Sivu 1/1
Lada 1200 S -90
Lähetetty: 16.5.2009 21:34
Kirjoittaja Vilunki
Ostettiin kaverin kanssa puokkiin Lada, sille kesäautoksi ja mulle talviautoksi kun länsitraktori syö liikaa gasoliinia (Lada voi kuulemma syödä saman verran tai enemmänkin, mutta sille kelpaa sentään 95).
Tänään se jo meinasi jättää tielle, kaveri kun ei ole automiehiä niin ajoin 30 kilsaa suuntaansa ja lisäsin nestettä ja ilmasin kytkimen. Luulin että nestekytkin on näitä nykyajan kotkotuksia, mutta Ladassakin näkyi olevan sellainen. No hyvä siinä ABC:n parkkipaikalla oli sitä opetella.
Hassu vehje, konehuone on lähes kuiva, mutta kytkinneste on kadonnut kuin pieru saharaan, öljyäkin syö, mutta lienee ominaisuus. Syö länsitraktorikin, mutta sen näkee että mistä tulee ulos.
Muuten kyllä upea tumman punainen yksilö mustalla sisustalla. Radiota ei luonnollisesti ole. Joku ramofooni sinne on etsittävä, kasettisoitin tietty, ei mitään ämpääkolmosia tai deeveedeesoittimia Ladaan.
Re: Lada 1200 S -90
Lähetetty: 19.5.2009 21:42
Kirjoittaja Vilunki
Kerhon jäsenmaksu on nyt maksettu ja tarrat tilattu. Huomenna haen työsylinterin kytkimeen jos ehdin, motonetissä näkyi olevan hyllyssä.
Ihan pikkasen vaan on käynyt mielessä et jos ihan pikkuisen vaan laskis kantta, laittais sähköflektin ja polttoainekrematoriosta kohta yli jäävän Weberin, mut ei ilkeäis purkaa toimivaa konetta.
Re: Lada 1200 S -90
Lähetetty: 19.5.2009 21:59
Kirjoittaja pikku-maukka
samantie enemmä siitä kannesta pois, ja weeberivaan kiinni
Re: Lada 1200 S -90
Lähetetty: 19.5.2009 22:29
Kirjoittaja Jokari
Ladassa puristukset ei kovin häävisti nouse esim. 1,5 mm siivulla mutta vanhanliiton kansien jäykkyys tästä kyllä merkittävästi kärsii.
Re: Lada 1200 S -90
Lähetetty: 19.5.2009 23:05
Kirjoittaja Pavlovits
Ajelehan nyt vain ensin vähän aikaa, ja katso olisiko tuon ikäisessä autossa jotain muuta kiireellisempää laitettavaa kuin kannen lasku.
Re: Lada 1200 S -90
Lähetetty: 19.5.2009 23:06
Kirjoittaja Jokari
^^ Samaa vähän mietiskelin...
Re: Lada 1200 S -90
Lähetetty: 20.5.2009 13:27
Kirjoittaja Pavlovits
Re: Lada 1200 S -90
Lähetetty: 20.5.2009 13:35
Kirjoittaja ralli lada
Tuota pikkulohkoa ei kannata ruveta virittelemään. 1700koneesta saattaa saada jo ihan pirteän.
Re: Lada 1200 S -90
Lähetetty: 20.5.2009 21:09
Kirjoittaja Jokari
Itse pidän enemmän arvossaan 1500 ja 1600 koneita, paukkua saa niistä aivan samalla lailla. Eikä ole mitään ylikoon ylikokoon porattua lohkoakaan kiusaamassa jo vakiona

Re: Lada 1200 S -90
Lähetetty: 20.5.2009 21:20
Kirjoittaja ralli lada
Kyllä aina isompi kone on tehokkaampi, niin kuin venäläisistä koneista huomaa
Ja 1700 lohko kestää kuulemma porata isommaksi paremmin kuin nuo muut.
Mutta susia nämä ladan myllyt on kaikki kuitenkin

