Sivu 1/3

Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 12.2.2009 23:35
Kirjoittaja Yogi
Polttoainetalous mielessä ajattelin demoilla (uuden 32/36 DGV) Weberin toimivuutta taloudellisessa talviautossani eli tuossa Nivassa. Onko kukaan laittanut Webrun ja imusarjan väliin korotuspalaa eli bakeliittilevyä? Lähinnä haen sitä, ettei tarvisi vaihtaa pinnapultteja lyhyemmiksi, joka ei sinänsä ole ongelma, vaan mahdollisen ilmanputsarin kopan sopivuus koneen kylkeen (tuunaan orkkiskopasta weberiin käyvän tai ryöstän jostain Asconasta). Onkohan tuon välilevyn olemisella tai poisjättämisellä jotain muita vaikutuksia?

Re: Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 13.2.2009 0:02
Kirjoittaja Jokari
TEORIASSA sen pitäisi lisätä rahtusen vääntöä koska se pidentää imusarjaa, mut se jää kyllä teoria-asteelle, käytännössä eroa ei ole (kokeiltu 13 mm bakeliitilla). Itsellä 4 mm bakeliittilevy ja keittää bensat samalla tavalla kohokammiossa kuin suoraan sarjaan pultattu Weberikin.

Ite laitoin uudet pinnapultit, vanhat vaan pihdeillä irti ja sopivista pulteista lyhentäen snadit pätkät tilalle. Jos pinnapultit on liian pitkät niin sen apukuskin puoleisen takareunan mutterin laittaminen paikoilleen on erittäin ärsyttävää.

En nyt äkkäsältään muista paljonko Invan konepeltiin on matkaa, mut takavedoissa koppa nousee alumiinisen sovitepalan + orkkiskopan kanssa noin pari senttiä vakiota korkeammalle. Mahtuu hyvin kuitenkin, samalla tavalla lähtee maalit putsarikopan kannesta kun se hiertää siihen konepellin rättiin :lol:
Kannattaa ettiä sopiva putsarikoppa, Ladan omasta ei tule hyvä kun se aukko on niin erimallinen.

Itellä nykyään tollainen halppis kromilaatikko putsarina, mut tarkoitus päivittää se paremmin suodattavaan Pipercrossin tuotteeseen joka on yllättävänkin halpa; n. 60€...

Ainiin, tärkein meinasi unohtua; onnittelut erittäin hyvästä kaasarivalinnasta. Juttua säädöistä + kaikesta muusta löytyykin täältä foorumilta eräiden kirjoittamina aika hyvin ja aina saa ja pitääkin kysyä lisää apua, koitetaan jeesata parhaan mukaan :wink:

Re: Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 13.2.2009 11:01
Kirjoittaja START
mulla on weeberissä redlinen pyöreä kromi puhdistin. sopii hyvin mutta hintaa moisella munan kuorella on muistaakseni päälle 70e mutta onhan se hieno :D tähän saa myös vaihto suodattimia :wink:
ja mulla on kaasari imusarjassa ihan normi pulteilla

Re: Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 14.2.2009 11:02
Kirjoittaja Yogi
Kiitoksia. Weberistä on täällä niin paljon kinasteltu, että oli pakko kokeilla omalle kohdallekin. Niva on hyvä Weber-testialusta varsinaiseen sijoituskohteeseensa eli tuohon mun 2102 -projektiin 1600-koneella. Täällä on tosiaan ihan hyvin juttua ja vinkkejä ja se houkutteli kokeilemaan. Suunnitelma olis saada se kuntoon ja ottaa pitkä testiajo Mobiliaan, mutta voi olla, etten ehdi ja pitää tulla nappiksella, jälleen.

Re: Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 16.2.2009 14:57
Kirjoittaja THI-900
Mul on sulle siihen ilmanputsari. Fordin OHC koneesta ja pitäis sopia ladan pellin alle. Voin tuoda Mobiliaan. Jos siitä saa 10€, niin voin ottaa kyytille.

Re: Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 16.2.2009 22:59
Kirjoittaja Yogi
Ok, ilmoittelen loppuviikosta, jos tarvin sitä. Koitan modata tässä viikolla Ladan ilmanputsarikopasta tekemällä pohjan uudesta pellistä. Jos se ei näytä tuottavan tyydyttävää tulosta, katellaan sit lisää.

