Sivu 1/1
moottori
Lähetetty: 18.4.2004 21:57
Kirjoittaja turbo ic
onko nivassa ollut 1600 remmikonetta? katselin vaan bilteman kuvastoa ja kyseiseen koneeseen olis saatavilla jakohihna...
eih
Lähetetty: 18.4.2004 22:23
Kirjoittaja Lada-Jussi
ei ole 1600 remmikonetta koskaan missään Ladassa ollutkaan, tosin nyt on pieninä määrinä jo tullut venäjällä tuotantoon etuvetomalleissa 1,6 litraiset version perustuen Samara lohkoon, eli siis niissä on remmijakopää.
Lähetetty: 18.4.2004 22:37
Kirjoittaja jta
Näin ku on nyt puhetta näistä jakopäistä niin onko näin että 2105 mallissa on kaikissa remmillä jakopää? Vai onko niitäkin että on ketjulla että remmillä? Ku muistelen että enolla ois ketjulla 2105 1300 koneella...Vaikka en tietenkään oo tuosta ollenkaan varma...
hmm
Lähetetty: 18.4.2004 22:44
Kirjoittaja Lada-Jussi
mallit 2104, 2105, 21072 eli 1,3 koneella moottorina 2105 eli remmikäyttöinen nokka-akseli, joissain venäläisissä lähteissä mainitaan että olisi vaihtoehtona ollut myös vanha ketju 1,3, mutta pidän sitä epätodennäköisenä, missään virallisessa kirjoistuksessa en ole sitä nähnyt.
kaikissa muissa takaveto-Lada malleissa on ketjujakopäät
Lähetetty: 18.4.2004 22:52
Kirjoittaja jta
Eroaako tuo ulkonäöllisesti sitten miten tuo ketju ja remmi kone? Ku yhtä kirjaa kattelin nin remmillisessä ois vähän erinmallinen venttiilikoppa. Mutta pitääpi käydä joskus kurkkaan sinne sen auton kone pellin alle ja kattoo että millanen se on...
hmm
Lähetetty: 18.4.2004 23:23
Kirjoittaja Lada-Jussi
remmillinen eroaa melko selvästi etupäästään kun siinä on muovikoteloitu tila hihnalle, ketju kun kulkee lohkon valun sisäpuolella. Näin ollen hihnakoneen venttiilikoppakin on lyhyempi vain hihnalle saakka, ketjupyörä kun on myöskin venttiilikopan alla. Ketjukoneissa on pellistä muotoiltu venttiilikoppa, kun hihnakoneessa taisi olla alumiinista valettu.
Lähetetty: 18.4.2004 23:39
Kirjoittaja jta
Tuosta en tiennykkään että ne venttiilikopat ois alumiinisia... Aina oppii uutta... Enolla on kyllä peltinen siinä... Nyt alko poltteleen tuo kysymys... Mutta kiitoksia näistä tiedoista.
hmm
Lähetetty: 18.4.2004 23:54
Kirjoittaja Lada-Jussi
jta kirjoitti:Tuosta en tiennykkään että ne venttiilikopat ois alumiinisia... Aina oppii uutta... Enolla on kyllä peltinen siinä... Nyt alko poltteleen tuo kysymys... Mutta kiitoksia näistä tiedoista.
joo älä tuosta vielä ihan lopullista johtopäätöstä vedä, "hihnakoneessa taisi olla alumiininen...." painotan sanaa taisi, koska en ole juurikaan tohon hihnakoneeseen tutustunut kuin kirjallisessa materiaalissa kuvien kautta
Lähetetty: 19.4.2004 0:01
Kirjoittaja jta
Jahas. No hyvä että täsmensit.

Aluvalu
Lähetetty: 19.4.2004 8:30
Kirjoittaja Jankos
Kyllä se hihnakoneen venttilikoppa on alumiinia. Ollut kaikissa mitkä minä olen nähnyt. Siihen on syynä se laippa mikä on nokka-akselin ympärillä tiivistämässä, mikäli olisi peltiä tuo venttiilkoppa niin ei ikinä pitäisi öljyjä sisäpuolella....