Sivu 1/1
Ladan uusien mallien markkinoilletulo
Lähetetty: 19.4.2004 22:45
Kirjoittaja Misha
Eli onko nyt kellään, vaikkapa venäjänkielentaitoisella infoa/linkkejä siitä, mitä Ladan malleja on markkinoille tulossa. Mikä on seuraava 110? Entä mitä takavetoisille tapahtuu? Tuleeko se pikkulada Suomeen ja tuleeko Samarasta joku uusi versio jossain vaiheessa?
Entä Chevy Niva?
hmm
Lähetetty: 20.4.2004 18:10
Kirjoittaja Lada-Jussi
meinaakko siis ihan suomen markkinoille, sitähän voi vain arvailla. Mutta vientiä varten on ainakin kaavailtu jo tänä vuonna Chevrolet Nivaa Opelin tekniikalla. Saksassahan näytti olevan tarjolla uutta Nivaa Ladan perinteisellä tekniikalla, eli olisiko se jokin esiaskel länsimarkkinoille?
Seuraava tuotanto uutuus mitä on suunniteltu todenteolla ja ottaen vientimarkkinat huomioon on Lada Calina. Sen tuotannon pitäisi alkaman marraskuussa. Nyt huhtikuussa on jo ensimmäisiä pilottisarjan autoja valmistettu.
Myös Lada 110:n seuraajasta 170:stä on jo pilottisarja suunnitteilla ja tuonto olisi tarkoitus alkaa Calinan jälkeen. Joissakin vilauteltiin Opel tekniikan mahdollisuutta Lada 170:n vientimalleihinkin.
Nämä olisi kai ne todennäköisimmät tulijat, joiden vientiäkin on kaavailtu. Modernisoitu Samara kai tulisi olemaan liian kallis 110 verrattuna, joten sitä tuskin tulee, mutta pitäisi siitäkin oleman jo Euro-3 vientimallit.
tietoja olen lähinnä tulkinnut tuolta
http://www.ladaonline.ru ja muilta satunnaisilta sivuilta.
juttuja
Lähetetty: 20.4.2004 19:18
Kirjoittaja Lada-Jussi
Lada Calina 1118 Sedan testissä
http://arch.zr.ru/articles/42_02_2004.html
Lada 170 sedan koekappaleen esittelyä
http://arch.zr.ru/articles/22_09_2003.html
Uusi Oka 1121 projekti
http://arch.zr.ru/articles/66_08_2003.html
Chevrolet Niva sivut
http://www.gm-avtovaz.ru/
takavetoisen modernisoitu versio 2151 taisi jäädä vain haaveeksi ja suunnittelu malliksi, eli takavetoisten Ladojen ajat ovat varmaan ohitse viennin osalta ainakin.
Lähetetty: 22.4.2004 23:36
Kirjoittaja lada 1200s
Vieläkös velivenäläinen tekee pyöreelamppusia omille markkinoille?
Kanttilamppuja ainakin vissiin.

jepss
Lähetetty: 23.4.2004 8:19
Kirjoittaja Lada-Jussi
lada 1200s kirjoitti:Vieläkös velivenäläinen tekee pyöreelamppusia omille markkinoille?
Kanttilamppuja ainakin vissiin.

2106 mallia tuplapyöreillä kasataan edelleen Izhevskissä ja ollaan juuri päivittämässä euro-2 kelpoiseksi 1,6 ruiskumoottorilla, omia markkinoita varten.
Re: jepss
Lähetetty: 23.4.2004 8:43
Kirjoittaja ladamaster
Lada-Jussi kirjoitti:lada 1200s kirjoitti:Vieläkös velivenäläinen tekee pyöreelamppusia omille markkinoille?
Kanttilamppuja ainakin vissiin.

2106 mallia tuplapyöreillä kasataan edelleen Izhevskissä ja ollaan juuri päivittämässä euro-2 kelpoiseksi 1,6 ruiskumoottorilla, omia markkinoita varten.
Noilla ruiskuvehkeillä varmaankin saisi axtec Ladasta tehtyä katsastuskelpoisen? Ainakin käynti tasaantuisi ja päästöt olisi kohdallaan. Onko vehje nelipisteruisku?
Re: jepss
Lähetetty: 23.4.2004 8:50
Kirjoittaja Lada-Jussi
ladamaster kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:lada 1200s kirjoitti:Vieläkös velivenäläinen tekee pyöreelamppusia omille markkinoille?
Kanttilamppuja ainakin vissiin.

2106 mallia tuplapyöreillä kasataan edelleen Izhevskissä ja ollaan juuri päivittämässä euro-2 kelpoiseksi 1,6 ruiskumoottorilla, omia markkinoita varten.
Noilla ruiskuvehkeillä varmaankin saisi axtec Ladasta tehtyä katsastuskelpoisen? Ainakin käynti tasaantuisi ja päästöt olisi kohdallaan. Onko vehje nelipisteruisku?
jeps, on ihan Nivan ja Samaran systeemeistä mukauteltu Bosch 4-piste tai mahdollisesti vastaava venäläinen järjestelmä. Varmasti helpohko projekti, sylinterin kannesta en tiedä onko siinä mitä muutoksia.
öh
Lähetetty: 28.4.2004 13:49
Kirjoittaja Lada-Jussi
jotain uutta, nyt on tehtaalla tehty ensimmäiset 110 Ladat ohjaustehostimella, mutta mistään massatuotannosta ei vielä voi puhua, mutta jos päälinjalta tulee sellaisia niin ei varmaan olla siitä enää kaukana.
Tänä vuonnahan (toisella vuosipuoliskolla) piti tulla jo 110 malleihin 1,6 litraiset koneet, uusi Bosch ruisku M7.9.7 tuli jo vuoden alussa joka taas on tarkoitettu perusruiskuksi ton 1,6 koneen kanssa. 1,6 kone taas alun perin ennusti face-lift mallia eli jo parivuotta sitten kehitelty 2110M4 versio

21104-05
joka on siis esiversio tulevasta 2170 mallista jossa on myös 1,6 moottori mutta korikin täydellisesti uusittu

2170 Proto