Sivu 1/1

Lada samara / 110 KÄYTTÖAUTOKSI ?

Lähetetty: 19.2.2008 16:46
Kirjoittaja xander
On päässyt autonvaihto into iskemään ja ajattelin kysyä millainen peli tuo Lada olisi käyttöautoksi.
Olen katsellut tuollaista 95 mallista eteenpäin samaraa /110. Itsellä ei ole kokemusta ladasta ja näyttää nuo keskustelupalstojen puheet olevan kovin puolesta ja vastaan. Mitä kannattaa katsoa ostotilanteessa, eli mistä ruostuu ja missä yleensä vikaa ? :) :?:

Re: Lada samara / 110 KÄYTTÖAUTOKSI ?

Lähetetty: 19.2.2008 17:02
Kirjoittaja ff8728
Täällä joskus karkaa mopo käsistä noilla keskustelupalstoilla. Molemmat mallit olen omistanut, samaralla ajoin jotakin 140000 km, satakympillä 165000. Itselle jäi hyvät muistot molemmista. Sanoisin että jos hyvän taustan omaavan yksilön löydät, niin tiedossa on huolettomia kilometrejä, vuodesta toiseen. Sähkölaitevikojahan Ladassa taitaa olla kuitenkin enemmän kuin esim. jaappanilaisissa.

Re: Lada samara / 110 KÄYTTÖAUTOKSI ?

Lähetetty: 19.2.2008 17:16
Kirjoittaja mikko853
xander kirjoitti:On päässyt autonvaihto into iskemään ja ajattelin kysyä millainen peli tuo Lada olisi käyttöautoksi.
Olen katsellut tuollaista 95 mallista eteenpäin samaraa /110. Itsellä ei ole kokemusta ladasta ja näyttää nuo keskustelupalstojen puheet olevan kovin puolesta ja vastaan. Mitä kannattaa katsoa ostotilanteessa, eli mistä ruostuu ja missä yleensä vikaa ? :) :?:
1994-2000 ruiskusamara GM:n ruiskulla on varmasti ihan passeli käyttöauto.

110:sta en mitään tiedä muuta kun täältä luettuja juttuja, sähkövikoja ilmeisesti enemmän, muuten samaa paskaa eri paketissa, mutta samarasta voin tarinoida.

Ruostetta: Konepellin etureuna, takaluukku, helmat, takalokasuojien reunukset, tuulilasin alanurkat sekä ovien näkyvät sisäpinnat (esim. omasta ruostui kuskinoven toinen sarana niin pahasti että meni halki)

Takalasin pyyhkijä, pissapoika, äänimerkki, vilkunpalautin, yleisiä pikkujuttuja jotka ei toimi.

Erilaisia varoitusvaloja kannattaa tutkailla mittaristosta.

Laatikko ujeltaa.

Samara ei sitten ole mikään hifistin unelma, vaikka noissa uudemmissa samaroissa (1998 ->) on tuo korkea kojelauta johon saa 5.25" kaiuttimet ja taakse toiset samanlaiset niin kojelauta on tehty kovasta muovista joka nistisee ja natisee. Omassani oli muutamasta kohtaa halkikin. Kipattavan takapenkin lukko löystyy ja alkaa vikisemään jokaisesta pienestä tärinästä, tänne on kylläkin helppo laittaa jotakin fylliä.

Muutoinkin kannattaa katsella vähän missä kunnossa sisusta on, omasta kokemuksesta voin sanoa että on aika hepposta ja huonosti soviteltua tavaraa. Esim. penkkien kiskojen reunoilla olevat muovit irtoilevat, tuuletusröörien auki/kiinni mekanismi hajoaa, selkänojan korkeudensäätönuppi voi jäädä käteen, kattolampun kuori voi tipahtaa päähän ja muuta pientä, mutta huvittavaa.

95 -> pitäis ajovalojen korkeudensäätö toimia
98 -> tais tulla ajonesto pakolliseksi
01 -> vika koodit luetaan katsastuksessa

Re: Lada samara / 110 KÄYTTÖAUTOKSI ?

Lähetetty: 21.2.2008 19:03
Kirjoittaja Hank-motors
ff8728 kirjoitti:Täällä joskus karkaa mopo käsistä noilla keskustelupalstoilla. Molemmat mallit olen omistanut, samaralla ajoin jotakin 140000 km, satakympillä 165000. Itselle jäi hyvät muistot molemmista. Sanoisin että jos hyvän taustan omaavan yksilön löydät, niin tiedossa on huolettomia kilometrejä, vuodesta toiseen. Sähkölaitevikojahan Ladassa taitaa olla kuitenkin enemmän kuin esim. jaappanilaisissa.
:) ..... joo välillä keulii toi mopo!! mut ei sentäs karkaa käsistä,no joo :D
suosittelen kans satakymppii tai sit samaraa,autoissa on hinta laatu suhde kohillaan.
ja niikun täällä useaan otteeseen on tullu ilmi"viat ei ole" tosiaan ole mitään hankalia ja maata mullistavia,jos olet vähänki autoista perillä ei ns.sähköviatkaan ole mikään ongelma.
toisaalta oman kokemuksen perusteella niitä ei edes esiinny juuri ollenkaan/autot on yksilöitä kaikissa merkeissä.
LADA antaa mutta ei ota paljon :D

Re: Lada samara / 110 KÄYTTÖAUTOKSI ?

Lähetetty: 26.2.2008 10:46
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Molemmista kokemusta, GM-ruiskuinen Samara m/95 yli 100.000 km ajalta ja nyt 2111 m/03 noin 40.000 km ajalta.

110 syö vähän bensiiniä ja on huomattavasti nopeampi (pienempi ilmanvastus, uudempi moottorinohjaus ym.). Bosch-ruisku ei vaikuta sen enempivikaiselta kuin GM-Samarakaan, mutta säännösten vaatima OBD-järjestelmä ilmoittaa sellaisestakin, mitä vanhempi GM ei pidä vikana lainkaan. Ei Samarakaan kylää paha syöttiläs ole.

Ilmeisesti 110 ruostuu vähemmän, korissa näyttää olevan sinkkikäsittely aika laajalti.

Molemmat ovat helppo- ja vähähuoltoisia.

***

Varmaan autoissakin on yksilöitä, mutta autojen yksilöerot ovat paljon pienempiä kuin miesten. Jos saa ns. hyvän miehen käyttämän auto ja osaa vielä jotakin itsekin tehdä, saa niin Samarasta kuin 110:sta hyvän pelin.

SvS