Sivu 1/2
Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 26.3.2008 22:02
Kirjoittaja Joen musikka
Jos pannaan 90-luvun kanttikseen ruiskuladan kone,loota ja putket,niin mimmoinen kaasari olisi sopiva perhekäyttöön?
Re: Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 26.3.2008 22:10
Kirjoittaja Mara
Jaa-a..

No Weber 32/36 DGV, tietenkin. Perhekäytössä varmaan välttää DGV 32/32:kin.
Mitäs kysyit.

Re: Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 26.3.2008 22:14
Kirjoittaja pressa
DAAZ kaksikurkkuinen alaimukaasutin 2106-1107010 eli sama mitä 1600 ladassa on alkuperäisenä. Siitä kyllä riittää ruokaa 1700:llekin
Re: Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 26.3.2008 22:18
Kirjoittaja Lada-Jussi
orkkis 1700 kaasutin on aina hienoin vaihtoehto eli Solex lisenssi 21073-1107010, mutta se on kyllä yllättävän ahdas, eli ei ruoki ihan parhaalla mahdollisella tavalla, mutta on ympäristöystävällinen. Voi siihen sovittaa myös Ozon kaasuttimen mielellään 1,5-1,6 mallisen 2107-1107010 jossa on suutin koot vähän paremmat ja näiden kaasuttimien saatavuus on hyvä. Ja tietysti parempi versio on ilman alipaineohjattua tyhjäkäyntiä, eli 2107-1107010-20. Jos jostain saa 2103-1107010 tai 2106-1107010 mallista kaasutinta niin sillä saa kyllä soppaa kulkemaan eritavalla, mutta noi on sen verran antiikkia, että hyviä ei tahdo löytää ja nekin on syytä säästää orkkismuseoprojekteihin.
weberit on hyviä tilapäiskaasuttimia sille aikaa kun ei kunnollista venäläistä ole saatavilla, webereillä on kovasti kysyntää, joten niistä saa ainakin rahansa takaisin kun myy eteenpäin
Re: Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 26.3.2008 22:44
Kirjoittaja Jokari
No tietenkin Weberi, hittoako sitä isoa konetta punkaamaan keulille ja sitten tappamaan sitä tehoa jollain ozonilla.
Nuo vanhemmat mekaaniset ladan kaasarit vois olla ihan toimivia, mut niinkö jussi jo sanoi, ne on jo pirun vanhoja ja kuluneita eikä niitä varmasti löydä kovin helposti.
Toi 1700i:n vakiokaasari on taas vakiosuuttimiltaan aivan alimitoitettu laite. Solexin suuttimia ei taas löydy samalla tavalla kuin weberin suuttimia.
Vastaus on siis Weber DGV 32/36, tehot/kulutus hyvässä balanssissa, luotettava ja säilyttää arvonsa hyvin.
Re: Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 26.3.2008 23:27
Kirjoittaja Joen musikka
Hienoa!Tarttuipa tarjoukseen asiantuntevaa väkeä!
Tämä kun ei ole aivan sydämenasia niin jatkokysymys:Ladan syntysijoilla kun tulee käydyksi,niin mikä venäläisvalmisteinen kaasutin tulisi kyseeseen?Ja uusi,kaikkine hilppeineen?
Re: Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 26.3.2008 23:37
Kirjoittaja larssi21074
Mosse eliten kaasari?
Käy ladan imusarjaan pienellä reikien viilauksella, on mekaanisilla kurkuilla ja sopivilla suuttimilla. uusia löytyy HUIPPUHALVALLA suomestakin tai ainakin venäjältä. Ja on yksinkertainen.
Ja muuten toimii ladassa ihan perkleen hyvin! Parempi kuin veeperi!
Kulutus on tosi kohtuullinen kun ajaa osakaasulla ilman toista kurkkua. Kun toinen kurkku aukeaa niin kuuluu korvia huumaava humina, niinkuin stuka syöksyis kohti! Ja meno on myös samanlaista!
Re: Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 27.3.2008 7:42
Kirjoittaja Lada-Jussi
meinaako larssi K126 kaasutinta vai 70-luvun ladan tyyppistä 412-1107010 kaasutinta? 2140-1107010 on sitten Ozonia vastaava malli, jolla ei kai tee mitään? Eikös Ozooniin käy myös weberin suuttimet, joten sitä voi viilailla niillä tavittaessa, ozooneja kuitenkin saa kaikkein helpoiten ja halvempia kuin weberit.
Re: Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 27.3.2008 8:11
Kirjoittaja Nonnis
Vähäpäästöiseenkö ajattelit tuota kaasaria viritellä? Vai onko kyseessä peltoauto?
Re: Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 27.3.2008 8:19
Kirjoittaja pressa
kyseessä tekniikan vaihto, eli vanhaan isopäästö-koriin laitetaan 1700i:n tekniikka ilman ruiskua.
Re: Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 27.3.2008 9:32
Kirjoittaja Nonnis
Ai, no en sitä tietoa tekstistä löytänyt ja 90-luvun kanttis on aika isolla todennäköisyydellä axtec, lisäksi axtec-lada löytyi kysyjän allekirjoituksesta, joten näillä eväin epäilin sitä.
Re: Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 27.3.2008 14:44
Kirjoittaja Qulle
Jokari kirjoitti:No tietenkin Weberi, hittoako sitä isoa konetta punkaamaan keulille ja sitten tappamaan sitä tehoa jollain ozonilla.
Nuo vanhemmat mekaaniset ladan kaasarit vois olla ihan toimivia, mut niinkö jussi jo sanoi, ne on jo pirun vanhoja ja kuluneita eikä niitä varmasti löydä kovin helposti.
Toi 1700i:n vakiokaasari on taas vakiosuuttimiltaan aivan alimitoitettu laite. Solexin suuttimia ei taas löydy samalla tavalla kuin weberin suuttimia.
Vastaus on siis Weber DGV 32/36, tehot/kulutus hyvässä balanssissa, luotettava ja säilyttää arvonsa hyvin.
Tuollainen on meillä tallessa ihan vastaava koneenvaihtoa ajatellen.. tai no koppa on -83:n mutta kuintekin. Kaasari hommattu Jokarin vinkistä

