Sivu 1/4
2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 9.6.2009 22:12
Kirjoittaja Peltzi_jr
1.Miten tosta GM:n ruiskusta voipi sääjellä mm. bensanpainetta ja seos suhetta, ku meinaa välillä tukehtua jos liikaa polkasee?
eli ei vastaa kaasuun oikein.
2.Kuinkas sais vähä kitkaa perään ku meinaa vaan yhellä täpiä tyhyjää?
3.Solenoidi vain vinkasee eikä pyöritä konetta. MIKSI? Onko Startti paskanen? Joskus toimii joskus ei!
4. Ohjauksessa pikkunen välys mitä pitää vaihtaa, tai tehä?
5. Nyt se tärkein eli pientä piristystä pienellä "sääjöllä"? Osaan kyllä moottorit ja korjaukset eli rohkeita ehotuksia!

Re: 2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 9.6.2009 23:08
Kirjoittaja sasu
Hestecillä toi seossuhteen säätö onnistuu ainakin helposti.
Re: 2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 9.6.2009 23:22
Kirjoittaja Mara
1. Ruiskun ominaisuus, mennee laihalle nopealla polkaisulla. Jotkut ovat laittaneet paineensäätimen jousen päähän rikan(?) paineen nostamiseksi.
2. Rahalla oikeaa lukkoa esim. itänaapurista tai
hitsilukollakaan ei tyhyjiä täpi.
3. Vinkaisevan solenoidin haluaisin kuulla, veikkaisin kuitenkin bendixin luistamista tai hammaskehän kulumista.
4. Simpukan päällä on 17mm lukitusmutteri jonka keskellä tasakärkiruuvarille hahlo, ympärillä näkyy piparkakun muotoinen rikka.
Pyörät suoraan, mutteria löysälle ja ruuvarilla kiristys seuraavaan rikan hahloon asti. Kannattaa säätää vain yksi hahlollinen kerrallaan, kunnes haluttu välys löytyy.
5. Säädä kaikki irtoava paino pois. Muu pieni säätö ei näissä oikein tehoa.

Re: 2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 10.6.2009 13:03
Kirjoittaja ATS 8x13
Tämä kyllä ei ihan tähän liity mutta...

Tollanen hitsilukko olisi kesällä hyvä. Kun taka-akseli pyörii auton alla poikittais-suunnassa niin Ladalla pääsee sulan veden aikana vaikka saareen.
Re: 2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 10.6.2009 20:21
Kirjoittaja Mäntä
Voisko tuon hitsilukon teon laittaa vaikka usein kysyttyihin, kun monesti kysytään, että miten se tehdän
Tuosta näkee selvästi ne oikeat rattaat jotka pitää hitsasta "lukkoon"
Re: 2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 10.6.2009 20:51
Kirjoittaja pressa
Mäntä kirjoitti:Tuosta näkee selvästi ne oikeat rattaat jotka pitää hitsasta "lukkoon"
En ole tosikko mutta kannattaa kaikkien mietiä mitä hitsaa. Kokeneemmilta kannattaa kysyä ja netissä ei kaikki ole totta....
Re: 2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 10.6.2009 21:11
Kirjoittaja 1500i
No lukko on tuokin

Re: 2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 10.6.2009 21:18
Kirjoittaja Jokari
^^ Kitkaahan tässä perään kysyttiinkin

Re: 2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 10.6.2009 22:51
Kirjoittaja Peltzi_jr
Mara kirjoitti:1. Ruiskun ominaisuus, mennee laihalle nopealla polkaisulla. Jotkut ovat laittaneet paineensäätimen jousen päähän rikan(?) paineen nostamiseksi.
2. Rahalla oikeaa lukkoa esim. itänaapurista tai
hitsilukollakaan ei tyhyjiä täpi.
3. Vinkaisevan solenoidin haluaisin kuulla, veikkaisin kuitenkin bendixin luistamista tai hammaskehän kulumista.
4. Simpukan päällä on 17mm lukitusmutteri jonka keskellä tasakärkiruuvarille hahlo, ympärillä näkyy piparkakun muotoinen rikka.
Pyörät suoraan, mutteria löysälle ja ruuvarilla kiristys seuraavaan rikan hahloon asti. Kannattaa säätää vain yksi hahlollinen kerrallaan, kunnes haluttu välys löytyy.
5. Säädä kaikki irtoava paino pois. Muu pieni säätö ei näissä oikein tehoa.

