman lähikuvat? Näitä paskakuviahan on vuosia pyydetty ja nyt nähtiin yksi. Mielellään näkisin hitsaustaidottaman henkilön saumanpätkän huippu hitsilä, vaikka sillä kempillä ja vielä voimavirtamallilla.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja pressa »

Löytyipä jostain huippu koneen kuva...
Kuva
Viimeksi muokannut pressa, 21.8.2013 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja START »

itse en niin välitä tuosta mikki hitsauksesta että ei ole tullut kuviakaan siitä koskaan otettua. se on niin tympeetä hommaa kun ei voi hitsailla t-paita päällä ja sortsit jalassa kun roiskii niin inhottavasti :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Mites tämä sauma?
Kuva
isompi kuva klikkaamalla.

Pressan kuvan sauma riittänee katsastajan hämäämiseen (pelti pysyy kiinni), mutta itse hitsaisin vähän lisää. Ei näytä palaneen kunnolla alapeltiin.

Motonetin 169€ maksavalla migillä parsin pari autoa kasaan joku vuosi sitten. Hankalaa oli hitsaus kun max-virralla poltteli läpi ja minimillä ei aina polttanu kunnolla. Ja kun kahva oli aina "kuuma" niin sehän räpsi aina mihin sattuu :lol: Pellit kuitenki tarttu ja mukana pysyneet jo muutaman vuoden.

Mitenhän tuollainen kone, en ole itse ostamassa, mutta melko automaattiseksi kehutaan

http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/789694/0
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Evreka kirjoitti:Mitenhän tuollainen kone, en ole itse ostamassa, mutta melko automaattiseksi kehutaan

http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/789694/0
Ei varmasti enää huono kone, vaikka telwin onkin...
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja Qulle »

kappa12 kirjoitti:
pressa kirjoitti:Onko tälläisellä saumalla mitään virkaa??
Kuva

Pikkuusen näyttäis olevan huokoista... Vähä tunkeuman syvyyttäkin epäilen...
Itsellä 200€ bilteman mig. Saa kaasut jos haluaa mutta itse hitsailen ydintäytelangalla. Olen itseoppinut hitsaaja mutta en osaa noin huonoa jälkeä tehdä tuollaiseen kohtaan. Onkohan sitten halpiskoneissa ja langoissa noin paljon eroa vai mistä johtuu.
Autohommiin täysin riittävä ko. laite. Ei se kalliskaan kone kultaista saumaa ruosteiseen peltiin tee.
Tässä kerron omia kokemuksia/mietteitä, jos joku tätä lukiessa miettii mitä vaaditaan että pääsee auton hitsauksen makuun - ei todellakaan tarvita tonnin konetta sikhen hommaan!
Optimihan luonnollisesti olisi ostaa käytettynä joku laadukas kone, mutta omaan kiireeseen en sellaista itselle mieleistä löytänyt joten päädyin tohon bilteman laitteeseen.
16A rasiasta virtaa niin voi kääntäö tehot tappiin niin kyllä sillä aika paksuakin hitsaamaan pystyy, mutta sitä varten mulla vanha kippitehtaan kempin puikko jolla en todellakaan vielä osaa kunnolla hitsata mutta koko ajan opetellaan
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
rotsi4

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Onko kukaa koittanut bilteman 299E lankakonetta KAASUpullon kanssa umpilangalla? siinähän on kaasuvalmius.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Evreka kirjoitti:Mites tämä sauma?
Kuva
Niin niitä "kunnon sauma" kuvia kyseltiin!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

kappa12 kirjoitti:
Evreka kirjoitti:Mitenhän tuollainen kone, en ole itse ostamassa, mutta melko automaattiseksi kehutaan

http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/789694/0
Ei varmasti enää huono kone, vaikka telwin onkin...
Mihinkäs tämä perustuu? Eikös Telwiniä yleisesti kuitenkin pidetä ihan laatuvehkeenä ja parhaana halpismerkkinä?
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Smoppi kirjoitti:
kappa12 kirjoitti:
Evreka kirjoitti:Mitenhän tuollainen kone, en ole itse ostamassa, mutta melko automaattiseksi kehutaan

http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/789694/0
Ei varmasti enää huono kone, vaikka telwin onkin...
Mihinkäs tämä perustuu? Eikös Telwiniä yleisesti kuitenkin pidetä ihan laatuvehkeenä ja parhaana halpismerkkinä?
Se perustuu ihan allekirjoittaneen omaan mielipiteeseen...
Mä en pidä telwiniä laatuvehkeenä... Mutta mä en osaakkaan hitsata enkä noista mitään ymmärrä...
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: MIG/MAG lankahitsauskone??

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Kempin minarcilla vedettyä saumaa:

Kuva
(klikkaamalla kuvaa isommaksi)

palkki on 2mm seinämällä ja latta 5mm
Vastaa Viestiin