Sivu 1/3
Ladan ajo-ominaisuuksien parantaminen
Lähetetty: 3.5.2004 17:23
Kirjoittaja Stefa
Lähinnä rallimiehille suunnattuna, minkälaisia pyöränkulmia olette käyttäneet edessä/takana? Etupyörien kääntymisen lisääminen? Mitkä ovat hyviä perusteoksia ladan alustan rakentamiseen? Kulkupuoli rupeaa olemaan aika ok niin nyt pitäisi saada alusta vastaavaan kuntoon. Kyseessähän ei ole tieliikenteeseen tuleva auto.
Tuli yhdestä vanhasta korista jo purettua ohjausvivusto muokattavaksi.
Lähetetty: 6.5.2004 12:51
Kirjoittaja Stefa
Harrastetaanko tiedon pihtaamista vai onko ladojen rakentelu vain lapsenkengissä vielä?
Jos vaikka joku osaisi kertoa joitain alustan rakenteluun perehtyvien opusten nimiä? Känädän kieli ei ole ongelma. Paikallisessa kirjastossa eivät osanneet auttaa yhtään, pitäisi tietää kirjojen nimiä jotta kaukolainaus onnistuisi.
Lähetetty: 6.5.2004 15:03
Kirjoittaja Vanja-eno
Otsikko sinänsä on jo paradoksi. Miten parantaa sellaista mitä ei ole

Lada... ajo-ominaisuudet

mitä ne ovat

Lähetetty: 6.5.2004 20:17
Kirjoittaja Stefa
Tarkoitatko ettei ladassa ole ajo-ominaisuuksia vai etteikö niissä olisi mitään parantamista?
Olen tuossa ajan kuluksi tehnyt tuota harjoitus autoa, siinä on hyvä vähän etsiä osaamista. Seuraava tuleekin sitten jo kadulle ja turbolla.
Lähetetty: 6.5.2004 20:45
Kirjoittaja Turbiini
Kyllä ladassa vakionakin on hieman ajoominaisuuksia (tosin melko vähän) joten kyllä niitä silloin voi parantaa;) itse aloitin bilsteinin iskareista ja vaikutus oli melkoinen, seuraavaksi jouset vaihtoon ja lopuksi jäykempiä puslia tukivarsiin. Sitten vasta rupean miettimään pyörän kulmia.
Lähetetty: 6.5.2004 20:51
Kirjoittaja Stefa
Iskarit ja jouset jo laitettu, puslistakin huonot uusittu. Ongelmana lähinnä tuo kääntyvyys, siihen pitäisi seuraavaksi etsiä lääkettä ettei joka mutkaan tarvisi vastaheitolla tulla.
Lähetetty: 6.5.2004 20:58
Kirjoittaja Turbiini
Kääntyvyyttä saa paremmaksi hiomalla rajoittimia simpukan varresta, lisäksi pakoputki voi vaatia muutoksia (ainakin mulla apusimpukka ottaa kiinni). Minä en ainakaan uskallakaan koittaa vastaheittoa nykyisellään kun sitä ei saa oikaistua kun renkaat ei käänny tarpeeksi.
öh
Lähetetty: 6.5.2004 20:59
Kirjoittaja Lada-Jussi
kyllä mulla on ajo-ominaisuudet riittänyt vallan mainiosti tähän asti, ainoa että 165R13 renkaat päästää helposti ilmat pihalle jyrkissä kaarteissa.
Lähetetty: 6.5.2004 21:16
Kirjoittaja Stefa
Se juju onkin siinä ettei viskaa niin paljoa ettei se enää oikene

Tosin ehkä joka toinen kerta tulee sellainen ässäyksen jälkeen kirraantuva neulansilmä tultua ohjaus tapissa, mut kuitenkin silleen et oikee vielä. Olis kyl kiva pieni pelivara siinä ohjauksessa.
Parempi peltisarja olisi tarkoitus kesän mittaan tehdä, tuon meinasin vetää apukuskin jalkojen välistä vfts-tyyliin.
Lähetetty: 7.5.2004 17:59
Kirjoittaja mika
mitkä iskarit kantsis laittaa kilpa-autoon eteen? siis ei mittään koneja tai bilstein.. vaan voiko jonku toisen automerkin iskareja laittaa? mitkä olis jäykät?
Lähetetty: 7.5.2004 23:31
Kirjoittaja Stefa
Saabin olikohan taka iskareita käytetty toisinaan, sitä mallia jossa alhaalla lenkki ja ylhäällä pultti. Nesteet kuulemma toimisi kaasuja paremmin kisakäytössä, tai ainakin yhtähyvät saa halvemmalla. toinen ratkaisuhan olisi laittaa toiset iskarit alkuperäisten rinnalle, slloin kannattaa tosiaan tehdä kinnitykset huolella.
Lähetetty: 8.5.2004 11:05
Kirjoittaja mika
No juu.. laitoin tuosta varaosa autost jokku monroen gas-matic iskarit eli varmaanki kaasut niin ovat ainaki jäykemmät ku alkuperäset... typeetä ku nuo ala pultit (2* M8 ) niin toppaavat katkeamaan niin joutuu hitsaileen...

Lähetetty: 9.5.2004 10:38
Kirjoittaja hermanni
Eikös kaupasta sais ehjiiki pulttei,kestäis ainaki varmemmin ku hitsaillut

Lähetetty: 9.5.2004 11:12
Kirjoittaja mika
On meil pulttei vaikka säkki kaupalla mut sen pultin toises pääs on se jousi eessä eli sitä ei saa pois... mun hitsaukst kestää aina

Lähetetty: 9.5.2004 12:18
Kirjoittaja turbo ic
eräs rallihemmo kertoi että kääntyvyyttä saa lisättyä kun taivuttaa kääntövarsia sisäänpäin... (eli niitä varsia jotka kääntää etunapoja) sitten säätää raidetangosta pyörät suoraksi. saman jutun pystyy toteuttaan lyhentämällä kyseisiä kaantövärsia... vähän pystyy myös lisään kääntyvyttä pidentämällä simpukan ja apusimpukan kääntövartta. muistakaa että jos rupeette tekeen jotai edellä mainituista niin varsien tulee olla identtisiä mitoiltaan toisiinsa nähden, sekä osien tulee olla kestäviä... (ja muistakaa ettei katsastusmies tykkää tollaisista virityksistä)