Sivu 1/2
Rudin 2104
Lähetetty: 4.10.2009 11:39
Kirjoittaja rudolf
Unelmat ovat elämistä varten... 5v.seissyt "voyage" löysi tiensä ladon vintiltä meille ja kohta jo mennäänkin konttorille...
Motti täyteen öljyä ja kotiin hinaillessa varovaista koneenpyörittelyä vaihteella (tulpat oli irroitettu) sekä jarrujen rääkkäystä, (oli pikkasen alkanu jumittaa, mut taas pelaa jo kohtuudella). Pa- letku irti kaasuttimen päästä ja mekaaninen pumppu hoiti "likaliemet" tankista mäelle (siis tietty pulloon) ton vaihteella pyörittelyn aikana.
Kotona uudet pa-letkut ja öljyt sekä kaikki suodattimet, akku mamman Ducatosta ja lassi tulille...
57tkm ajettu auto ja virkavallan käytössä palvelleena, kunto A1 ja täysin ruosteeton ja hienosti massattu ja suojattu säännöllisesti.
Saapans ny nähä raaskiiko tolla edes ajaa...
http://img39.imageshack.us/img39/1402/03102009236.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/4811/03102009235.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/6132/03102009237.jpg
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 4.10.2009 13:39
Kirjoittaja Tooberi
Komea farkku

Re: Rudin 2104
Lähetetty: 11.10.2009 21:52
Kirjoittaja rudolf
Loppuviikosta sit vielä toivottavasti ehtii käydä jarrut läpi ja hakea uuden akun niin pääsis vanha taas leimalle...
Tarkoitushan on saattaa auto takaisin orkkis kuosiin päällisin puolin (puskureita ja listoja etsitään edelleen), tekniikkapuolelle kokeillaankin sitä Baijerilaista pikkulohkoa (perus M40B16++ näin alkuun, mittausten perusteella kylläkin joutuu konepeltiä hieman muokkaamaan, mut niitähän vielä riittää).
Muutokset on tarkoitus tehdä siten ettei esim. entisöinti tule myöhemminkään olemaan mikään ongelma.
Mamma antoi luvan vielä yhden rakentaa niin annetaan nyt sit ajan kulua ja katsotaan mitä tästä käyttöautost sit tulee jos tuleekaan...
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 4.12.2009 8:12
Kirjoittaja rudolf
Nyt on takana jo parituhatta kilsaa työmatka-ajoa ja onhan siinä vähän ollu...
Rekisteröinti ja leimaaminen ei tuottanut minkäänlaista päänvaivaa, onhan kyseessä ehjä auto

.
Tosin nyt myöhemmin on kaikenlaista letku- ja kalvorallia sit ollutkin kun ei toi kumi ja muovikaan kestä noita pitkiä seisonta-aikoja. Toistaiseksi vielä hakusessa kaasuttimen korjaussarja, niin sais tohon ne tyhjäkäynnitkin taas kuntoon.
Orkkis pannulla/tekniikalla mennään nyt ainakin ens kesään ja katsellaan sit jos enää kiinnostaakaan tuo tekniikan vaihto, tarkoitus pikkuhiljaa kuiten piristellä tota omaa mottia, et saatais tolle lukkoperälle töitä (Huom. alkuperäinen)
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 6.12.2009 12:32
Kirjoittaja rudolf
Teretus taas, nyt alkaa jo huolet ja murheet väistyä kun alkaa kohtapuoliin noita huolto-osia tuolta maailmalta tipahdella, (kiitokset avuliaille kanssaharrastajille).
Eilen paiskasin konehuoneeseen ohimennen vielä sähköisen tarvikemallin pa-pumpun ja kasso, käynnit parani jo huomattavasti, oli mekaanisesta pumpusta tietty jo kalvo kuivunu tolla seisonnalla, ja kun sellaista ei kotoa löytynytkään (samaran pumppuja kyl muutamia uusia, en sit ruvennu vertaileen) niin nyt sekin toimii sähöl...
Kytkimen romppeet pitäis keretä vaihdella (ei suostu emännys muuten ajamaan) kun on vähän "herkkä" toi nykyinen, osat löyty ihan Motonetin hyllystä ja eipä toi hintakaan ihan murhaava ollu.
Jossain välissä pitäis sit tota alustaa alkaa päivittämään vähän sporttisempaan suuntaan, (puslat, iskarit ja jouset nyt ainakin alkuun) että on sitten noi ajo-ominaisuudet sillä tasolla, että viitsii ajaa kun jossain välissä sitä voimaakin tullaan automobiiliin konstilla tai toisella taikomaan...Tulis nyt vaan äkkiä kunnon talvi että sais naatiskella ja sit tietty rauhallinen kesä et kerkeis alkaa moottoriswappia tekemään...
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 6.12.2009 18:57
Kirjoittaja rudolf
Ei päivää ilman... kun ei tänäänkään muuta ehtinny niin ruori piti kuiten vaihtaa...
Tarkkasilmäiset tieten telottaa mut heti, kun on vihollisen virityspajan tuotteita käytetty, mutta kun ei nyt muutakaan ollu kun en viitsi tuon Laapotin ohjausgeometrian takia tota "ultrapientä Formulinkia" siihen tunkea, (12" Formuling on vielä säästössä).
Rattihan on 4mm sovitelevyllä kiinni 20mm korotetussa Formuling keskiössä, kun ratissa on muistaakseni sama jako kuin Luisin ruoreissa, ja keskiön "tööttönappi" (vaiheessa vielä) on tehty raiskaamalla yksi alkuperäinen vanteen keskiökuppi... ja tietysti väriä pitää tunnustaa....

