Sivu 1/2
Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 25.2.2008 21:40
Kirjoittaja Lada-Jussi
Piti piruuttaan ostaa Automobiles lehti (saksa), kun selailin sitä Prismassa joutessani ja siellä osui silmään oheinen GAZ mainos! Saksassa GAZin 4x4 pakuja alkaen 15.600 eur, edullisesti laatua, koskahan Suomessa saa ostaa tuollaisia
http://www.gaz-deutschland.de/
lehdessä oli muutakin kivaa, kuten myynti ilmoitus katuliikenne uazista otsikolla Bajaj Taigah/UAZ Hunter kat, EZ 09.06 eli onkoha toi käyttöönotto ajankohta, hintaa kivasti 14.500 euroa. Onko toi Bajaj ihan aito UAZ vai joku lisenssituote?
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 25.2.2008 21:55
Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP
No ei kun Konelalle, vai mikä ihmeen deltta-auto se nykyisin on palautetta että tuollainen äkkiä myyntiin. Hienoja autoja. Mikä moottori lienee tuossa pakussa?
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 25.2.2008 22:37
Kirjoittaja Lada-Jussi
näyttäis olevan Gazellissa Andorian ADCR euro 4, 4 sylinterinen, 4-tahtinen, turbo dieseli, 2,637 litraa, 115 hv, 256 Nm
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 25.2.2008 23:48
Kirjoittaja samarai
Baíjahit on Baijah Automotiven tekemiä (entinen Tigr Automotive) - aikalailla oma juttunsa kuten se Bohsekin. Sitä cabrio-versiota ei käsittääkseni edes tehdä Venäjällä? Tässä selviää muutama tekninen erovaisuus Uaziin:
http://forum.uazbuka.ru/showthread.php?t=6383 (silloin vielä "Tigr-nimellä").
Tässä löytyy välistä hieman tietoa tosta "Baijah brändistä":
http://www.baijah.eu/layout/Resources/s ... eb2007.pdf
Noissa Gazelleissa on yksi paha juttu - tietysti vain Suomea ajatellen - kokonaispaino on tasan 3500kg. Saksassa tämä on tietysti vain hyvä asia (saa ajaa ha-kortilla), mutta täällä se tietää sitä, että esim. tuodessa/rekisteröidessä pitää maksaa autovero. Ainoastaan nelivetomalli oli muistaakseni 3550kg tjsp.
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 26.2.2008 7:21
Kirjoittaja Lada-Jussi
sitä meinasinkin, että jos saisi ihan normipakuna suomessakin tohon hintaan, niin olisi aika kilpailukykyinen tuote, yksinelävälle paljon ajavalle olis diesel paku aivan sopiva ajopeli kaikkiin ajoihin.
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 27.2.2008 9:38
Kirjoittaja Qulle
Lada-Jussi kirjoitti:näyttäis olevan Gazellissa Andorian ADCR euro 4, 4 sylinterinen, 4-tahtinen, turbo dieseli, 2,637 litraa, 115 hv, 256 Nm
Millähän tavalla tuosta on noin vähän tehoja saatu ulos?
Litratilavuuskin kuintekin noin iso eikä edes 300Nm

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 27.2.2008 10:46
Kirjoittaja Jankos
Kesällä kun tuli pyörittyä tuolla sivistyneessä euroopassa niin tuli asuntoauton kanssa asiaa korjaamolle ja siellä korjaamon pihalla seisoi uusi pienellä kylmäkaapilla varustettu gaz paku:
Korjaamon ukko kehui että on ajamaton peli ja korjaamolla koska kone vuosi öljyä. En kylläkään kysynyt onko bensa vai dieseli. Varmaankin dieseli koska tuskin noita bensana EU maihin on tyypitetty. Samalla ihmettelin että miksi ostanut tuollasen... Mutta sitten päädyttiin että noilla ominaisuuksilla ei kyllä taida edes vastaavaa olla. Euro vehkeiden alustat kun on nelivetoinakin tosi matalia ja tuossa on kyllä maavaraa. Ja hintaluokka on aivan eri. Ei taida kolminkertainenkaan hinta riittää vastaavan euromerkin ostamiseen.
Mitä taas tuollasen tehoon tulee niin ei se nyt mitenkään tehotonkaan ole. Vain hiukan vähemmän tehoa kuin esim ducatojen koneissa, tai no ehkä nämä uudet on hiukan tehokkaampia.
Ja mitäpä tuollasen perään huutelette eikun ostamaan saksasta uusi ja tuomaan tänne. Veroa joutuu hiukan maksaan kun näkyy olevan pakuja. Tässä
mobilesta valikoima
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 27.2.2008 14:02
Kirjoittaja Lada-Jussi
joo ei se pelkkä hakemisen vaiva saksasta (siihenkin tarvitaan suhteita ja osaamista sekä kielitaitoa) eikä verotkaan, mutta päälle sitten takuu huollot ja varaosatoimitukset voi tulla hankalaksi kun ei edustusta ole suomessa vai joutuuko delta noikin huoltamaan, kun on joskus GAZia edustanut täällä?
