Axtec-kaasuttimen säätö
Axtec-kaasuttimen säätö
Laittaisiko joku ystävällisesti sen ohjeen, minkä avulla saa säädettyä Axteekki ladan seokset ja tyhjäkäynnin kohilleen. Noin niinkuin kotikonstein, eli jännite- ja kierroslukumittarin avulla.
Kiitos jo etukäteen.
Kiitos jo etukäteen.
Ensin ajetaan kone lämpimäksi. Sitten laita jännitemittari kiinni lamdan johtoon (se valkoinen jossa yksi karva) ja toinen pää maahan. Sitten säätämään kaasarin jalassa olevaa neulaa siten että volttimittari näyttää noi 0,5 volttia. Tyhjäkäynti säädetään autiomaatti ryypyn allaolevasta mustasta namikasta noin 800 kierrokseen minuutissa.
Jotensakin noin.
Jotensakin noin.
Lada rules
Anteeksi . Näin siinä käy kun tuo dalmantia etenee.
Siis Kun kone on lämmin niin siinä lamdaanturilta tulee kolme johtoa. Kaksi niistä on omassa liittimessään ja yksi on erillinen. Siitä erillisestä mitataan (liittimen päällä on musta kumi suoja, helppo ottaa pois paikoiltaan kun mittaa).
Ennen mittausta on otettava täysteho letku irti (se tulee kaasarilta lämpötilaventtiileiden katuua oikeassa moottorin sivupellissä olevaan mustaan mötikkään josta lähtee johtoja).
No nyt päästään mittaamaan. Säätö neula näkyy kuvassa 5-9 (ladapravda 4/03)
Tyhjäkänti säädetään siitä samassa kuvassa osasta no 1.
Kyllä uskoisin että nyt pitäisi onnistuman.
Kaikki letkut muuten pitää olla kunnossa (ei vuotoja) ja että ovat hyvin paikoillaan. Ja tärkeää on että ovat oikeilla paikoillaan.
Siis Kun kone on lämmin niin siinä lamdaanturilta tulee kolme johtoa. Kaksi niistä on omassa liittimessään ja yksi on erillinen. Siitä erillisestä mitataan (liittimen päällä on musta kumi suoja, helppo ottaa pois paikoiltaan kun mittaa).
Ennen mittausta on otettava täysteho letku irti (se tulee kaasarilta lämpötilaventtiileiden katuua oikeassa moottorin sivupellissä olevaan mustaan mötikkään josta lähtee johtoja).
No nyt päästään mittaamaan. Säätö neula näkyy kuvassa 5-9 (ladapravda 4/03)
Tyhjäkänti säädetään siitä samassa kuvassa osasta no 1.
Kyllä uskoisin että nyt pitäisi onnistuman.
Kaikki letkut muuten pitää olla kunnossa (ei vuotoja) ja että ovat hyvin paikoillaan. Ja tärkeää on että ovat oikeilla paikoillaan.
Lada rules
Yleensä myös otetaan jakajan alipaine säädin pois käytöstä säädön ajaksi...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
No nyt toimii lämpösenä kohtalaisen hyvin. Mutta mitenkäs sitten ton kylmäkäynnistyksen ja käytön kanssa? Kuinkas saisin seuraavat ominaisuudet pois?
Käynnistyminen:
Täytyy startata yli kolme kertaa, ennenkuin lähtee kunnolla. Mikäli heti painaa kaasua vähänkään kone sammuu. Kylmänä tuppaa sammumaan itsekseen jos ei anna hieman kaasua. Eli ei käy tyhjäkäyntiä juuri ollenkaan.
Ajaminen kylmänä:
Tyjäkäynnillä pysyminen epävarmaa, kone sammuu kun vaihtaa vapaalle. Nykii ja on laiska.
Käynnistyminen:
Täytyy startata yli kolme kertaa, ennenkuin lähtee kunnolla. Mikäli heti painaa kaasua vähänkään kone sammuu. Kylmänä tuppaa sammumaan itsekseen jos ei anna hieman kaasua. Eli ei käy tyhjäkäyntiä juuri ollenkaan.
Ajaminen kylmänä:
Tyjäkäynnillä pysyminen epävarmaa, kone sammuu kun vaihtaa vapaalle. Nykii ja on laiska.