Sivu 1/1
Päästöt pienemmäksi!
Lähetetty: 25.10.2003 14:42
Kirjoittaja john deer
Saako masinolilla päästöjä pienemmäksi? Esim. päästömittauksen ajaksi. Entäs onko koneelle haittaa? Onko tietoo?

Lähetetty: 25.10.2003 21:12
Kirjoittaja Kamaz
Kuuleman mukaan saa. Joissakin maissa ajetaan vallan etanolilla joten tuskin siitä suurtakaan haittaa on. Viinalla on kylläkin eri puristuskestävyys joten pelkän viinan käytöstä ilman puristussuhteen muutosta en tiedä, mutta siitähän ei tässä ollutkaan kyse. Kokemukseni mukaan sitä voi laittaa paljonkin. Olen joskus laittanut pullollisen melkein tyhjään tankkiin ja käynnissä en huomannut eroa. Kokeilin tämän Opel Kadett D:llä
Aikoinaan 80-luvulla eräässä autolehdessä oli Saab 99 tärpättiajossa.
Kyllä saa..
Lähetetty: 26.10.2003 8:40
Kirjoittaja Jaska HKI
Jotkut ovat käyttäneet sellaista konstia,että jättävät tankkiin 10litraa bensaa ja sen jälkeen litra masinolia.Olen kuullut että se ei tekisi hyvää ventiileille,mutta se kannattaa kaataa tankiin katsastusaseman lähettyvillä.Ilmanputsari kannattaa vaihtaa uuteen,kaasutin säätää niin laihalle kuin auto kakistelematta käy.Jos oljyä tulee palotilaan kannattaa laittaa oljyn joukkoon näitä Stop Smokeja.Ne ovat sellaista siirappia,että väliaikaisesti vähentävät savutusta ja samalla pakokaasupäästöjä.Termostaatti kannattaa olla kunnossa,jotta moottori pääsisi oikeaan käyntilämpötilaansa.Kylmällä moottorilla on pakokaasupäästöt aina suuremmat.
Re: Kyllä saa..
Lähetetty: 26.10.2003 9:29
Kirjoittaja Nonnis
Jaska HKI kirjoitti:Jotkut ovat käyttäneet sellaista konstia,että jättävät tankkiin 10litraa bensaa ja sen jälkeen litra masinolia.Olen kuullut että se ei tekisi hyvää ventiileille,mutta se kannattaa kaataa tankiin katsastusaseman lähettyvillä.Ilmanputsari kannattaa vaihtaa uuteen,kaasutin säätää niin laihalle kuin auto kakistelematta käy.Jos oljyä tulee palotilaan kannattaa laittaa oljyn joukkoon näitä Stop Smokeja.Ne ovat sellaista siirappia,että väliaikaisesti vähentävät savutusta ja samalla pakokaasupäästöjä.Termostaatti kannattaa olla kunnossa,jotta moottori pääsisi oikeaan käyntilämpötilaansa.Kylmällä moottorilla on pakokaasupäästöt aina suuremmat.
Nuo vippaskonstit jo kuulostaa niin vaivalloisilta, että eikö olisi helpompaa laittaa auto rehellisin keinoin siihen kuntoon, että se läpäisee päästöt?

Lähetetty: 28.10.2003 8:43
Kirjoittaja AI
Tai hommaa niin vanhan Ladan ettei siitä päästöjä mitata, myös katsastus on kahdeksan euroa halvempi. (Oli ihan pakko kirjoittaa)
Lähetetty: 29.10.2003 11:24
Kirjoittaja juha_va
AI kirjoitti:Tai hommaa niin vanhan Ladan ettei siitä päästöjä mitata, myös katsastus on kahdeksan euroa halvempi. (Oli ihan pakko kirjoittaa)
eikös se päästömittaus ole 14€. Vai onko ei kat autolla ja katillisilla autoilla eri hinta?
Lähetetty: 29.10.2003 11:31
Kirjoittaja Nonnis
juha_va kirjoitti:AI kirjoitti:Tai hommaa niin vanhan Ladan ettei siitä päästöjä mitata, myös katsastus on kahdeksan euroa halvempi. (Oli ihan pakko kirjoittaa)
eikös se päästömittaus ole 14€. Vai onko ei kat autolla ja katillisilla autoilla eri hinta?
Mun mielestä se taas on kympin!

Lähetetty: 29.10.2003 11:40
Kirjoittaja juha_va
riippuu aikapaljon paikasta...
suomen autokatsastuksessa on 14e
mutta esim. haminasta tuttu sai 10e yksityiseltä päästömittauksen + kaasarin säädön. Kun taas esim delta-autossa kyseinen huvi maksaa 59e
aika julmia eroja
Lähetetty: 29.10.2003 12:14
Kirjoittaja Jaakkima
Karhulan Keltakalliossa olevassa Auto-Watissa taasen säätö maksaa 19 €, ainakin katittomalle ja kaasarilla olevalle autolle.
Mutta hyviä on hintaerot.