Sivu 1/2

2104 1700iKulutus tyhjäkäynnillä

Lähetetty: 23.2.2008 7:55
Kirjoittaja pikku-maukka
niin otsikon mukaiseen härveliin tehtii kansi remontti ja nyt tyhjäkäynnillä kulutukset asteikon puolivälissä ja ei käy ihan tasasestikkaa. mistä voisi johtua?

Re: tehtii 2104 1700i korkeat päästöt

Lähetetty: 23.2.2008 8:01
Kirjoittaja lada combi
pikku-maukka kirjoitti:niin otsikon mukaiseen härveliin tehtii kansi remontti ja nyt tyhjäkäynnillä kulutukset asteikon puolivälissä ja ei käy ihan tasasestikkaa. mistä voisi johtua?
Mitkä arvot korkealla???

Korkeat päästöt voi johtua monestakin asiasta :wink:

Re: 2104 1700i korkeat päästöt

Lähetetty: 23.2.2008 8:43
Kirjoittaja pikku-maukka
niin siis tuota päästömittausta en ole tehny vaan tuo kulutus mittari on tyhjäkäynnillä puolessavälissä asteikkoo ja ennekun tuo kansiremontti tehtiin niin oli vähän keltasestaeli oikeesta reunas

Re: 2104 1700iKulutus tyhjäkäynnillä

Lähetetty: 23.2.2008 9:03
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kulutusmittari osoittaa imusarjan alipainetta/painetta. Mitä enemmän alipainetta on sitä lähempänä keltaista ollaan. Kun kaasua painetaan ja kierrokset ovat alhaiset, imusarjan paine kasvaa ja Econ-mittari siirtyy vihreää aluetta pitkin kohti punaista.

Korjatkaa hyvät toverit jos olen väärässä.

Imeekö kaasutin/ruisku -yhdistelmä ilmaa tai jotakin muuta väärästä kohteesta eli muualta kuin imusarjasta? Moottori aiheuttaa imun. Onko imusarja kunnolla kiinni? Onko imusarjan tiiviste kunnossa? Onko imusarjan alipainetunnistin kunnolla paikoillaan? Onko imusarjan alipainetunnistin kunnossa?

Tällaisia tässä tuli mieleen. Noista voisi aloittaa tarkastelua. Imusarjan tiiviyttä voi käsityskeni mukaan tutkia sumuttamalla benssa tai muuta palavaa ainetta imusarjan saumoihin ja kuuntelemalla koneen käynnin mahdollista kierrosten lisäystä.

Korjatkaa siis toki jos tämä minun juttu on ihan pelkkää hömppää. Tämä pähkäily ei perustu mihinkään ammattimiehen tietoon, vaan kuten monet tietävät Suomalais-Ugrilaisten piharemonttien innoittamiin ajatuksiin. :oops:

Re: 2104 1700iKulutus tyhjäkäynnillä

Lähetetty: 23.2.2008 9:45
Kirjoittaja lada combi
Imuvuoto voi olla hyvinkin mahdollinen näin ollen voi olla sytytyskatkoksia, kun on laiha seos ja siitä se epätasainen käynti :?

Mahdollista imuvuotoa varmaankin ekana selvittämään jollain pilootilla tms. tenulla, niin kuin PöyhöinKuusalt kirjoitteli...

Mahdollisia vikakoodejakin kannattaa katsoa jos on :?

Re: 2104 1700iKulutus tyhjäkäynnillä

Lähetetty: 23.2.2008 10:11
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Eli vikakoodeja on jos Check Engine valo palaa auton käydessä.

Tosiaankaan tuo Econ-mittari ei kerro juurikaan mitään kulutuksesta. Se kertoo siis mainitsemani imusarjan alipaineen. Tämä syntyy polttoaineen+imuilman määrän ja itse imun suhteesta. Kun kierroksia on paljon ja polttoainetta+ilmaa menee vähän, oletetaan, että kaikki polttoaine palaa hyvin ja putaasti. Jos taas annetaan vähäkierroksiselle moottorille paljon polttoainetta, oletetaan, ettei kaikki ehdi palaa kunnolla. Lienee tästä johtuvan tuo Econ-nimitys. Se viittaa toistaalta myös taloudellisuuteen eli Economy-sanaan.

Että tällaista jaaritusta. :oops:

Re: 2104 1700iKulutus tyhjäkäynnillä

Lähetetty: 23.2.2008 12:07
Kirjoittaja pikku-maukka
joo tiivisteet on uudet ja tuntus olevan kireellä mut tuossa putkessa saattaa olla yhdessäkohti painauma mikä tulee siitä tunnistemelta
kiitostavaan vinkeistä

Re: 2104 1700iKulutus tyhjäkäynnillä

Lähetetty: 23.2.2008 16:33
Kirjoittaja Team perseauki racing
vaikka tiivisteet on uudet ja kireellä niin eihän nyt mitään jäännyt varmasti väliin, esim vanhojen tiivisteiden jämiä ja kaikki alipaine letkut taatusti ehjiä ?
niin ja niinkuin sanottiin niin tuo ekoloogisuus mittari on lähinnä koriste esine
onko muuten katsottu mitä arvoja putken päästä tulee ?

