Sivu 1/1
1500 nopeaan pitäisi tieto saada sytytys vika?
Lähetetty: 8.1.2009 22:18
Kirjoittaja Joskenniska
mikä voisi olla vikana kun 4 sylinterissä ei tulppa kestä paria päivää kauvvempaa? voiko olla että männänrenkaat menneet? vai mitä ladatistit sanoo?
Re: 1500 nopeaan pitäisi tieto saada sytytys vika?
Lähetetty: 8.1.2009 23:02
Kirjoittaja THI-900
Yleistä, jos palstan puheita on uskominen. Todennäköisesti venttiilivika ja aina nelossylinterissä. Ikinä ei missään muussa.
Re: 1500 nopeaan pitäisi tieto saada sytytys vika?
Lähetetty: 9.1.2009 2:24
Kirjoittaja Mara
Miten ei kestä? Nokeentuuko vai pilaantuuko raa'asta bensasta?
Minkä väriset tulpat koneessa ajon jälkeen on?
Yleensä pakoventiilit palavat, huonot seetit, karsta ja venttiilinvälykset pilaavat ne, mutta ei kai se tulppia samalla riko.
Btw. mulla muuten on ainoa ehjänä pysynyt pytty ollut nelonen;
Ykkösessä (hetkellisesti) imuventtiilivuoto, kakkosesta pakoventtili paloi ja kolmosesta romahti mäntä.
Kaikki tosin eri koneissa.
Re: 1500 nopeaan pitäisi tieto saada sytytys vika?
Lähetetty: 9.1.2009 10:16
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Tulpan vikautuminen viittaisi tulpanjohtoon, joka ei "päästä kipinää kunnolla läpi"
Yleensä tulpanjohtimien riesasta vapautuu, kun laittaa ne tuohikontin aikaiset metallijohdot tinaillen päätteet ja häiriönpoistajalla varustetut tulpanhatut.
Re: 1500 nopeaan pitäisi tieto saada sytytys vika?
Lähetetty: 14.1.2009 21:28
Kirjoittaja vanttmi
Joo, maallisen tietämätön olen osasta kaikista Ladan ongelmista mistä johtuvat - mutta sentään havaitsemaan olen joskus niitä kyennyt.
Itselläni, tulppien "vapaista" letkutuksista kolmospytylläni oli ongelmia tulpan kanssa - saattoivatpa karsiä myöskin joskus painepesurin hiertymistä konehuoneen johonkin terävään kulmaan, tiedä häntä. Kuitenkin syystä tai toisesta parin vuoden aikana kolmasti viottui juuri tuo tulpanjohto. Tulppa oli joskus siis, aina tuolloin - oudon näköinen. Viimeisen kerran reissulla ollessani, poltti kolmosen pakoventtiilin tai karstoitti tai jotain sinne suuntaan. Meinaten tulppa sai sähköä vaillinaisesti, mutta johdon vaihdon jälkeen pörisytti venttilivikaa kuitenkin.
Joten yhdyn "Ukin" teeseihin enkä kiellä myöskään "Maran" empiirisiäkin havaintoja
