Madallus
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Madallus
Saako Suomesta jäykempiä ja matalampia jousia/iskareita Ladan etuvetomalleihin? Käykö jonkun muun auton osat suoraan? Ohjeita muutenkin etuveto-Ladan alustan tuunaamiseen kaivataan.
voiko etuvetoonkin laittaa pätkityt w123 mersun jouset?
voiko etuvetoonkin laittaa pätkityt w123 mersun jouset?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: Madallus
Pätkityt jouset eivät kelpaa leimalle.
Re: Madallus
Suomen laki ei kiellä jousien katkomista. Nykyään saa jouset katkasta, mutta tunkilla autoa nostaessa jousi ei saa tulla pois paikaltaan.edviina kirjoitti:Pätkityt jouset eivät kelpaa leimalle.
Re: Madallus
joskus olen ostanut tarvike liikkestä supplex merkkiset madallus jouset samaraan.madaltaneet 40mm ja iskareiksi laitoin bogen kaasu iskarit jotka on tarkoitettu madallettuun alustaan.hyvä tuli.mutta kysellä kannattaa monesta paikkaa...
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Madallus
tuolta toisaalta luin että 110 ja Samara takaiskarit käy yksiin mutta edessä ei.
kuulin toisaalta, että 110:n jousia voi lyhentää, että iskunvaimentimessa on lyhennykselle varaa 35-40 mm
elikkä ainakin jos 110 löytyy taakse samaran kaasuiskaria ja madaltaa katkasemalla jousta, mutta pitääkö edessä tyytyä pelkkää jousen katkomiseen?
alle 90 mallin Samaroissa on vakiona korkeammat jouset, eli niitähän voi madaltaa uudemman Samaran jousilla.
kuulin toisaalta, että 110:n jousia voi lyhentää, että iskunvaimentimessa on lyhennykselle varaa 35-40 mm
elikkä ainakin jos 110 löytyy taakse samaran kaasuiskaria ja madaltaa katkasemalla jousta, mutta pitääkö edessä tyytyä pelkkää jousen katkomiseen?
alle 90 mallin Samaroissa on vakiona korkeammat jouset, eli niitähän voi madaltaa uudemman Samaran jousilla.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: Madallus
Rohkenen olla eri mieltä. Yhdessä tapauksessa autosta oli katkennut jousi (kivi jousen ja lautasen välillä) poikki oli menny noin 5 cm pituinen pätkä ja leimalla ei hyväksytty koska jousi on poikki.khonkonen kirjoitti:Suomen laki ei kiellä jousien katkomista. Nykyään saa jouset katkasta, mutta tunkilla autoa nostaessa jousi ei saa tulla pois paikaltaan.edviina kirjoitti:Pätkityt jouset eivät kelpaa leimalle.
Re: Madallus
Juu se on ihan tosi toi jousen poikkimeneminen. Sillon sitä ei hyväksytä. Mutta jos jousen katkaset ja toiselta puolen myös niin että jousi istuu sille tehdyssä paikassa, eikä putoa autoa tunkatessa niin kyllä kelpaa katsastuksessa. Sen verran vahvasti uskalla olla tätä mieltä kun olen sen itse katsastusasemalta tarkastanut.edviina kirjoitti:Rohkenen olla eri mieltä. Yhdessä tapauksessa autosta oli katkennut jousi (kivi jousen ja lautasen välillä) poikki oli menny noin 5 cm pituinen pätkä ja leimalla ei hyväksytty koska jousi on poikki.khonkonen kirjoitti:Suomen laki ei kiellä jousien katkomista. Nykyään saa jouset katkasta, mutta tunkilla autoa nostaessa jousi ei saa tulla pois paikaltaan.edviina kirjoitti:Pätkityt jouset eivät kelpaa leimalle.
Re: Madallus
Olen nähnyt että samaraan on tarjolla Cobra ja Intrax merkkisiä madallasjousia. Arvidsonin tavaraa myyvistä liikkeistä löytyy intraxsia, (tammerdiesel tampereella) sieltä saa myös sopivia iskareita Hintaa oli vuosia sitten koko paketille n.500e, ja pelkät jouset jotain 200. Cobraa saa kai jokaisesta normivaraosakaupasta. Voi toimia vakioiskareillakin jos vaan jousi pohjaa ennen iskaria.
www.varaosavarasto.fi liikkeestä saa kanssa aika moneen autoon madallussarjoja, mutta kaikenlaisia toimituksiin liittyviä kommelluksia on sattunut aika paljon heidän kanssaan, ei siis mikään kiireisen miehen valinta.
Tuossahan on jokin vuosimallirajakin, tietyn vuosimallin, taisi olla 1998, jälkeen ei saa laittaa alle muita kuin e-hyväksyttyjä jousia. Kysyvät leimalla muutenkin herkästi jousien alkuperää ja ostokuitteja vaikka olisi rippikoulun käynyt auto. Itse raksitut ei taida olla e-hyväksyttyjä..