Re: Rudin 2104
Lähetetty: 10.12.2009 22:51
Kirjoittaja rudolf
Tänään toi pikkubussi kauhean "kakkaläjän" pienessä pahvilaatikossa...
Aikani siinä purkaessa ja putsaillessa löysin sieltä karstan seasta jotain hauskaa...
http://img704.imageshack.us/img704/7605/10122009333.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/7937/10122009331.jpg
Tässä taas tuli todettua, ettei sillä polttoölpälläkään kaikkea saa puhtaax ja joskus joutuu sijoittamaan vielä oikeisiin aineisiin.
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 11.12.2009 11:38
Kirjoittaja rudolf
Jaapans... Tänään tuli taas poikettua kivalla pajalla, jossa on kivoja pikku koneita, joilla voi tehdä kivoja pikku juttuja, ettei harrastaminen käy niin kamalan totiseksi...
Mitähän kivaa sieltä pukinkontista nyt sitten löytyykään???
http://img697.imageshack.us/g/laipat1.jpg/
Ja sit tuli tietty tilailtua Moposportista korjaussarjaa, powervalvee, ja läjä suuttimia tohon Weberiin, putsari pitää ehtiä vielä purkaamolta noutaa niin pääsee asentaan...
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 11.12.2009 11:56
Kirjoittaja Mutis
asiallisen näkösiä laippoja

Re: Rudin 2104
Lähetetty: 12.12.2009 19:54
Kirjoittaja Pavlovits
Sinulla on mukava tapa kertoa asioista. Vaikka nuo takavetoprojektit eivät kovin paljon kiinostakaan, näitä lukee mielellään.
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 15.12.2009 13:54
Kirjoittaja rudolf
Kiitokset vaan Pavlovits.lle, enpä ole ennen moista kuullutkaan

.
Nyt on kuiten taas romua tilattunna, onpi tulossa uutta kevytmallilaakerisimpukkaa, kärjetöntä syttyjärjestelmää, Weberin hilutkin on vielä kasaamati ja vielä pittäis löytää kireetä nokkaa ja tehdä kansi...pakosarja...imusarja...
(Myykää joku niin multa säästyypi aikaa).
Olis nyt luullu, että loppunu jo toi alituinen kohkaaminen nuihen peltilehmäin kanssa sillon nuoruuessain, vaan ei, ruokahaluttomuutta ei ole sen jälkeen esiintyny kun tuo riivajainen pihalle eksyi, minkäs teet...
Kakspyöräiset viepi vapaa-ajasta n. 85%, kotihommat ja laiskottelu 35% ja sitten tietty noi "kokoperheenlemmikit" ja niitten huolenpito vievät toisen 35%, (kaljotteluunki saapi joskus menemään vähän) kaikenkaikkiaan tällä laskukaavalla pääseepi eläkkeelle reilusti ennen 40 ikävuotta, paitsi ei taia keritä...
Onneksi tuli vähän kovemmat pakkaset niin ei tarvi tehrä kovin kiivaasti, kun joutuu välillä sulattamaan toholla työkalut sormista irti

