Sivu 1/1

laturinvaihto? -90 Niva 1600

Lähetetty: 27.9.2009 13:57
Kirjoittaja Pulteri
Hei taas näsitä minun latausongelmista

Eli g221 -> g222 ja laturin jännitteensäätimen käyttö. Ongelmana se, että tuohon on tehty ennen viritelmiä jotka eivät käy yhteen vanhojen kaavioiden kanssa. Johto "15", joka ohjeiden mukaan pitäisi liittää johto "67" ja tämä laturiin (vanhan j.säätimen ohitus) ei toimi koska joku on joskus vetänyt ihmeellisen ohituskytköksen latausvalolta tuohon piuhaan ja muita liitäntöjä ei ole (eli piuha päättyy tuohon kytkökseen) kun kaavioissa johto "15" pitäisi tulla virtalukolta sulakkeen kautta, mutta tätä piuhaa ei löydy???? Korjausrompulta en löydä Nivaan yhtäläistä sulakerasian kaaviota, joten olo on enemmän kuin neuvoton... eli jos joku voisi neuvoa mistä sulakkeesta tuo "15" lähtee niin helpottaisi kummasti vai voisiko tuon "15" ohittaa vetällä piuhan latausreleen "86" liitoksesta?

Tällä hetkellä ihmettelen miten tuo laturi ylipäätään ikinä on voinut toimia...

Re: laturinvaihto? -90 Niva 1600

Lähetetty: 27.9.2009 18:03
Kirjoittaja tam74
nivan tehtaan korjaamo manuaali näyttää että sulake nro,10

Re: laturinvaihto? -90 Niva 1600

Lähetetty: 27.9.2009 20:44
Kirjoittaja Pulteri
Kiitos.

Re: laturinvaihto? -90 Niva 1600

Lähetetty: 28.9.2009 22:46
Kirjoittaja Pulteri
Vielä yksi kysymys...

Latauksen merkkivalon toinen johto kulkee latausreleelle ja toinen? Maihin? Oma arvelu maihin, mutta tähän ottaisin mieluusti paremmin tietävältä tiedon?

Re: laturinvaihto? -90 Niva 1600

Lähetetty: 29.9.2009 9:29
Kirjoittaja mbkoskin
Korjausmanuaalin mukaan toinen piuha (musta) menee latausvalon releelle, liittimeen 30/51, ja toinen (valkomusta) maahan.

http://www.turbo-nutter.com/ sivun lähes lopusta löytyy linkit englanninkieliseen korjausmanuskaan, joka on aika kattava.

Re: laturinvaihto? -90 Niva 1600

Lähetetty: 29.9.2009 12:07
Kirjoittaja Pulteri
Kiitoksia!

Juu tässä on ollu aika viritykset kun tuo valkomustakin oli sokeripalalla muutettu virheäkeltaiseksi ja tuotu apukuskin puolelta hytinläpi tuonne konehuoneen puolelle ja liitetty "67" piuhaan.... :o
Nyt pitäis piuhojen olla paikallaan ja Invan olla taas Niva :D