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 27.2.2008 15:39
Kirjoittaja Warreossi
Eikös se maahantuojan vastuu ole 10 vuotta.Entisessä Haka-Autossakin heitettiin tavarat roskiin,kun Warren maahantuonnin loppumisesta oli kulunut 10-vuotta.
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 27.2.2008 16:12
Kirjoittaja Lada-Jussi
Mut meinasin sitä, kun kesällä Nokian käyttöauto alkoi tuomaan Nivaa ennen Deltaa, niin takuu, huolto sekä varaosapalvelut kuului kuitenkin Deltan hoitaa, koska se on täällä Ladan edustaja, vaikka ei kyseistä mallia maahantuokkaan. Olisiko Delta täällä vielä GAZin edustaja tuolla perusteella?
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 27.2.2008 17:02
Kirjoittaja veli alexei
No säilyykö edustus sitten muka firman loppuun asti, jos se joskus historiassaan on jotain tuotetta edustanut ja myynyt?
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 28.2.2008 1:30
Kirjoittaja samarai
Tutkiskelin vähän noiden "Euro-Gazellien" myyntiä, niin selvisi, että Euroopan markkinoille menevien Gazellien (ilmeisesti myös Sobol, Valdai ja Sadko?) loppukokoonpano tapahtuu lisenssillä Liettuan
Rosiskisissa firmassa "Rokiskio autogamykla". Liettuassa niihin asennetaan Andoria-turbodieselmoottorit, uusi pakokaasujärjestelmä, ohjaustehostin, iskunvaimentimet, kojelauta vaihdetaan ja myös autojen koteloiden ja alustan ruostesuojaus tehdään siellä. Myös uusien sivupeilien tuotanto on aloitettu tänä vuonna kyseisessä firmassa.

Kokoonpanossa tarvittuja laitteita on hankittu myös Suomesta!
http://www.gaz.lt/index.php?-644304642
Gazelleilla on myyntiedustus lukuisissa Euroopan maissa - mm. Ruotsissa Göteborgissa ja jopa Islannissa!
http://www.gaz.lt/index.php?-1125840679
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 28.2.2008 11:24
Kirjoittaja ,_,/ukka
Lada-Jussi kirjoitti:joo ei se pelkkä hakemisen vaiva saksasta (siihenkin tarvitaan suhteita ja osaamista sekä kielitaitoa) eikä verotkaan, mutta päälle sitten takuu huollot ja varaosatoimitukset voi tulla hankalaksi kun ei edustusta ole suomessa vai joutuuko delta noikin huoltamaan, kun on joskus GAZia edustanut täällä?
No tuskin tuo deltan katteilla on mikään ongelma. Ne varmaan hommaa vaikka mäntäsarjan tibutkulaiseen nestekaasukäyttöiseen tähtimoottoriin, jos vain asiakas on valmis maksamaan monen sadan prosentin katteet
,_,/ukka
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 28.2.2008 17:18
Kirjoittaja Lada-Jussi
aloin ihan mietimään näitä mainioita GAZ-pakuja ja muutenkin
omassa käytössä 4x4 GAZ-paku korvaisi montaa autoa
21099:n edullisena käyttöautona, pieni kulutus, pakun käyttövoimavero
2107:n vetoautona, voimaa olisi riittävästi dollyn vetoon
374106:n raatojen hinaamisessa pihalla, kun jäävät pellolle jumiiin
27151:n tavarankuljettimena
yksi auto tekisi siis neljän auton virkaa, länsimaisista ei tälläista korviketta löydy, koska ne ei ole venäläisiä, joka on tietysti autossa tärkeää.
katselin tuolla puolustusvoimien alentunutta tilaa, sotilaspoliiseja oli partiossa pakut ei ollu UAZ-374106 tai 452E malleja vaan jotain VW Transporttereita, maastoautot ei ollut Nivaa tai UAZ 315126 tai 469BE mallistoa vaan jotain Land Rover Defendereitä. Jos nyt näistä 60-lukuisista neuvostoajokeista tarvii puollustusvoimissa tosiaan päästä eroon, niin löytyisihän vaihtoehdoksi vielä GAZ Gazellia pakuksi ja UAZ Hunteria maasturiksi tai vaikka Chevrolet Nivaa, kyllä huonoissa kantimissa on nykyinen maanpuolustus.
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 28.2.2008 22:15
Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP
Aika vääntämätön moottori tuossa Gazissa. Kun esim. 1,6 Fiatin Dieselissäkin on 300Nm. Mutta noiden arvojen valossa ainakin koneen rasitus on niin vähäistä, että kysymyksessä pitäisi olla ikiliikkuja. Jos siis moottorin osat ovat edes hitusen paremmin valmistettu kuin esim. Uralissa.