Eteen itse ostin laikkavakioitten tilalle muistaakseni saab 99 (tai 900) TAKA jouset, outoa, mutta on ne jämäkämmät, mutta myös pidemmät, ja pari kierrosta saakin ottaa heti alakuun pois. sisähalkasiakin on 5mm kapeampi, mutta se asettuu juuri ja juuri siihen.
Ja katselimpa tuossa kempeleen biltemassa myös samaisen saabin ETUjousia, ja näytti minun muistin mukaan juurikin saman halkasian omaavat kuin laatokan takajouset

eli ristiin menee, toki rälläköintiä jousille jos meinaa madaltaa. Nuo jouset saattaa kyllä takana olla liiankin jäykät osan makuun, mutta en usko että paljoa madaltaessa menee liian matalaksi ainakaan, mutta jousi kyllä tippuu syliin jos ilmaan tunkkaa, elikkä pitänee iskarit hommata lyhyemmät myös, taikka siirrellä kiinnitys kohtia.
Niin, ja mittailujen mukaan Mersun jousesta keskeltä kahtia, niin tulee kummallekin puolelle jousi, jolla laskeutuu X:n verran keula, mutta sitä en tiedä meneekö liikaa, mittailujen mukaan ei, koska jousi on myös jäykempi..
Ainakin kempeleen Biltemassa oli helppo mennä vain orggis jousien kanssa kahtelemaan, ja kannattaa ottaa jo se madallettu, niin voit juuri tuota pituutta miettiä, että riittäsikö esim yksi mersun jousi, mutta muista myös, että ladan orggis jousi menee melko kasaan kun se asennetaan paikoilleen, toisin kuin jäykemmät jouset.
Niin, ja tietyssä pisteessä madallattaessa loppuu ladan joustovarat tyystin, itselläkin nuo saabin jouset on jo nii nipistetty lyhyiksi, että tukivarret sojottavat jo ylöspäin, ja pohjaanlyönti kumin ja ylätukivarren väliin jää vain parisen senttiä ilmatilaa.. vai että menee huonoksi ajaa? äläkää ihimeessä
