Kiitos etukäteen

Tota, etkö vois selittää pikkasen tarkemminköhmä kirjoitti:Totta kai se on mahdollista.
Ei muuta kun radio kuormansidontaraudalla kojelaudan alaosaan ruuveilla kiinni. Akulta + johto mankalle (sulakkeen voi laittaa väliin mikäli raskiaa) ja - eli maatto joko runkoon tai sitten akunkengälle. Sitten vaan orkkis ovipahveihin puukolla reijät ja kajarit ruuvaten kiinni. Johdot kiinni sekä antenni koriin (reikä pitää tehdä sillekin, jos ei ole jo valmiina). Radio päälle ja asema kohdalle, sit vaan volat kaakkoon!!
Eiköhän ne ole tarkoitettu soittimelta vahvistimelle?L4d41200S kirjoitti: Kaikki kajarit varmaan käy kaikkii soittimiin? Joissain radioissa on RCA-liittimet, et onks ne niinku kaiuttimille, joissa on RCA-liitin?
Jos tietämys ja kysymykset ovat noilla asteilla niin varmaan kannattaa kääntyä jonkun kaverin/tutun puoleen joka voi asentaa ensimmäiset laitteet ja samalla näyttää ja opastaa niin jatkossa osaat itse. Kuten huomaat aika hankalaa on neuvoa näin netin välityksellä. Kokematon voi onnistua hyvin tai pahimmassa tapauksesa kärventää uudet musiikki laitteet ja vielä huonommassa tapauksessa samalla polttaa koko autonkin (kaveri nimittäin teki näin).L4d41200S kirjoitti:viel olis yks asia:
Kelpaavatko lataan bilteman laitteet ?, esim:
- AUTOSTEREOIDEN ASENNUSSARJA 8MM² (32 €)
- AUTOSTEREO MP3/USB/SD ( 59 €)
- KATTOANTENNI AUTORADIO 40 CM (7,99 €)
Kaikki kajarit varmaan käy kaikkii soittimiin? Joissain radioissa on RCA-liittimet, et onks ne niinku kaiuttimille, joissa on RCA-liitin?
Tuosta bilteman autoradiosta niin panosta mieluummin parempaan soittimeen. Itelläin on varasto käytössä juurikin tuo malli missä ei cd soitinta ole niin tuo tykkää hyppiä noita kappaleita yli ja nekin yleensä on ne parhaimmat kappaleet. Ilmeisesti mulla ja soittimella ei oo yhteensopiva musiikkimaku. Myöskin kavereilta oon kuullu että tekee niilläkin tuota eli ilmeisesti kyseessä ei oo vika vaan ominaisuus.L4d41200S kirjoitti:viel olis yks asia:
Kaikki kajarit varmaan käy kaikkii soittimiin? Joissain radioissa on RCA-liittimet, et onks ne niinku kaiuttimille, joissa on RCA-liitin?
Joo tota, meikäläisellä ei ole minkäänlaista kokemusta autoradion asentamisesta, mutta isoveljeni on tehny jatkuvasti radiotöitä omassa autossaan. Isoveljen kaveri on keväällä valmistunu autopuolelta. Kai autopuolella asennetaa autoradioita?jta kirjoitti:Tuosta bilteman autoradiosta niin panosta mieluummin parempaan soittimeen. Itelläin on varasto käytössä juurikin tuo malli missä ei cd soitinta ole niin tuo tykkää hyppiä noita kappaleita yli ja nekin yleensä on ne parhaimmat kappaleet. Ilmeisesti mulla ja soittimella ei oo yhteensopiva musiikkimaku. Myöskin kavereilta oon kuullu että tekee niilläkin tuota eli ilmeisesti kyseessä ei oo vika vaan ominaisuus.L4d41200S kirjoitti:viel olis yks asia:
Tuolla asennussarjalla pääset kyllä pitkälle mutta on hieman turhan järeää johtoa mankalle. Riittää ihan hyvin 2,5mm2 johtokin. Kumminkaan tuo ei niin paljoa virtaa vie että tarviis 8mm2 johtoa olla. Myöskin pelkällä mankan teholla niin kaiutin johdoksi riittää ihan hyvin 1,5mm2 johdot.
Tuosta kytkennästä niin jos ymmärsin oikein mitä köhmä sanoi tuosta keltaisesta johdosta niin sitä ei pysty jättään kytkemättä. Itte en ainakaan saanu jvc:n enkä pioneerinkaan soitinta pelaan ilman ettei tuota ollu kytketty. Tosin sen voi kytkeä punaisen kans samaan johtoon ettei pakko oo vetää virtalukolle. Ja jos vielä oikein muistan niin eikös punainen ollut se joka vedetään virtalukolle ja keltaiseen tulee jatkuva ns. muistivirta? Mutta tosiaan soittimen mukanahan tulee hyvät kytkentäkaaviot että noiden kans tuskin tulee ongelmia.
Kirjoitusten perusteella suosittelisin kuitenkin hommaan kaverin avuksi joka on ennenkin tehnyt näitä asennuksia. Siinä samalla oppii aika hyvin nuo perus seikat. Mä en tarkoita mitenkään kettuiluna tätä mutta kuitenkin pahimmassa tapauksessa on vaarana polttaa koko auto väärillä sähkökytkennöillä.
Edit: Edviina kerkeskin näköjään ensin antaan samat neuvot.
Itse olen laittanut johtimen sopivan kokoisella rengas abikoliittimellä siihen akun kengän "kiristyspulttiin"...L4d41200S kirjoitti:Joo, jos meikäläinen vaa kattelee sivusta ensiks xD
Kuhan vaa kiinnostaa vielä, et miten ne maadotus- ja virtajohdot muka tulee niihin akun kenkii kiinni (laittakaa vaik kuva, jos kellä on)