Itse haluaisin koeajaa madalletun samaran, sitten voisi harkita jos hankkii alustasarjan omaan rassiinkin.. Onkohan kellään ostotavaralla madallettua samaraa?
Itselläni on vain positiivisia kokemuksia madalletuista autoista.
Paitsi varaosahuollon puolelta kun jotain osaa ei saakaan mistään uutta, ja uusi sarja maksaa hunajaa, ja sekään ei ole samanlainen kuin vanha.
Kaikenlaisia tarinoita löytyy, eräässä tapauksessa autoon oli vaihtunut muutama muukin alustan pikkuosa ja vanhat heitetty roskiin. Näitä ei saanut kuin merkkiliikkeestä, ja mikään mailmassa oleva alusta ei autoon sopinut ilman näitä osia.
Tässä kohtaa sanon että vakio-osat talteen jos madalletaan/muutellaan, ja jos auto on valmiiksi madallettu niin tingata vakio-osat mukaan ostettaessa ja kysyä mistä saa varaosia varmistussoiton kera.
www.varaosavarasto.fi liikkeestä saa kanssa aika moneen autoon madallussarjoja, mutta kaikenlaisia toimituksiin liittyviä kommelluksia on sattunut aika paljon heidän kanssaan, ei siis mikään kiireisen miehen valinta.
Tuossahan on jokin vuosimallirajakin, tietyn vuosimallin, taisi olla 1998, jälkeen ei saa laittaa alle muita kuin e-hyväksyttyjä jousia. Kysyvät leimalla muutenkin herkästi jousien alkuperää ja ostokuitteja vaikka olisi rippikoulun käynyt auto. Itse raksitut ei taida olla e-hyväksyttyjä..
Itse haluaisin koeajaa madalletun samaran, sitten voisi harkita jos hankkii alustasarjan omaan rassiinkin.. Onkohan kellään ostotavaralla madallettua samaraa?
Itselläni on vain positiivisia kokemuksia madalletuista autoista.
Paitsi varaosahuollon puolelta kun jotain osaa ei saakaan mistään uutta, ja uusi sarja maksaa hunajaa, ja sekään ei ole samanlainen kuin vanha.
Kaikenlaisia tarinoita löytyy, eräässä tapauksessa autoon oli vaihtunut muutama muukin alustan pikkuosa ja vanhat heitetty roskiin. Näitä ei saanut kuin merkkiliikkeestä, ja mikään mailmassa oleva alusta ei autoon sopinut ilman näitä osia.
Tässä kohtaa sanon että vakio-osat talteen jos madalletaan/muutellaan, ja jos auto on valmiiksi madallettu niin tingata vakio-osat mukaan ostettaessa ja kysyä mistä saa varaosia varmistussoiton kera.
Re: Madallus
nostellaan tätä hieman
ompiko totta että laaporiin ei saa tuv hyväksyttyjä jousia mistään??
kaikki jouset mitä olen kattelut sanotaan alussa tuv aproved mutta sitten kun valitsee auto mallin niin without tuv apruval voe viddu tämän eu pelleilyn kans ei muuta voi sanoa
ompiko totta että laaporiin ei saa tuv hyväksyttyjä jousia mistään??
kaikki jouset mitä olen kattelut sanotaan alussa tuv aproved mutta sitten kun valitsee auto mallin niin without tuv apruval voe viddu tämän eu pelleilyn kans ei muuta voi sanoa
Re: Madallus
Kerhon lehdessäkin mainostava liike kertoo että heiltä löytyisi: http://tuningstudio.fi/portal/tuoteryhm ... §ion=c
Re: Madallus
H&R vai Eibach kummastakaa ei selvia varmuudella että on ko niissä tuv vai ei
Re: Madallus
Ota yhteyttä liikkeeseen niin kertovat.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Madallus
Mitä väliä on onko hyväksytyt vai ei? Mulla 110:ssä hyväksymätön H&R comfort -20mm sarja ja ei niin matalan näköinen tule tuolla ainakaan että katsastuksessa olisvat mitenkään noteerannu asiaa. -40mm sarja alkaa olla jo selvästi matalamman näköinen. -> http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... =533&pos=2
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Madallus
Kyllä on laillista pätkästä itse jouset nykypäivänä! se ei ole tuolloin katkennut! se tarvii vaan muistaa ettei liiallisuuksiin mennä ja että siitä ei tee liian löysä niinkuin täällä jo mainittiin... itse ainakin meinasi mersun etujousista kokeilla taakse ja 700 sarjan volvoa eteen kunhan kerkeen samaraa laitteleen.. pitäis tulla jäykkä alusta kunhan ei vaan liian kivireki