Sivu 1/1
loota
Lähetetty: 11.4.2008 21:19
Kirjoittaja loukusa91
moro. miksiköhän normaalisti 5-vaihteisissa ladoissa näkee monesti 4- vaihteisen lootan? itselle kävi näin kun ostin 1700i ladan, 5 pykälä puuttuu kokonaan! kaverin 2105 katallysaattorilla oleva, tonniviissatanen seki nelilovisella askilla, eikö nämä ole normaalisti 5-vaihteisia? onkohan jälkeenpäin nakattu 4-lovinen aski paikolleen kun oma looda levinny? ei muuta mutta kiinnostais tietää miksi...

Re: loota
Lähetetty: 11.4.2008 21:23
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Nelilovinen on usein laitettu jälkeenpäin 5lootan tilalle. Niin on minun 21073 TIINEssäkin. Velipojan 21074 1600SL hävitti ja vitosen. Sen loota tuntuu 4loviselta. Ei siellä vitosessa ole mitään vaikka sinne kuinka tyrkkii. Olisiko joku 4lootalta tuntuva juuri tällainen vitosensa hukannut, kuten velipojallani.
Re: loota
Lähetetty: 11.4.2008 21:27
Kirjoittaja loukusa91
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Nelilovinen on usein laitettu jälkeenpäin 5lootan tilalle. Niin on minun 21073 TIINEssäkin. Velipojan 21074 1600SL hävitti ja vitosen. Sen loota tuntuu 4loviselta. Ei siellä vitosessa ole mitään vaikka sinne kuinka tyrkkii. Olisiko joku 4lootalta tuntuva juuri tällainen vitosensa hukannut, kuten velipojallani.
hyvin mahdollista, asiaa täytyy tutkia kunhan on aikaa! tämä 1700i mahdollinen tieauto, tänään ostin, kilvissä, katastettu viimesen kerran -05. jos ei paljoa verorästejä niin tulee tiekäyttöön, eli saisi olla tuo viides vaihde!
Re: loota
Lähetetty: 12.4.2008 19:19
Kirjoittaja Jokari
Ei tunnu nuo viisvaihteiset juuri kestävän, varsinkaan ruiskun perässä eikä oikein muuallakaan. Omalla kohdalla on tosin kestänyt tonniviissatasen valtaisaa vääntöä jo liki 30 tkm, täytyy koputtaa puuta. Käyttö on kyllä ollut kovaa, vaihteita on tullut revittyä päälle niin nopeasti kun kädestä lähtee eikä aina ole ollut kytkinkään ihan pohjassa, joten sorsaparviakin on joskus ilmoille päässyt.
Sen verran täytyy kehua että harvemmassa autossa on noin napakka ja nopeitakin vaihtoja sietävä laatikko, jossa on vielä lyhyet vaihdevälit jo vakiona.
Sinänsä huvittavaa että nelivaihteisessa on täysin samat sisuskalut lukuunottamatta vitosen rattaita + synkroja yms. Miksi nelivaihteiset ei paljoa hajoile, sitä ei tiedä kukaan.
Re: loota
Lähetetty: 12.4.2008 21:59
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mulla on tuossa TIINEen 4laatikossa pomppaava kolmonen, siis se perus moottorijarrutusta kestämätön. Vai olisiko se kuitenkin 5loota, josta 5 on hävinnyt huomaamattomiin?
Re: loota
Lähetetty: 15.4.2008 10:49
Kirjoittaja Qulle
Jokari kirjoitti:
Sinänsä huvittavaa että nelivaihteisessa on täysin samat sisuskalut lukuunottamatta vitosen rattaita + synkroja yms. Miksi nelivaihteiset ei paljoa hajoile, sitä ei tiedä kukaan.
Tuon on kyllä mielenkiintoinen asia... tosin meilläkin on parhaillaan 4-lovinen ja sitten tuosta purkuautosta jää kanssa tosi timmi nelilovinen... vanhempi kansa tuntuu vannovan tuon nelilovisen nimeen ja pakko tuo on kyllä allekirjoittaa.
Välillä vaihdettu kaasu pohjassakin ykköselta kakkoselle ja loota vain kestää
Kohta pitäisi aloittaa ison ruuttamyllyn asentaminen ja webereistäminen... pitää muistaa samalla vaihtaa lootaan uudet öljyt ja varmaan perään kans.
Re: loota
Lähetetty: 15.4.2008 12:29
Kirjoittaja loukusa91
jep, itellä myös 4-loviset kestää, 5-loviset ei ollenkaan!
Re: loota
Lähetetty: 17.4.2008 21:38
Kirjoittaja Jaakkima
Hyvin on 5-lovinen kestänyt jo 60 tkm 1700i: hurjaa vääntöä, eikä aina ole ajeltu laatikkoa säästäen eli sorvattukin on ja välillä ajeltu liian hidasta vauhtia 5-vaihteella.
Re: loota
Lähetetty: 17.4.2008 21:42
Kirjoittaja BME316
Täällä on myös hyvin kestäny 5 lovinen, 332tkm mittarissa ja alkuperäinen/remppaamaton loota. Tietty nyt on lyhyemmät vaihdevälit ja kaikki vaihdevivuston puslat vaihdettu.. Kyllä on tuntumaa.