Re: 2104 1700iKulutus tyhjäkäynnillä

Lähetetty: 23.2.2008 16:39
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Jostainhan se jotain ylimääräistä hörppii. Ei tuo sähköinen bensapumppu nyt ainakaan luulisi liikaa kamaa työtävän. Kun kerran kansiremontti on tehty niin siinä on jäänyt jotain vuotoja. Alipaineletkut, kaasarin kiinnitys ja tiiviste ja se imusarjan tiiviys. Mitä muita noisi olla? Jokuhan siellä on vinksahtanut, jos kerran ennen remppaa pelasi.

Re: 2104 1700iKulutus tyhjäkäynnillä

Lähetetty: 23.2.2008 16:43
Kirjoittaja pikku-maukka
vanhat tiivisteenjämät on putsattupois, eikä mitäämuutakaaa välissä ja
letkut on kyllä aikasemmin pelittäny päästöjä en oo kerinny
mitata ja ny alkoloma ja harjottelu niin ei ihan heti pääse mittailee

Re: 2104 1700iKulutus tyhjäkäynnillä

Lähetetty: 24.2.2008 14:06
Kirjoittaja Team perseauki racing
no jos ne letkut on aikaisemmin pelittänyt niin ei se sitä tarkoita että tomisivat rempan jälkeen, tahtoo vanhemiten letkut murtuilla käänneltäessä ja irrotellessa.... katso ne nyt ensin, ja pelkällä silämämääräisellä tarkistuksella ei välttämättä heti pistä silmään mikä on ehjä ja mikä ei
esim jarrutehostajna letku on ainakin itsellä ruvennut joskus vuotamaan klemamrin juuresta

Re: 2104 1700iKulutus tyhjäkäynnillä

Lähetetty: 24.2.2008 17:21
Kirjoittaja pikku-maukka
niin ja ne letkut aikalailla näyttääkin ehjiltä pitää, tutki tossa viikolla tarkemmin kun kerkee

Re: 2104 1700iKulutus tyhjäkäynnillä

Lähetetty: 29.2.2008 21:21
Kirjoittaja pikku-maukka
no niin nyt on letkun vaihdettu lamdaa mitattu sitä alipainetta tunnistavaa palikkaa mitattu imusarjan kiinnityksen tiiviys tarkastettu ja olikoha jotain muutakin ja vieläkin on alipaineet hukassa .kautta profeetan parran kun alakaa harjottelu ei pääse koululle mittaa ohivuotaja kun kans kasattii niin venojen tiiviys tarkastettiin ja seetit ja venojen kulmat ajettii uusiks... mikä vois vielä mättää

Re: 2104 1700iKulutus tyhjäkäynnillä

Lähetetty: 29.2.2008 21:44
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ihan vaan vinkiksi, että kannattaa kirjoittaa hieman selvemmin mitä on tehty ja mitä on tekemättä, jos haluaa että joku kenties vinkkailisi. Noin kirjoitettuna kukaan ei tajua mitä on tehty ja milloin ja miten, jne. Ihan vaan ystävällisenä vinkkinä.

Itse pyrin kirjoittamaan tunaroinneistani mahdollisimman seikkaperäisesti, järjestyksessä ja kuvaamaan samalla (tyhmiä)aivoituksiani ja pohdintoja. Olenkin kenties siksi saanut täältä korvaamatonta apua. Itsekin pyrin auttamaan jos vain jotain tiedän.

Noilla sinun tiedoillasi en osaa kyllä edes kuvitella missä mennään.

Re: 2104 1700iKulutus tyhjäkäynnillä

Lähetetty: 29.2.2008 22:58
Kirjoittaja pikku-maukka
siis seuraavaa tehty:alipaine letkut vaihdettu, lamdaa mitattu(näyttää olevan kunnossa) sitä alipainetta tunnistavaa palikkaa mitattu (oliko oikealta nimeltään map sensori ),imusarjan kiinnityksen tiiviys tarkastettu ja vieläkin on alipaineet hukassa .kakka kun alakaa harjottelu ei pääse koululle mittaa ohivuotaja/kuuntelee mistä vuotaa. kun kans kasattii niin venojen tiiviys tarkastettiinjoka oli kunnossa sitä ennen seetit ja venojen kulmat ajettii uusiks... mikä vois vielä mättää?? saiskohan nyt selvää