...muutenkin taitaa olla kaikki palikat jo olemassa putkistoa lukuunottamatta.
Re: Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 28.3.2008 14:37
Kirjoittaja ElManu
Nonnis kirjoitti:Ai, no en sitä tietoa tekstistä löytänyt ja 90-luvun kanttis on aika isolla todennäköisyydellä axtec, lisäksi axtec-lada löytyi kysyjän allekirjoituksesta, joten näillä eväin epäilin sitä.
Iteltäni ja kaverilta löytyy sellaiset (vm. -90), eikä ne ole axtec...
Re: Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 28.3.2008 16:52
Kirjoittaja Nonnis
No onhan niitä vuosilta -90 ja -91, mutta vuosina -91(osin), -92, -93, -94 ja -95 on myyty axtecceja, joten todennäköisyys sellaiseen on aika suuri, etenkin jos allerkirjoituksessa mainitaan vain ruiskumalleja plus yksi -95 axtec. Voi että mä olin hölmö kun ajattelin, ettei tässä vaan axtecciin laiteta isopäästöisen kaasutinta

Mutta on niitäkin yrityksiä nähty ja kuultu.
Re: Mikä kaasari isolohkoon?
Lähetetty: 28.3.2008 18:25
Kirjoittaja Lada-Mies
Nonnis kirjoitti:No onhan niitä vuosilta -90 ja -91, mutta vuosina -91(osin), -92, -93, -94 ja -95 on myyty axtecceja
Kuten myös vielä vuonna -96
