Sivu 1/2
Vaikea saada käyntiin
Lähetetty: 11.5.2004 16:50
Kirjoittaja nivailija
Niva ei oikein suostu lähtemään käyntiin kylmällä kunnolla, vaikka auto on täysin huollettu. Se köhii todella pitkään ja lähtee sitten vasta käyntiin. Lähtee kuitenkin aina käyntiin, mutta kyllähän Ladan pitäisi aina ensimmäisellä käynnistyä.
Ryypyllä ei ole mitään vaikutusta moottorin kierroslukuihin vaikka se on korjaamon mukaan kiristetty. Luulen, että ryyppy on kaiken avain.
Auttakaa avutonta!

Lähetetty: 12.5.2004 19:07
Kirjoittaja tolstoi
Kato nyt, että se ryyppyläppä liikkuu. Ilmanputsarin kansi vaan auki niin siinä se möllöttää. Jos ei liiku niin putsarin pohjaki irti ja ihmettelemään ryypyn vivustoja.
Lähetetty: 12.5.2004 19:55
Kirjoittaja nivailija
Kiitos paljon! En ollutkaan tollasta ajatellut, täytyy mennä kokeilemaan ja mahdollisesti korjaamaan.
Lähetetty: 13.5.2004 20:39
Kirjoittaja nivailija
Nyt on ne läpätkin tutkittu, mutta edelleen se käynnistys takertelee. Ei oikein meinaa pysyä käynnissä. Tyhjäkäynti ja seos on kyllä säädetty oikein. Tämä on todella mystistä.

Lähetetty: 14.5.2004 5:55
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Voisiko olla ilmavuotoja, eli onko osat toisissaan ja kaasari imusarjassa tiiviisti kiinni.
Lähetetty: 14.5.2004 18:36
Kirjoittaja nivailija
Vaikea sanoa, kun en sellasta osaa itse korjailla, mutta kun taas tulee huolto niin siellä sen voin mainita. Se on tässä vähän aikaa sitten alkanut käymään huonosti. Kaasutin ei ole alkuperäinen. Nyt se on Solex. Vaihdettu kolme vuotta sitten.
Tommoset käyntihäiriöt ottaa pattiin...