Re: Rudin 2104
Lähetetty: 16.12.2009 21:28
Kirjoittaja rudolf
Taas tuli jotain tehtyä, ei vaan oikeen tiä mitä... oli tommonen omituinen alipainepalikka, jossa pari johtoa perässä tuolla konehuones ja kuinka ollakkaan uusi löytyi tuolta varastonperähyllystä niin vaihdoinpas poies... Tyhjäkäynti muuttu, en tosin väittäis et olis vieläkään niinkusta paremmax männy

.
Sit löyty toi paineentasaajakin tohon pöydälle mut en sitä viittinny ruveta -20 pakkases ruveta turaileen niin otin vähän kosteamman lähestymisen ja vaihdoin termostaatin ja tietty uudet nesteet, sissoh mut paleli sormia, mut pinta pysy sulana ja "ne maistukin jotenkin makeelle"...

...
Jatkoa seuraa
http://img20.imageshack.us/i/16122009359.jpg/
http://img20.imageshack.us/i/16122009358.jpg/
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 18.12.2009 22:50
Kirjoittaja rudolf
EHHHEEEHEHEHAAHAAHHHAAHHHAHAAHAAAA
Nyt lensi sit joutavaa romua poies tuolta konehuoneesta (eilen ja tänään illalla pääsin vihdoin ruuvaamaan)

.
Eilen heittämällä kärjetön sytty paikoilleen sekä bensanpaineensäädin seurax tolle sähöpumpulle ja vakiokaasarin huoltoa ja säätöä...
Tänään käytiin sit pojun kans kylillä ja tällä rasva-apinalla palo hihat tohon kaasariin ihan täysin, kävipä mieles koko kulkineen myynti, VAAN eipä käy enää.
Asianlaidasta suivaantuneena otin tänään iltapuhteeks asentaa sen niin paljon kehutun Weberin tonne konttoriin (eipäs ole asiasta tienneet sitten turhaan kehuneet). Ensin tietty asianmukaiset huoltotoimet kaasarille eli kaikki korjausromppeet uutta ja foorumilla kehutut setupit sisään

...
Kaasuttimen ollessa toi vesiryyppy DGAV oli tietysti tarpeen kierrättää imusarjan lämmitysvesi ton ryypyn kautta ja uskokaa tai alkää sekn toimii todella hienosti, huomenna saapi tietty testiä ton kylmäkäynnistyksen, mut muuten

.
Kiitokset kaikille tänne neuvoja jakaneille ja osakauppoja tehneille kollegoille, nyt tuosta vanhasta pyykkimummosta alkaa jo kuoriutua se meille kaikille niin haaveiltu kissanainen

.
Mun mielestä Lada on ihan kelpo auto...
Vielä kun ehtii säätää sytkän ja seoksia niin vot...
Seuraavaksi sit vähän kantta ja nokkaa ja se peltisarja, ei oikeen malttais, pitäskös mennä talliin takas?
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 18.12.2009 23:17
Kirjoittaja Jokari
^^ Hienoa, suunta on oikea ja perusjututkin on kunnossa joka on tärkeä asia

Btw. jos sulla on käytössä toi kolmikalvoinen bensanpaineensäädin niin sen ei minun käsityksen mukaan pitäisi toimia kunnolla vaparissa? Se kun on turpokäyttöön tarkoitettu. Taisi vaatia myös paluulinjan ja korkeapainepumpunkin?
Eikös olekkin kummallista että yhdellä metallimöykyllä saa jo Ladasta paljon enemmän autoa muistuttavan?
Re: Rudin 2104
Lähetetty: 18.12.2009 23:34
Kirjoittaja THI-900
Hienoa. Niinkuin se sanonta menee Weberillä Wehkeet Wireeseen.
Onko sulla nyt siellä ihan suoraan ne sisuskalut mitä tos DGV ohjeessa on kirjailtu? DGAVissahan on pienemmät sisäkurkut kuin DGVssä ==> Itsellä vei DGAV noilla ohjesuuttimilla aika paljon ainetta (mikä yllätys ku ne sisäkurkut on pienemmät). Auto vain tuli myydyksi ennenkuin ehdin kunnolla kokeilla pienempiä suuttimia. Emäntäkin sai rauhallisessa korttelirallissa menemään 13l/100km. Olisi kiva kuulla sunkin kulutuslukemia ja mahdollisesti siitä jos kokeilet hieman pienempiä suuttimia.