Sivu 1/1
turbon vesijäähdytys
Lähetetty: 27.3.2008 16:27
Kirjoittaja lähtee kuin rusakko
ahdin on carret to3 ja siinä on keski akselilla vesijäähdys kannattaako tuohon turbolle rakentaa vesijäähdytys onko siitä mitään hyötyä vaiko olisiko siitä vain haittaa
Re: turbon vesijäähdytys
Lähetetty: 27.3.2008 17:12
Kirjoittaja START
en ainakaan itse laittaisi mutta enhän minä näistä mitään tiedä
mutta kun järjellä ajattelee: jos turbo hohkaa punasena ja siellä vielä kiertäis jäähytys neste niin rupee ladan vakio syyläri käymään pieneksi, eli lämpöjen kanssa saattaa tulla ongelmia.
toisekseen ahtimen sisällä voi olla melkoisia lämpö vaihteluja jos siellä kiertää vettä, ja saattaa haleta herkästi.
itellä ei ole kokemusta mutta en usko että siitä niin paljoa on hyötyä että kannattaa ruveta laittaan. ei siitä välttämättä kovin suurta haittaakaan kyllä ole kun kerta semmonen on keksittykin
viisaammat saa korjailla
Re: turbon vesijäähdytys
Lähetetty: 27.3.2008 20:25
Kirjoittaja pappa- igor
mulla oli garretin t03 saabista "lainattuna", mun käytössä ei ikinä lämmöt noussut vaikka oli ahtimessa vesikierto, muistaakseni letkut meni imusarjasta-ahtimeen- v-pumppuuun menevään lämmityslaitteen putkeen

eipä kai siitä mitään muuta hyötyä ole kun se että säästää laakereita jos sattuu oleen ahdin kuumana ja sammuttaa heti vedon jälkeen.. mutta jos malttaa jäähdytellä ahdinta ajon jälkeen uskoisin että eip silloin mitään eroa ole, oli jäähdytys tai ei

Re: turbon vesijäähdytys
Lähetetty: 28.3.2008 10:36
Kirjoittaja Mäntä
Kannattaa laittaa jos sille on paikka.. Ei kai niitä turhaan turboihin laiteta

Re: turbon vesijäähdytys
Lähetetty: 28.3.2008 10:59
Kirjoittaja lähtee kuin rusakko
minulla vain kävi mielessä jos tuon jäähdytyksen toteuttaisi toisella syylärillä ja sähköisellä vesi pumpulla. taikka sitten tuon vesi jäähdytyksen voisi ryöstää omasta syyläristä