Sivu 1/3
Combin somentelu
Lähetetty: 25.4.2008 20:51
Kirjoittaja Joen musikka
Silmäilin Combiani ja totesin jälleen,että sen ryhti ei vastaa oikein sen luonnetta.Vertaan vaikkapa Renault-kauden R12 Breakiin joka oli kuin vaaniva pantteri.Siinä kun olisi ollut 1700isolohko,en ehkä olisi ryhtynyt Ladistiksi!

No,se veti edestä jne. mutta onko helppoja laillisia vinkkejä nostaa Combin perää?

Re: Combin perän korottaminen
Lähetetty: 25.4.2008 21:03
Kirjoittaja Jokari
Uudet jouset ois varmaan kova sana. Venäjältä saa myös korottavia jousikumeja, jos nyt välttämättä haluaa sen teinidx-etunojan

Re: Combin perän korottaminen
Lähetetty: 25.4.2008 22:17
Kirjoittaja Sepesusi
Compista ei kyllä saa mitenkään sulavaa hiipivää pantteria
Jos ei perä selvästi roiku niin antaa vaan olla entisellään.
Re: Combin perän korottaminen
Lähetetty: 25.4.2008 23:08
Kirjoittaja Joen musikka
Sepesusi kirjoitti:Compista ei kyllä saa mitenkään sulavaa hiipivää pantteria
Jos ei perä selvästi roiku niin antaa vaan olla entisellään.
Savolaiset ne saa Musikan heräämään,pitäisköhän ruveta tuunaamaan tätä Metsuri-combia leopardiluukkiin? Sit vois ajaa Iso-Britanniaan ja vongata Mel-C (vai oliko se B?) laajennettuun takasviittiin!

Re: Combin perän korottaminen
Lähetetty: 25.4.2008 23:29
Kirjoittaja Sepesusi
Joen musikka kirjoitti:Sepesusi kirjoitti:Compista ei kyllä saa mitenkään sulavaa hiipivää pantteria
Jos ei perä selvästi roiku niin antaa vaan olla entisellään.
Savolaiset ne saa Musikan heräämään,pitäisköhän ruveta tuunaamaan tätä Metsuri-combia leopardiluukkiin? Sit vois ajaa Iso-Britanniaan ja vongata Mel-C (vai oliko se B?) laajennettuun takasviittiin!

Taitaa ruveta jo Mel-c ja b:lläkin perät roikkumaan,niin että tuskin kannattaa

Re: Combin perän korottaminen
Lähetetty: 26.4.2008 12:07
Kirjoittaja Jaska HKI
Jokari kirjoitti:Uudet jouset ois varmaan kova sana. Venäjältä saa myös korottavia jousikumeja, jos nyt välttämättä haluaa sen teinidx-etunojan

Olenko väärässä?,Mutta käsittääkseni EU on kieltänyt jousien välipalojen käytön?
Re: Combin perän korottaminen
Lähetetty: 26.4.2008 12:30
Kirjoittaja pikku-maukka
mites eikös nivassa oo takajouset halkasialtaan samat miten on pituudenlaita oisko vielä pitemmät kun kombissa ??
Re: Combin perän korottaminen
Lähetetty: 26.4.2008 20:17
Kirjoittaja START
jep nivan jouset on pidemmät ja on ne kyllä jäykemmätkin (siis takajouset) muuten samat
Re: Combin perän korottaminen
Lähetetty: 26.4.2008 20:27
Kirjoittaja Joen musikka
START kirjoitti:jep nivan jouset on pidemmät ja on ne kyllä jäykemmätkin (siis takajouset) muuten samat
No niin,nyt alkaa kuullostaa!Vieläköhän löytyisi tietoa paljonko pituuseroa on ja onkohan Nivan iskarien kiinnitykset Combikelpoiset?
Re: Combin perän korottaminen
Lähetetty: 26.4.2008 23:58
Kirjoittaja Mara
Jaska HKI kirjoitti:Olenko väärässä?,Mutta käsittääkseni EU on kieltänyt jousien välipalojen käytön?
Välikumien laillisuudesta en tiedä, mutta edellä kyseessä oli korkeammat jousen päähän tulevat kupit+kumit.
Re: Combin perän korottaminen
Lähetetty: 27.4.2008 12:59
Kirjoittaja kommari2105
Compin uudet jouset motonetiltä maksaa jotain 50e pari.
Vahvistettu on sama.
12.5mm paksuus siinä farkussa. Sedannissa jotain 10mm
Voi olla enempikin maalin kaa.
Laitoin tähän sedaniin. Farkun jouset.
En lyhentäny siitä ne painuu ajan kaa.
Mulla on myös kypin kaasut iskarit takana.
Poutsilla maksaa kaasut kypit 60e pari.
Loppujen lopuks ei paljoo hyövytä ne kumit
Jos perä kontissa paljo tavaraa.
Lailisesti 3.kpl kumija per jousi.
metallisie korottimia ei kannata käyttää ku ei oo lailiset.
Ja ne katkoo jouset.
Ossoon olla väärässkin.
Re: Combin perän korottaminen
Lähetetty: 27.4.2008 13:08
Kirjoittaja kommari2105
Joen musikka kirjoitti:START kirjoitti:jep nivan jouset on pidemmät ja on ne kyllä jäykemmätkin (siis takajouset) muuten samat
No niin,nyt alkaa kuullostaa!Vieläköhän löytyisi tietoa paljonko pituuseroa on ja onkohan Nivan iskarien kiinnitykset Combikelpoiset?
Eiköhän mää liian jäykäks niilä nivan jousilla
pituus eroa saattaa olla runsaasti.
Entäs miten sit sisä halkasija onko sama? Nivassa.
Muistaakseni 10,5cm sisä mitta jousissa sedanissa ja farkussa
vai oliko jopa 12cm
saatan olla väräässäkin usein miten oiskeessakin.

Re: Combin perän korottaminen
Lähetetty: 28.4.2008 10:55
Kirjoittaja AI
Kotkassa kelpasi katsastuksessa 1970:n perän korotus kun on hitsattu jousikupin ja jousen väliin n. 3 cm rautapalikat. Kaikkea se eestinpoika keksii...
Re: Combin perän korottaminen
Lähetetty: 28.4.2008 16:02
Kirjoittaja START
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... set#p12193
ja sitten:
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t ... ght=jouset
siinä oli jotain juttua mutta ne nivan jousien mitat taitaa puuttua
paikallisessa varaosamyymälässä oli hyvä kirja josta näki jousien mittoja (tammer diesel) varmaan muuallakin on tommosia kirjoja
ulkohalkaisija tais olla sama farkussa ja nivassa, mutta langan vahvuus oli jotain 13mm (olisko 12,75 jos en ihan väärin muista tai sitten oli aavistuksen yli 13mm en muista) joten sisämittaan tulee n 1mm heittoa, kuulostaako pahalta?
Re: Combin perän korottaminen
Lähetetty: 1.5.2008 20:07
Kirjoittaja Joen musikka
No nyt tuntuu että uudet jouset voisi laittaa(combimallia)mutta entäs ne korotuskumit?Mihin ne tellätään ja mistä niitä saa?Onko ne Kybit sitten vakiota kummemmat?