Sivu 1/1
1200L:än ratin irrotus..
Lähetetty: 5.7.2008 13:59
Kirjoittaja 1300ällä
Elikkäs mitenkäs tollasta kuvan mukasta rattia tulis lähtee irrottaan...??
http://s130.photobucket.com/albums/p269 ... ada006.jpg
On jo lohjennut yhdestä kohtaa

ni ei viittis käyttää väkivaltaa..

Re: 1200L:än ratin irrotus..
Lähetetty: 5.7.2008 17:58
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Äänimerkinpainikkeen muovinen kuori on muistaaksen, taas, kiinni sellaisilla kynsillä jotka lähtevät ratin takaa lengottamalla jollakin meisselillä. Sitten jo näkyykin mutteri jolla ratti on kiinni ohjausakselissa, josta se lähtee mutterin irroituksen jälkeen vetämällä ja rettuuttamalla.
Re: 1200L:än ratin irrotus..
Lähetetty: 5.7.2008 18:40
Kirjoittaja Jaska HKI
1.Irroita turvallisuussyistä akun miinuskaapeli.
2.Vipua irti muovinen suojus ohjaispyörän keskeltä (kynnet) ja irroita äänitorven painikekehän kiinnitysruuvit.
3.Ohjauspyörän kiinnitysmutteri voidaan irroittaa sopivan hylsyn avulla.
4.Varmista että etupyörät ovat suoraan eteenpäin ja irroita ohjauspyörä urituksesta lyömällä kehän alta molemmin käsin.
5.Takaisin asennus käänteisessä järjestyksessä.
Re: 1200L:än ratin irrotus..
Lähetetty: 5.7.2008 21:33
Kirjoittaja pressa
pieni lisäystä jaskan ohjeisiin
löyhdytä mutteri lähes irti, mutta jätä se siihenakselin päähän.
Mikäli mutteri ei ole akselin päässä kun se irtoaa on ratin kuva otsassa.
Re: 1200L:än ratin irrotus..
Lähetetty: 5.7.2008 21:48
Kirjoittaja Peuhu
pressa kirjoitti:pieni lisäystä jaskan ohjeisiin
löyhdytä mutteri lähes irti, mutta jätä se siihenakselin päähän.
Jos ei sittenkään irtoa, kiin kampea rattia toiselta puolelta polvella ja vedä toiselta puolelta ja anna samalla kumivasaralla iskua akselin päähän.
Re: 1200L:än ratin irrotus..
Lähetetty: 5.7.2008 23:01
Kirjoittaja 1300ällä
Joo kiitoksia vastauksista.. eli lähinnä tuo alku tossa on hankalaa ettei vaan rikkois mitää..
Kun en oo nähny mitenpäin ne kynnet sielä on.. (varmaan helposti lohkeevaa sorttia)
Jos tietäisin niin tietäisin myös miten päin rupeisin "longottamaan" meisselillä tai taltalla ym. ja ratti irtoaisi varmaanki
muutamassa minuutissa..
Elikkä pystyiskö joku vielä jotenki tarkentamaan ton muovi kuoren irrotustapaa ja niitten "kynsien" sijaintia..??
Eli esim montako kynttä ja onks ne ton BA3 tekstin alapuolella vai yläpuolella vai molemmissa ym..
Re: 1200L:än ratin irrotus..
Lähetetty: 6.7.2008 8:09
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Taas ulkomuistista, kynnet ovat siten, että ne pitävät kiinni ns. ulospäin ja ovat jossakin kello 1/2 5, 1/2 8, 10 ja 2 kieppeillä. Mahdollisesti muistamiseni on myös väärässä.
Lähetetty: 6.7.2008 8:40
Kirjoittaja Jusu
Kävimpä katsomassa yhtä omaa rattiani, niin tulee valmiiksi tämäkin savotta.
Alareunassa on kolme kynttä, kummassakin päässä ja keskellä yksi. Ylhäällä keskellä yksi.
Alareunan kynnet ovat pienemmät joten ne antavat helpommin periksi.
Väännä siis ensin alareunaa hieman alaspäin ja vedä samalla ulospäin. Kun alareuna on irti, nosta muoviosa ylöspäin irti. Lähtee ihan käsipelillä.
Re: 1200L:än ratin irrotus..
Lähetetty: 6.7.2008 22:13
Kirjoittaja 1300ällä
No johan rupes lähteen.. Eikä menny tosiaan kun 1 minuutti.
Tosi hyvä tieto tuo että ottaa alhaalta ensin irti.. sieltähän lähtiki helposti ja ehjänä tuli
Mitä muuten tarkotit allaolevalla huomautuksella.. sielä ei nimittäin yllätyksekseni ollut minkäänmailman jousta..!
Oisko pitäny olla..?? Ainoot osat mitkä irtos oli ratti ja mutteri..
Pressa:
"löyhdytä mutteri lähes irti, mutta jätä se siihenakselin päähän.
Mikäli mutteri ei ole akselin päässä kun se irtoaa on ratin kuva otsassa."
Re: 1200L:än ratin irrotus..
Lähetetty: 6.7.2008 22:36
Kirjoittaja pressa
varoitukseni oli siksi jos ratti on lujasti pooreilla. Kun kovalla voimalla joutuu rattia irti repimään ja se irtoaa niin on helposti otsassa. Ei siellä mitään jousta ole joka sen ampuisi.