Sivu 1/1

Pakokaasukierrätyksestä ja ketjun ajoituksesta

Lähetetty: 28.9.2009 23:21
Kirjoittaja Yogi
Olen tuossa tutkiskellut -87 1600:n imusarjasta lähtevää putkea, joka kulkee parin mutkan kautta pakosarjaan ja siihen jonkinlaisen alipaineventtiiliin. Venttiilistä lähtevä letku on katkottu ja tukittu. Ilmeisesti tässä on jonkinsortin saastehässäkkä, jonka mahdollisesti voisi poistaa katkaisemalla ja tukkimalla ´putken päät, liekö se tekee mitään sivuvaikutuksia?

Nokkaketju tuntuu jo kulahtaneelta ja uusi ketju on tulossa. Taannoin nokan ketjupyörän ja ketjukopan oltua irti ja takaisinkasauksessa ei saanut millään jakoa kohdalleen, parhaillani sain niin, että nokan merkkien ollessa kohdalla oli kampiakselin merkki puoli hammasta edessä. Auto ei oo käynyt sillä arvolla, joten käynnistä en osaa sanoa. Miten porukalla yleensä noi jakomerkit, saatteko kohdilleen?

Re: Pakokaasukierrätyksestä ja ketjun ajoituksesta

Lähetetty: 28.9.2009 23:29
Kirjoittaja Jokari
Ei tuo jako ole koskaan millilleen ja nuo merkitkin on vain summittaisia. Yleensä jos alakerta on linjassa niin nokan merkit heittää millitolkulla johonkin suuntaan, riippuen ketjun venymisestä. Puolen hampaan heitto on aika pientä...

Re: Pakokaasukierrätyksestä ja ketjun ajoituksesta

Lähetetty: 29.9.2009 9:13
Kirjoittaja pressa
Jokari kirjoitti:Puolen hampaan heitto on aika pientä...
Eihän ketjussa voi olla koskaan suurempaa kuin puolen hampaan heitto.