No näistä on kyllä apua jo pitkälle. ton paineen säätimen sijainnin haluisin tietää? Vai onko se ilmanputsarin kannen alla siinä venakopan puolella? ja solenoidista.. se ei ilmeisesti pääse aina liikkumaan ku starttaa, pyörii vaan paikallaan muttei työnny oikiaan paikkaan. lekalla pamautin niin jo alko starttaamaan.
Ei tota perää kannate alkaa hitsailemaan ku se hajoo sit alta aamukahavin... meinasin vaan että jos vaikka vähä jäykentäs öljyjä niin auttaako se, vai hajottaako seki perän?
Niin ja missä muuten on seos ruuvi? onko se sellanen johtojen päässä oleva muovimötikkä jossa säätöruuvi? jos ei niin mikä se tollanen ruuvi sit on?
Re: 2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 10.6.2009 22:53
Kirjoittaja jaasu
ei mee kauaa jos paljo otat sutilähtöjä nii rupiaa lukottaa. omassa 1700i rupes perä lukottaa yhden kyläkäynnin aikana..
Re: 2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 10.6.2009 22:58
Kirjoittaja sasu
Kempillä ajettu jo yli 1,5 vuotta, ~20 000km ja hyvin kestää.
Re: 2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 10.6.2009 23:05
Kirjoittaja Jokari
Ruiskussa ei ole mitään seosruuvia, ecu hoitaa kaiken itse, se keltahattuinen pikku boksi repsikan lokasuojassa on oktaanisäädin, elä koske siihen.
Niin ja tuo puutuminen ruiskussa on ihan normaalia tietyillä kierrosalueilla ripeämmin kaasua painettaessa. Surkeasti toteutettu kiihdytysrikastus vaan kyseessä. Senkin olisi voinut toteuttaa paljon paremmin.
Ja ne 4x4 bensakartat, hohhoijjaakkaa, ei tarvitse ihmetellä miksi noiden ruuttien käytös on niin kulmikasta läpi kierrosalueen.
Re: 2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 10.6.2009 23:07
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Niin, ruutta on tarkoitettu Meikän tyyliselle ajajalle, joka mieluummin keventelee kaasua. Jo Lähtee!

Re: 2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 10.6.2009 23:16
Kirjoittaja Jokari
Ruiskua ei voi vähällä kaasulla ajaa kun se ei väännä alle 2000 rpm ollenkaan. Parissa tonnissakin meinaa vielä juristaa. Kaasarilla tasainen vetoalue lähtee 1500 rpm ->
Ei voi toki säälittävillä 4x4 kartoilla saada aikaan kuin juuri perinteisen 1700i käytöksen.
Itse asiassa ladan ozon, asteekki ja 1700i toimii kaikki samalla tavalla - yksikään ei miellytä vaativaa kuljettajaa. Tai edes kuljettajaa joka vaatii vähääkään normaalia, hyvin toimivaa autoa muistuttavan ajokäytöksen.
Jatkakaa

Re: 2107 -96 1700i ruiskun säädöt??? ja Miten sais pirtiämmäksi?
Lähetetty: 11.6.2009 21:39
Kirjoittaja Peltzi_jr
Jokari kirjoitti:Ruiskua ei voi vähällä kaasulla ajaa kun se ei väännä alle 2000 rpm ollenkaan. Parissa tonnissakin meinaa vielä juristaa. Kaasarilla tasainen vetoalue lähtee 1500 rpm ->
Ei voi toki säälittävillä 4x4 kartoilla saada aikaan kuin juuri perinteisen 1700i käytöksen.
Itse asiassa ladan ozon, asteekki ja 1700i toimii kaikki samalla tavalla - yksikään ei miellytä vaativaa kuljettajaa. Tai edes kuljettajaa joka vaatii vähääkään normaalia, hyvin toimivaa autoa muistuttavan ajokäytöksen.
Jatkakaa

Joo no en mä nyt iha uskomattomia tolta odotakkaan. iha hyvin se toimii tollaseksi ruutaksi. oktaaniruuvia oon pyöräyttäny pikkuusen ja vähä kumpaanki suuntaan mut ei ole ollu mitään vaikutusta.
Välys katos ohjauksesta, kiitos neuvojen.
Löysin muuten turbonki tallista... oisko kauhee homma kyhätä tohon paikalleen.. eli kestääkö alakerta ja männät pikkusia paineita? ja tuleeko ton ruiskun kans onkelmia, vai kannatteeko paineistettu weebertti vaihtaa???