Re: Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 18.2.2009 23:06
Kirjoittaja Yogi
Niin siinä kävi, ettei tuota Forttikoppaa tarvita...modasin Ladan orkkis-kopasta weberiin sopivan pellittämällä siihen pohjan uusiksi. Hieno tuli, ja orkkis orkkis :D

Re: Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 18.2.2009 23:07
Kirjoittaja Jokari
Hyvä hyvä...nähdäänkös weeperi-inva jo mopiliassa? :wink:

Re: Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 19.2.2009 15:38
Kirjoittaja Yogi
Ei nähdä Nivaa, en luultavasti kerkeä saamaan sitä kuntoon ja säätöihin Mobiliaan. Pitää tulla nappiksella. Kevätpörähdyksessä sit...

Re: Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 20.2.2009 23:12
Kirjoittaja Yogi
Weber asennettu (huomaamattomasti vakioputsarin alle :)). Ilman kummempia säätöjä kone lämpimäksi ja vetämään ekat testilenkit. Hyvä, etten ojaan ajanut, otti "hiukan" herkästi kierrokset ja kiihtyvyyden pienillä vaihteilla. Saa sen Nivankin näemmä kulkemaan... Hyvin paineli maantielläkin 80-100km/h vauhdissa. Täytyy alkuviikosta säätää seoksia vielä. Suutinkoot tällä hetkellä (en ole kajonnut): Pääsuuttimet 140/135 , Pääilmansuuttimet 165/160, tyhjäkäynnit 55/50.

Re: Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 20.2.2009 23:14
Kirjoittaja Jokari
Heh, eikös olekkin "hieman" eroa vaikka jotkut jaksaa aina vinkua että orkkis on kaikkein paras.. :lol:

Itsellä tätä nykyä pääsuuttimet 150/150, ilmat 170/190 ja tyhjäkäynnit 55/80 ja seosputket samat kuin sulla. Persdynolla kulkee parhaiten ikinä ja laajakaistalambdakin on samaa mieltä. Kulutus kaupunkirallissa siinä kympän tienoilla ja matkassa vähän vähemmän. Ei voi olla kuin tyytyväinen (taas jälleen kerran)

Re: Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 21.2.2009 13:57
Kirjoittaja START
munkin pitäs varmaan ostaa laajakaista niin sais tuon kulutuksen vähän tippumaan. :?
tyhjäkäynnit: 50/80 päät 137/145 ilmat 160/170 ja toimii ihan hyvin, ehkä hiukan rikkaalla mennään kokoajan. mullahan olikin sitten eri seosputket.
vetää muuten ihan erillailla kun vakiona. mittarin tappiin ja peilit kääntyy 8) tottakai suljetulla alueella on kokeiltu :roll:

Re: Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 6.4.2009 20:08
Kirjoittaja Krisse
Itellä on kanssa suunnitelmissa ton hieromalaitteen (=Niva) veeperöinti, mutta nää Latukat kun on ihan uus tuttavuus niin ihmetyin ja kummastuin vähän ton kaasupolkimen välityksen kanssa - siellähän ei olekaan vaijeria vaan paljon tankoja ja niveliä. Jos nyt sitten Weberiä ruvetaan sovittamaan, niin tekeekö tuo ongelman vai käykö toi vipstaakisysteemi tollasenaan/pienellä modauksella kunhan vaan valitsee oikean Weberin?

DGV:stä tässä triidissä puhutaan, mutta mitä muita malleja näihin 'suositellaan'?

Re: Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 6.4.2009 20:37
Kirjoittaja ralli lada
Minähän en noista sota-aikaisista kaasareista mitään tiedä, mutta ainakin startilla on DGAV:ssa ihan ladan vakio vipusysteemi ja toimii hyvin.

Re: Weber-installaatiosta Nivaan

Lähetetty: 6.4.2009 23:04
Kirjoittaja Jokari
http://xs.to/xs.php?h=xs136&d=09076&f=kuva155863.jpg

No siinäpä tuo minun weberin vivusto, ainoastaan toi poikkitanko on tehty uudesta M5 kierretangosta kun ei meinaa vakio riittää.
Palaustusjousi on mulla venakopan pultin alla kiinni niin ei turhaan rassaa noita melko heppoisia weberin akselitiivisteitä.

Käypäisiä webereitä ladaan mm.

- DGV
- DGR
- DGAV
- DGEV
- DGMS
- DGAS
- DGES

++ onhan noita eikä jaksa millään listata em. mallien eroavaisuuksia, kvg :) Jos jaksaa näpertää vaijerikaasun niin silloin tuo lista laajenee jonkin verran kun noita kaasareita on kuitenkin eri vipusuunnilla olemassa. Mm. ADF, ADL, DIR yms..

http://www.freetechnics.fi/viritysk.htm Tuolla olis kohtuu halpa DGV tarjolla.