Sivu 1/1

kaasuttimien erot?

Lähetetty: 15.1.2009 12:24
Kirjoittaja pupukello
mitä eroa on kaasutinmalleilla?
2105-1107010-20 ja 2105-1107010

2105-1107010-20 mallin kaasutin on ladassani paikallaan ladani on -81 vusimallin 1200l nappisilmä.
ja olen laittamassa siihen puhdistettua ja huollettua 2105-1107010 kaasutinta ja mietin tässä mikä näillä kaasuttimilla on ero????
(2105-1107010 kyseinen huollettu kaasari on ehkä peräisin 1300s nappisilmästä vuosimallista ei tietoa)

Re: kaasuttimien erot?

Lähetetty: 15.1.2009 12:44
Kirjoittaja THI-900
Jos malli 2105-1107010 on 2105-1107010-00, niin luultavasti ei mitään.

Korjausrompun kaasutin pdf:ssä mainitsemasi kaasarit on molemmat samassa sarakkeessa, samalla speksillä. -10 loppuisessa olisi 112 pääsuutin 107 sijaan.

Re: kaasuttimien erot?

Lähetetty: 15.1.2009 13:49
Kirjoittaja pupukello
kaasutimeni on nimen omaan pelkkä 2105-1107010

Re: kaasuttimien erot?

Lähetetty: 15.1.2009 14:21
Kirjoittaja Tatu Waloranta
Lada infosta:
2105-1107010 1,2 ja 1,3 moottoreissa, korimalleissa 2105, 2107, 2104 sekä 1200 L vuodesta 1986
2105-1107010-20 vanhemmissa 1,2 ja 1,3 malleissa vuodesta 1980 alkaen, ilman saasteen alennus järjestelmää.

Eipä niissä varmaan ole eroa kuin tuo saasteen alennus järjestelmä... :?

Re: kaasuttimien erot?

Lähetetty: 15.1.2009 15:44
Kirjoittaja THI-900
Mutta onko 2105-1107010 mallissakaan saastenalennusjärjestelmää?

Re: kaasuttimien erot?

Lähetetty: 15.1.2009 17:00
Kirjoittaja pupukello
noin päällisin puolin katsottuna niissä ei näkynyt eroja... toinen kaasari oli kädessä ja toinen paikallaan ladassa.
pitäisikö kyseisen saasteenalennusjärjestelmän näkyä päälle päin?

Re: kaasuttimien erot?

Lähetetty: 15.1.2009 17:35
Kirjoittaja Tatu Waloranta
pupukello kirjoitti:noin päällisin puolin katsottuna niissä ei näkynyt eroja... toinen kaasari oli kädessä ja toinen paikallaan ladassa.
pitäisikö kyseisen saasteenalennusjärjestelmän näkyä päälle päin?
Siinä kaasuttimessa pitäisi olla sellainen mikrokytkin... :)

Re: kaasuttimien erot?

Lähetetty: 15.1.2009 19:12
Kirjoittaja jta
Tatu Waloranta kirjoitti:
pupukello kirjoitti:noin päällisin puolin katsottuna niissä ei näkynyt eroja... toinen kaasari oli kädessä ja toinen paikallaan ladassa.
pitäisikö kyseisen saasteenalennusjärjestelmän näkyä päälle päin?
Siinä kaasuttimessa pitäisi olla sellainen mikrokytkin... :)
Ja jos en vallan väärin muista niin tyhjäkäynninsäätöruuvilla on vielä alipaineletkun paikka.

Re: kaasuttimien erot?

Lähetetty: 15.1.2009 20:02
Kirjoittaja pupukello
2105-1107010 tässä mallissa mitä olen laittamassa ladaani on semmoinen mikrokytkin.
2105-1107010-20 joka on paikallaan ei kytkintä näkynyt mutta oli letkut virran jakajaan eli alipaine letkut ja imusarjan lämmitys letkut.

jos niillä nyt sitten on se saasteenalennusjärjestelmä erona niin voikone ne vaihtaa keskenään ja lada vielä pelittää sen jälkeen?

Re: kaasuttimien erot?

Lähetetty: 15.1.2009 20:09
Kirjoittaja THI-900
Toimii ristikkäin. Elä laita siihen mikrokytkimeen mitään johtoja.

Saasteenalennusjärjestelmä on semmoinen, että pitäisi katkaista bensan tulon kaasarille kun jarrutetaan moottorilla. Sen toimivuus on kuitenkin ollut hyvin heikko, ja siksi se on tulpattu lähes kaikista malleista missä se on ollut. Lisäksi vielä päästöjä alentava vaikutus on ollut hyvinkin minimaalinen, vaikka järjestelmä olisi toiminut.

Re: kaasuttimien erot?

Lähetetty: 15.1.2009 20:19
Kirjoittaja pupukello
KIITOS JA KUMARRUS!

se oli hyvä vastaus tyhmälle maallikolle.

:D

Lähetetty: 15.1.2009 20:25
Kirjoittaja Jusu
Toimii muuten mutta jos sille alipainekalvolla varustetulle tyhjäkäyntiruuville ei johda sitä alipainetta niin tyhjäkäyntiä ei sitten ole...

Re: kaasuttimien erot?

Lähetetty: 15.1.2009 21:30
Kirjoittaja Lada-Jussi
-00 tyhjäkäynti palikan jossa on se alipaineohjattu kalvo voi korvata -20 mallin tyhjäkäyntipalikalla missä ei ole kalvoa, mikrokytkimen voi heittää menee, niiin ku sen yleensäkin vois, kun ei sillä ole merkitystä jos ja kun alipaine on kuitenkin vedetty suoraa imusarjalta, -10 mallia ei kai suomessa ollutkaan, se eroaa -20:stä sillä, että siinä ei ole lähtöä jakajan alipainesäädölle, eli on tarkoitettu korvauskaasuttimeksi vanhoihin malleihin joissa alipainesäätöä ei jakajassa ole.

isolohkojen ozooneista löytyy sen verran eroa että 2107-1107010-20:ssä on solenoidisuutin, jonka tarkoitus on estää jälkikäyntiä, -00:ssa on sama alipainesydeemi kuin pikkulohkon kaasarissa ja ilman solenoidisuutinta. isolohkosta oli myös ainakin -30 versio (nivassa) se ei kai juurikaan poikennut -00 versiosta, oikeestaan ei ole oikein keksittykään mitä eroa siinä oikein on?