Lähetetty: 17.1.2006 18:40
Kirjoittaja nivailija
Vähän updeittiä.
Juuri on säädetty taas seokset, mutta edelleen ryyppy ei toimi. Läpät kyllä menevät kaasarissa kiinni, mutta ei auta.
Jos avaan ryypyn täysin, niin kone ottaa hetkellisesti kierroksia, ja sitten uuvahtaa ja sammuu. Puolittaisella ryypyttämisellä ei mitään vaikutusta.
Ei ole ilmavuotoja havaittu.
Tämä on veemäistä, kun auto ei saakeli pysy kylmänä käynnissä kuin akrobaattimaisten kytkin-jarru-kaasu painallusten ansiosta..
Toivottavasti annoin oireet tarpeeksi tarkasti. Lisää ehdotuksia?
Lähetetty: 17.1.2006 18:47
Kirjoittaja destor
Ehkäpä bensankulussa on ongelmia, toimiiko auto pätkimättä kun runttaa kaasun pohjaan? Ettei tuossa kaasuttimessa olisi jokin lisäbensasuutin ryypylle, joka on tukossa? Onko ryyppyläppä jousitettua mallia, jos on niin tarkista että jousitus on herkkä ettei kone tukehdu kun se ei saa ilmaa läpän välistä.
Lähetetty: 17.1.2006 18:55
Kirjoittaja samarai
Kaasareista en juuri mitään tiedä mutta mites kiihdytyspumpun toiminta? Onko se jo pois suljettu?
Lähetetty: 17.1.2006 20:12
Kirjoittaja tahko
Näin talviaikaan kylmä kone on myös nuuka siitä onko kärkiväli riittävä ja onko sytytys kohdallaan. Itse kun säädän sytytyksen korvakuulolta, niin sitä piti "aavistuksen" verran aikaistaa - eli niin paljon että lämmin kone kävi sillätavalla terävästi - maksimikierroksista himpunverran aikaisemmalle - ei kuitenkaan niin paljon että nakuttaa kuormituksella.
Lähetetty: 17.1.2006 20:23
Kirjoittaja evo2
joskus kauan sitten V8-makazinesta luettu: liian usein kun on käyntihäiriöitä syypääksi luullaan kaasaria. eli kannattaa tutkia mieluummin sytytysjärjestelmä kuntoon. toinen vanha viisaus: onko jakaja vaihdettu viime öljyn vaihdon yhteydessä?
Lähetetty: 17.1.2006 21:02
Kirjoittaja =Shiguli=
Mulla on semmonen ongelma tuon 1200L.n kanssa, että kylmänä pitää ryypyttää ja pumpata ihan helvetisti, ennenkä hörähtää. Se oari kertaa vähän niinkuin rykäsee, ja pumppaamalla lähtee tulille.
Lähetetty: 17.1.2006 23:54
Kirjoittaja nivailija
destor kirjoitti:Ehkäpä bensankulussa on ongelmia, toimiiko auto pätkimättä kun runttaa kaasun pohjaan? Ettei tuossa kaasuttimessa olisi jokin lisäbensasuutin ryypylle, joka on tukossa? Onko ryyppyläppä jousitettua mallia, jos on niin tarkista että jousitus on herkkä ettei kone tukehdu kun se ei saa ilmaa läpän välistä.
Kun runttaa kaasun pohjaa, menee hetki, sitten potkaisee ja alkaa kerätä kierroksia.
Sytytysosat ovat kyllä kunnossa. Viime kesänä vaihdettu kärjetön sytytys.
Lähetetty: 18.1.2006 0:12
Kirjoittaja samarai
nivailija kirjoitti:destor kirjoitti:Ehkäpä bensankulussa on ongelmia, toimiiko auto pätkimättä kun runttaa kaasun pohjaan? Ettei tuossa kaasuttimessa olisi jokin lisäbensasuutin ryypylle, joka on tukossa? Onko ryyppyläppä jousitettua mallia, jos on niin tarkista että jousitus on herkkä ettei kone tukehdu kun se ei saa ilmaa läpän välistä.
Kun runttaa kaasun pohjaa, menee hetki, sitten potkaisee ja alkaa kerätä kierroksia.
Sytytysosat ovat kyllä kunnossa. Viime kesänä vaihdettu kärjetön sytytys.
no kyllä kiihdytyspumpun toiminnallakin tohon kai jotain vaikutusta on, vaikka en tosiaan kaasuttimista ymmärrä tuon taivaallista.
Solexia ei nyt tähän hätään löytynyt, mutta katso tästä Weberin jutusta kohta "kiihdytyspumppu".
http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm
Lähetetty: 18.1.2006 1:02
Kirjoittaja LENNY
Kiihdytyspumppu ei vaikuta tyhjäkäynnillä.Ladan pitäis käynnistyä,kun vetää ryypyn päälle ja polkasee kerran kaks kaasua.Jalka pois kaasulta ja kone käyntiin.Iän myötä kaasarin kuluminen aiheuttaa sen,että tulee yksilöllisiä eroja.Joissain kaasu puoleen väliin,joissain jotain muuta.Jos tulpat kunnossa ja sytytys muutenkin,putsaisin tyhjäkäynti suuttimet.Samalla kannattaa puhallella koko kaasari.
Mulla oli aiemmin Nivassa käyntihäiriöitä,kun otin virranjakajalle alipaineen imusarjasta.Ongelma kuittaantui kun otin sen alipaineen kaasarista,heti kurkun alapuolelta.Jouduin vaihtaan kaasarin,jossa kakkoskurkku toimii alipaineella.