Re: Lada 1200 S -90
Lähetetty: 20.5.2009 22:12
Kirjoittaja START
joo tänne vaan kaikki kymeenlaakson 1700 myllyt, otan ilmasiks vastaan kaikki mistä haluatte eroon
1600 on hyvä kun saa remmikoneen venakolomännät suoraan niin saa laskettua lohkoa ja kantta reippaasti ja reilut nostot nokalle. mut silti otan mielummin 1700 kun kestää porata isommaks
Re: Lada 1200 S -90
Lähetetty: 21.5.2009 22:51
Kirjoittaja Vilunki
Eihän ny noin uudessa autossa mitään ihmeellistä laittoa ole. Uusin auto mitä mulla on ikinä ollut.
Kytkintä lukuun ottamatta se toimii hienosti kaikilta osin. Länsitraktorissa ois vaikka mitä laittamista. Enkä tosiaan toistaiseksia ala toimivaa konetta särkemään, mutta kannen laskusta ja Weberistä on hyviä kokemuksia länsitraktorissa ihan käytön kannalta, lisääntynyt teho ja pienempi polttoaineen kulutus on kuitenkin aina plussaa. Tehoja haetaan sit tosta toisesta laitoksesta
Ja katsastukseenkin on aikaa vielä lähes vuosi... Kuvia yritän laitella viikonloppuna.
Re: Lada 1200 S -90
Lähetetty: 22.5.2009 2:48
Kirjoittaja Mara
START kirjoitti:joo tänne vaan kaikki kymeenlaakson 1700 myllyt, otan ilmasiks vastaan kaikki mistä haluatte eroon
mut silti otan mielummin 1700 kun kestää porata isommaks
Ne ylimääräiset on jo ajat sitten hävitetty.
Miten paljon sitten 1500/1600-lohko kestää poraamista, entäs 1700?
Ite en juurikaan ole harrastanut "poraamalla tehoa"-tyyppisiä juttuja, suosin enemmänkin "ei mitenkään muutenkaan"-tehoa.

Re: Lada 1200 S -90
Lähetetty: 23.5.2009 15:37
Kirjoittaja Vilunki
http://s16.photobucket.com/albums/b41/d ... /Laatokka/
Nyt on kuvia autosta. Työsylinterin vaihto jäi yritykseksi, ei irronnut se letku kummastakaan päästä. CRC:ssä uitin molemmat päät, mutta piti lopettaa kun kannat vaan meinasivat mennä pyöreiksi.
Räjähtäneen suojakumin tilalle laittelin sentään ehjän. Oli kyllä aika kypsän oloinen se työsylkkä, ilmatessa puski pitkään ruosteenruskeaa nestettä ja mustaa röhnää.
Pitää kehitellä jotain uusia kujeita, alapään jos saisi ehjänä auki, voisi käyttää vanhaa letkua. Toisaalta alapää olisi helppo väkivalloin irrotella, mutta se ei varsinaisesti johda mihinkään.
Jarrupalatkin taitavat olla lopussa, se onkin sitten jo tutumpaa puuhaa, etujarrujen rakenne on hyvin lähellä Volvon vastaavia.
Edit: Keskikulutukseksi tuli n. 8 litraa satkulla ja ajoa vajaa 400 km. Eli ihan iskussa tuntuisi olevan koneen puolesta.
Re: Lada 1200 S -90
Lähetetty: 25.5.2009 23:39
Kirjoittaja Vilunki
Kävin puleeraamassa yhden turbosaappaan ja kaveri laitteli sitten sillä aikaa Ladan kytkimen kuntoon. Työsylinteristä hän vielä pullautti männän ulos ja laitteli tiivisteisiin rasvaa, tehtaalla kun sitä oli kuulemma kitsaasti pistetty. Jospa se sitten palvelisi usean vuoden kunniakkaasti.
Kerhotarrat saapuivat tänään ja asentelin ne takaovien pikkulaseihin. Taitavat olla vanhaa varastoa kun tarra oli jo valmiiksi kutistunut, vieläpä silkillä painettu eikä mitään tulosteita.
Nännimankkaa ei kaverinkaan tallista löytynyt, monenlaista muuta rammaria on kyllä ollut tyrkyllä.
Saimme myös selville että milloin Ladalla pääsee parhaiten 7 auton letkasta ohi. No silloin tietysti kun ne pysähtyvät tien varteen. Ilmapallojahtihan se siellä oli käynnissä.