Niva virranjakaja
Niva virranjakaja
Mikä virranjakaja sopii nivaan.
Itselläni on tarve uudelle virranjakajalle. Hommasin jo kaksi virranjakajaa, mutta ne oli vääränlaisia, koska niissä oli alipainesäätö ja n.sentin liian pitkä akseli.
Sopiiko esim. 1200 ladan virranjakaja?
Itselläni on tarve uudelle virranjakajalle. Hommasin jo kaksi virranjakajaa, mutta ne oli vääränlaisia, koska niissä oli alipainesäätö ja n.sentin liian pitkä akseli.
Sopiiko esim. 1200 ladan virranjakaja?
Re: Niva virranjakaja
Ei vaan nimenomaan se pitempi malli eli isolohkon virranjakaja. Ellei sun Nivaan sitten ole vaihdettu pikkukonetta .
Eli näistä tuo toinen = 10-0909 olettaen että Nivasi on tavallinen kaasarilaite 1.6 koneella.VIRRANJAKAJA/ALIPAINESÄÄDIN LADA TAKAVETOISET
1,2/1,3 (kärjelliset). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-0908 45.50 ???
1,5/1,6 (kärjelliset). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-0909 45.50 ???
1,7i (kärjetön). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-0935 62.90 ???
Alipainesäädin 1,2-1,6. . . . . . . . . . . . . . . . . . . ei saatavana
Reippaina käymme rekkain alle
Re: Niva virranjakaja
vaihda vanhasta akseli uuteen, mikäli ei nokat ole akselista siloisena.
ja pitäisi siellä tuo pitkäakselinen olla, onko se vanha jakaja varmasti oikea?? lyhytakselinenkin saattaa juuri hampaille ulettua ja jopa hetken toimiakin? Mikä vika jakajassa on?
ja pitäisi siellä tuo pitkäakselinen olla, onko se vanha jakaja varmasti oikea?? lyhytakselinenkin saattaa juuri hampaille ulettua ja jopa hetken toimiakin? Mikä vika jakajassa on?
Re: Niva virranjakaja
toimii hetken ja sytyt on senjälkeen taas ihan pielessä.lyhytakselinenkin saattaa juuri hampaille ulettua ja jopa hetken toimiakin?
autoton.. vielä
Re: Niva virranjakaja
No tota siinähän pitäisi varmaan olla semmonen pitkäakselinen noin niinkuin iän puolesta, mutta kumma kyllä se ei mene edes paikalleen, koska on se akseli liian pitkä. Vanhassa jakajassa ei itsessään ole vikaa, mutta se johon pyörijän alla jouset tulee kiinni, joka on akselissa kiinni se rauta palikka on rikki.
Jos joku nyt jotain tajusi
Niin ja vanhassa jakajassa ei ole sitä alipainesäädintä eikä mielestäni missään ole alipaineletkuakaan.
Apuja kaivattais pikaisesti
Jos joku nyt jotain tajusi
Niin ja vanhassa jakajassa ei ole sitä alipainesäädintä eikä mielestäni missään ole alipaineletkuakaan.
Apuja kaivattais pikaisesti
Re: Niva virranjakaja
jos todella tarvitset lyhytakselisen niin osta, vaihda siitä se akseli vanhaan alipainesäädöttömään. Yksi mahdollisuus on että laitat lyhyt akselisen jakajan ja jätät alipaineen vain pois tai sitten tuot imusarjalta letkun siihen.
Re: Niva virranjakaja
Mutta miten ihmeessä se voi olla lyhytakselinen?
Reippaina käymme rekkain alle
Re: Niva virranjakaja
No eikai siinä nyt sentään 1200 kone oo?? Mutta ei se pitkäakselinen mene pohjaan asti siinnä. Mistä saan sen lyhyt akselisen?
Mutta eikös se alipainesäätimetön ole 1980 vuosimallia vanhemmissa autoissa? Onko sekin pitkä akselinen? Kuitenkin noissa kahdessa mitkä hommasin niin on noin 1cm pitempi akseli kuin vanhassa jakajassa.
Eli eli sitä en tiedä miten se voi olla lyhyt akselinen?
Mutta eikös se alipainesäätimetön ole 1980 vuosimallia vanhemmissa autoissa? Onko sekin pitkä akselinen? Kuitenkin noissa kahdessa mitkä hommasin niin on noin 1cm pitempi akseli kuin vanhassa jakajassa.
Eli eli sitä en tiedä miten se voi olla lyhyt akselinen?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Niva virranjakaja
on sulla sit 1200 tai 1300 kone siinä jos ei pitkäakselinen mene paikalleen
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: Niva virranjakaja
voithan myös laittaa jakajan alle korotuspalan, silloin pitkäakselinen käy.
Re: Niva virranjakaja
Mitä mitä eikö täällä olekaan detaljitietoa tarpeeksi.
Jos kyseessä on aivan alkupään 1,6 kone niin niissä on ollut pikkukoneen jakaja ja sen kaverina korkeamman mallinen öljypumpun/jakajan ratas...
Eli jos on 2106 niin hommaa sellasen rattaankin sinne tai sitten hommaa pikkukoneen jakajan.
Jos kyseessä on aivan alkupään 1,6 kone niin niissä on ollut pikkukoneen jakaja ja sen kaverina korkeamman mallinen öljypumpun/jakajan ratas...
Eli jos on 2106 niin hommaa sellasen rattaankin sinne tai sitten hommaa pikkukoneen jakajan.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Niva virranjakaja
alkupään 1,5 koneissa oli kyllä tuollainen systeemi, miksi alkupään 1,6:ssa olisi sama, kun 1,5 koneessa yhtenäistettiin systeemi jo heti 1973
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: Niva virranjakaja
Joo no mistäs saisin tarkan tiedon että mikä kone siinä on? Mutta nivahan on -83 vuosimallia, joten siinähän pitäisi olla uudempi 1.6 kaikkine alipaine säätimineen? Toki venäjän(neuvostoliiton) tekeleen huomioon ottaen on mahdollista että on vanhakin kone
Sopiiko sitten joku 1200... 1300 suoraan nivan laatikkoon ja paikalleen muutenkin?
Eli jos kone olisi 1600 siihen pitäisi käydä myös pitkäakselinen lyhyt akselisen tilalle?
Eipä ainakaan edellinen omistaja tiennyt mitään että olisi kone vaihdettu.
Nyt vain pitäis jostain saada siihen virranjakaja. Muistaakseni siinä virranjakajassa joka siinä oli luki P125 ja uusissa oli joku 30.706... tai sinnepäin ainaskin.
Sopiiko sitten joku 1200... 1300 suoraan nivan laatikkoon ja paikalleen muutenkin?
Eli jos kone olisi 1600 siihen pitäisi käydä myös pitkäakselinen lyhyt akselisen tilalle?
Eipä ainakaan edellinen omistaja tiennyt mitään että olisi kone vaihdettu.
Nyt vain pitäis jostain saada siihen virranjakaja. Muistaakseni siinä virranjakajassa joka siinä oli luki P125 ja uusissa oli joku 30.706... tai sinnepäin ainaskin.
Re: Niva virranjakaja
Kato nyt ensialkuun lohkon kupeesta, pakosarjan alta numerosarja.Mikkem kirjoitti:Joo no mistäs saisin tarkan tiedon että mikä kone siinä on?
2106 tai 2121 on 1600nen, 2101 on 1200nen.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75