Sivu 1/9

lada1500 (2105)

Lähetetty: 12.6.2009 11:29
Kirjoittaja ladatuning
projektina ois tehä tästä ladasta joku pirssi ralliteille.
noita speksejä tällähetkellä:
katalysaattorin ohitus putki
32/36 2k weber
vapaavistaus suodatin

ei muuta mutta tänäviikonloppuna kansi irti ja porauksee/höyläyksee : )
onko kelläkää tietoo onkonoita vakio nokkia hyvä ruveta "höyläämää" vai onko iha uus virinokka ostettava?
tuplavakaaja tarpeet on jo tossa pittöö vaa rakennella. 40 dellertot onpi tulossa ja pelti satsi ja joku 2-2.5 tuumane putki 1-2 vaimentajalla onko kelläkää tietoo mihi tehoihi tuolla kannella nokalla peltisatsilla putkella ja kaasareilla ni mihi tehoihi joku 150hp ? ainakin jos poraa 1.6toseks :D

Re: lada1500 (2105)

Lähetetty: 12.6.2009 11:40
Kirjoittaja ladatuning
ja oisko kellää tietoo noista "poikkituista" että auttaakone mittää siis ajettavuutee :lol:

Re: lada1500 (2105)

Lähetetty: 12.6.2009 12:10
Kirjoittaja Mara
Luultavasti vakionokista saa jonkunlaisen ihan hiomalla, mutta eipä noi kalliita ole ihan oikeat virinokatkaan.
Pelkällä kansihommalla ei kyllä kuuhun mennä, tarvitsee lohkoakin kohtaa osoittaa mielenkiintoa.

Kahden tuuman putki riittää aivan varmasti niille tehoille, jotka saa irti noilla muutoksilla.
Poraaminen ylikokoon on vähän makuasia, mielummin valmis 1600-lohko, jos tilavuutta haet.
On nimittäin se 150hv aika tiukassa tolla kokoonpanolla..

Hyvät iskarit ja jouset vaan alle, ei näissä kori niin löysä ole.

Re: lada1500 (2105)

Lähetetty: 12.6.2009 15:41
Kirjoittaja START
jos kunnolla tekisit niin 1600 lohko ja 1300 remmikoneen männät. sitten lohkosta reilusti pois (männät lohkon tasalle tai joku kymppi yli) kansi niin matalaks kun saa (vinoon ja sitten vahvistushitsaukset) siihen kunnon nenä, jotku 45tuplat pakosatsi ja sulla voi olla jopa 140heppaa :roll:

Re: lada1500 (2105)

Lähetetty: 13.6.2009 16:49
Kirjoittaja ladatuning
tänää ei tullu ladaa laiteltua pikkase tuli ajettua töitä on :? onkos nuo männät hirmusen kalliita oon kyselly mutta ei oo oikee kukkaa tahtonu tietää. ihako takommännät kannattas laittoo vai iha jotku normi? kuinkas isoks tuota 1700 lohkoo voi porata oon kuullu juttuja että ois porattu 1900 sekskin?

Re: lada1500 (2105)

Lähetetty: 14.6.2009 0:16
Kirjoittaja Mara
Että poraamalla tehoa.
Äskenhän oli kyseessä 1600:ksi poraus, nyt ollaan jo desin isommassa ihan lähtökohtaisestikin. :lol:
Oletko jo laskenut kuinka paljon pitää porata, että 1700:sta päästään 1900:seen? :wink:

Re: lada1500 (2105)

Lähetetty: 14.6.2009 10:40
Kirjoittaja START
niin 1700 lohkon pystyy poraan isommaksi kuin 1600:sen.
niin ja edelleen hyvä budjettimäntä 1600 vapariin: 1300 remmikoneen mäntä
venäjältä tuotuna ne on ihan edullisiakin (esim. 1700 männät alta satasen sarja. sis männänrenkaat ja tapit)
ja kyllä minä laittasin ihan vakio mäntää jos kyseessä vapaasti hengittävä.

Re: lada1500 (2105)

Lähetetty: 14.6.2009 23:58
Kirjoittaja Mara
START kirjoitti:1700 lohkon pystyy poraan isommaksi kuin 1600:sen.
Epäilemättä. Mitä sillä max. n. 83,4cm³:lla sitten saavutetaan?
Minuuttimoottori? :wink:

Re: lada1500 (2105)

Lähetetty: 15.6.2009 8:53
Kirjoittaja START
ei mitään mutta rupee wiseconkin luettolosta löytyyn sopivaa halkasijaa :wink:
1600 lohkohan on jo tosi hilkulla että kestääkö porata edes 82mm. kun taas 1700 kestää jotain 84mm? vai mikä se tarkka milli määrä olikaan? elmeri racing team tietää ainakin
mutta miksi tehdä vaparista isompaa kuin 1600?

Re: lada1500 (2105)

Lähetetty: 15.6.2009 13:48
Kirjoittaja ladatuning
totta eikai sitä sitten kannata li 1600 seks laittaa :D mutta tänään eräs pikkulapsi kävi kahtomassa lada projektia ja räpläsi ratta ni meni rattilukko päälle sitä sitten poistamaan päältä ni avain katkes lukkoon :? ja eiku uus virta lukko :? mutta sen verran sain tehtyä että venttiilikopan avasin ja nokkaa kahoin iha hyvässä kunnossa oli tästä hyvä jatkaa :)

Re: lada1500 (2105)

Lähetetty: 15.6.2009 15:49
Kirjoittaja pikku-maukka
sen katkenneen avaimen voi saada sielt' lukosta pois, en muista miten mutta on siitä täälläkin kirjoitettu, kertokoot viisaammat enemmän.

Re: lada1500 (2105)

Lähetetty: 15.6.2009 16:06
Kirjoittaja ladatuning
juu pittää jotenkin se sieltä pois penkoa :D tänään laitoin keulan "pukille" ja irrottelin kummatki etupyörät ois essä tehtävää puoltaa pikkase vasemmalle aurauskulmat "#¤"1"""¤ :D ja klappia ohjauksessa raidetangon päät vaihtoo. noitten stoppareiden modaaminen olisi houkuttelevaa kääntys pyörät pikkase enemmä.

Re: lada1500 (2105)

Lähetetty: 17.6.2009 23:14
Kirjoittaja ladatuning
tänään tuli purettua keulaa jonkin verran tarkoitus olisi tehdä tuollaiset http://www.numppamotorsport.com/101.jpg on jo ostettu toiset lada vakaajat täytyy vaa rakentaa : D

Re: lada1500 (2105)

Lähetetty: 28.7.2009 14:52
Kirjoittaja ladatuning
nonniin pitkästä aikaa tulee kirjoitettua töitä on ollut ja lada ei ole oikeen edistynyt sisusta sentään purettu ja kuppipenkki asennettu. tullut rallitiimissä mekaanikkona käytyä ja sitä kautta hyvijä vinkkejä saanut :) lada on tällä hetkellä ilman etutassuja pölkkyjen päällä. etujarrut täytyisi vaihtaa

Re: lada1500 (2105)

Lähetetty: 2.8.2009 14:25
Kirjoittaja ladatuning
Lada prokkiksessa tapahtunut edistystä :lol: kaasari/imusarja ja pakosarja irroitettu. on ladan vakio pakosarja aikas tukkoinen :? onkos kelläkään myydä halpaa peltisatsia? ja dellerton 40 kaasari paria?ja tietenkin jotain kaasuvivustoja kyseisiin kaasareihin voi tarjota.