Naksuu ja raksuu

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
DUKE

Naksuu ja raksuu

Viesti Kirjoittaja DUKE »

Sain Lada 1200s (-87) takaisin, 15kk se oli ymmärtämättömällä isännällä. Katsastusmiehen lista laitettu kuntoon torstaina 30.5, tänään oli tarkastaus leimata. Eilen illalla matkalla kotiin pysähdyin snagarilla ja kun hyppäsin takasin Ladaan, niin startatessa kuului "hrhrhrh" konehuoneesta. Startti pyöri, mutta vaikutti että rattaat löisi tyhjää. Lada saatiin käyntiin tuuppaamalla. Kotiin ajaessani koitin vilkkuja, ne vilkuttivat kovalla tahdilla ja 3km ajon jälkeen lopettivat lopettivat toimimasta kokonaan. Jännitteet tipahti 9v hujakoille. Tänään aamulla startti piti samaa ääntä ja vilkut toimivat kuten pitääkin??? Jännitteetkin oikealla tasolla.

- startti uusi, vaihdettu 1kk sitten

Onko sähköpuolen vika, jos on mistä kuuluu konemainen ääni. Klassinen solenoidin hakkaaminen ei auta.
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Re: Naksuu ja raksuu

Viesti Kirjoittaja aropupu »

Jännitteen muutos viittaisi hetkelliseen jännitteensäätimen mielenhäiriöön.

Startin "rohina" startatessa (jos ymmärsin oikein), vaikuttaisi siltä että hammaspyörä on kulunut tai ei liiku tarpeeksi pitkälle, ei ota kunnolla vauhtipyörään kiinni. Startti irti ja tarkastus, jos hammaspyörä kunnossa (myös vauhtipyörä) niin purku ja putsaus.
Joen musikka
Viestit: 2029
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Naksuu ja raksuu

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Lataa aluksi akku täyteen.Kokeile sitten vilkkujen toiminta.Jos tähän mennessä kaikki ok,starttaa.
Hajottamostartin saa varmaankin neljälläkympillä.Vaihdon jälkeen voi purkaa ja pähkäillä missä vika...
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
jrasi

Re: Naksuu ja raksuu

Viesti Kirjoittaja jrasi »

Kannattaa myös katsoa, ettei ole hammaskehä irronnut vauhtipyörästä. Kai se Ladassakin on erillinen käikäle ja ainakin sakemannit tuppaavat kiinnittämään sen ihan vaan naittamalla punasena hehkuvan starttikehän jääkylmän vauhtipyörän päälle nollasovitteella.
Vastaa Viestiin