Sivu 1/2

mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 17.2.2008 18:01
Kirjoittaja Samara87/88
lieneekö siellä niitä pieniä elefantteja niinkuin jossain talouspaperissa?

ei vaan. Kyse siis vm. 95 ruiskusamarasta. JOS verrataan tulpanjohdossa kulkevaa signaalia vm 87 tai vastaavaan normi virranjakajalla varustettuun peliin minkälainen on ero jos sitä on.

meinaa ei mun cruise (vakionopeudensäädin) tykkää toimia ruiskuautossa, tuli vaan mieleen josko tuo voisi tuosta kenkä puristaa, tai jos muita eroavaisuuksia jonka vuoksi tuollainen 80 luvun ihme ei toimisi ruiskuautossa keksii voi kertoa.

mutta tosiaan ihan selkokielellä mitä siellä kulkee kun on tollanen hieno hukkakipinä(?) jakaja vai mikä lineekin :roll:

Re: mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 17.2.2008 18:09
Kirjoittaja larssi21074
Eroa on just siinä että vanhassa tulee kipinä kerran tulpalle 2 kierroksen aikana ja uudessa 2 kipinää.

Mutta miten tuo cruise liittyy ruiskuun?

Re: mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 17.2.2008 18:11
Kirjoittaja larssi21074
Tarkoitan että miten tuo cruise liittyy kipinöihin tai tulpan johtoihin? :lol:

Re: mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 17.2.2008 18:53
Kirjoittaja Samara87/88
eli cruise ottaa tulpanjohdon ympärille tulevalla anturalla ilmeisesti tiedon mottorin kierrosluvusta(?) tms, suomeksi ainakin tieto kytkimen pohjaan painaisusta tulee tuolta anturilta...

voisikohan tuo olla se sotkeva tekijä :?

Re: mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 17.2.2008 19:17
Kirjoittaja larssi21074
Jaa no se tunnistaa siitä kierrosluvun ja VERTAA KIERROKSIA AJONOPEUTEEN. sIITÄ SE TUNNISTAA SEN KYtkimen painamisen.

Sehän siellä sotkee nyt kun kipinöitä tulee tuplasti liikaa! :lol:

Voiko siitä säätimestä valita eri sylinterimääräisen auton?

Re: mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 17.2.2008 21:54
Kirjoittaja Samara87/88
^^näinpä.

perhana, onko mitään tehtävissä, ei meinaan oo vissiin tossa vehkeessä mitään 8 pyttysen säätöä :?

kaasarikoneen virranjakaja mötikkä kiinni et saa signaalia cruiselle :?

onko mittään vaihtoehtoa vai menikö jollekkkin kaasari ladistille huippuharvinainen kruise!? :D

Re: mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 18.2.2008 16:53
Kirjoittaja Jaska HKI
Samara87/88 kirjoitti:^^näinpä.

perhana, onko mitään tehtävissä, ei meinaan oo vissiin tossa vehkeessä mitään 8 pyttysen säätöä :?

kaasarikoneen virranjakaja mötikkä kiinni et saa signaalia cruiselle :?

onko mittään vaihtoehtoa vai menikö jollekkkin kaasari ladistille huippuharvinainen kruise!? :D
Jos sytytyssykäyksiä olisi puolet liian vähän niin niitä voisi lisätä laittamalla kaksi johtoa kulkemaan anturin läpi.Olisko yksi mahdollisuus laittaa kampiakselin kiilahihnapyörän päähän puretusta Ladasta virranjakajan nokka josta vastakkaiset harjat olisi hiottu pois.Näin se antaisi samanverran sysäyksiä kuin normaali 4-tahtikone jossa nokka-akseli pyörii puolet hitaammin kuin kampiakseli.Kärjet taas ohjaisi puolaa,jonka päässä olisi sytytystulppa.Sytytystulpan voisi sijoittaa tyhjään kaljapulloon ja pullon suun voisi tiivistää vaikka sinitarralla.Nippusiteillä kaljapullo johonkin rakenteisiin kiinni.Vaikeinta laitteessa olisi rakentaa tuo kärkisysteemi.

Re: mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 19.2.2008 10:44
Kirjoittaja Samara87/88
Jaska HKI kirjoitti:
Samara87/88 kirjoitti:^^näinpä.

perhana, onko mitään tehtävissä, ei meinaan oo vissiin tossa vehkeessä mitään 8 pyttysen säätöä :?

kaasarikoneen virranjakaja mötikkä kiinni et saa signaalia cruiselle :?

onko mittään vaihtoehtoa vai menikö jollekkkin kaasari ladistille huippuharvinainen kruise!? :D
Jos sytytyssykäyksiä olisi puolet liian vähän niin niitä voisi lisätä laittamalla kaksi johtoa kulkemaan anturin läpi.Olisko yksi mahdollisuus laittaa kampiakselin kiilahihnapyörän päähän puretusta Ladasta virranjakajan nokka josta vastakkaiset harjat olisi hiottu pois.Näin se antaisi samanverran sysäyksiä kuin normaali 4-tahtikone jossa nokka-akseli pyörii puolet hitaammin kuin kampiakseli.Kärjet taas ohjaisi puolaa,jonka päässä olisi sytytystulppa.Sytytystulpan voisi sijoittaa tyhjään kaljapulloon ja pullon suun voisi tiivistää vaikka sinitarralla.Nippusiteillä kaljapullo johonkin rakenteisiin kiinni.Vaikeinta laitteessa olisi rakentaa tuo kärkisysteemi.

jeps :?

löytys purettu samaran virranjakaja systeemi, näin ihan periaatteessa, mitä mutkia olisi jos laittas ton virranjakajan kaikkineen kiinni tohon, ihan van kruisea varten :shock:

ainakin tila loppuu, lienee murheista pienin. kautta profeetan parran, menipä hankalaksi. Jos joku keksii mitenkä cruisen sais toimii niin suapi pullakahvit 8)

Re: mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 19.2.2008 14:31
Kirjoittaja larssi21074
Ehkä on helpointa ostaa uusi cruise joka ei tuota pulssia tarvitse? :lol: :wink: :wink: :lol: En ainakaan ite jaksais käyä tuon kanssa taistelemaan, ei sitä pulssia ihan vähällä saa puolitettua.

Re: mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 19.2.2008 15:54
Kirjoittaja jiipee
Millainen se cruisen kytkentä on? Tietty plussa ja miinus, sitte se anturi siihen tulpanjohtoon. Eikö muuta?
Eikö kytkin- ja jarrupoljinanturia ollenkaan, eikä nopeustunistusta mistään.
Jos toi tulpanjohtoanturi käyttää moottorin pyörintänopeutta nopeustietona, niin pitäisihän cruisen toimia kierrosluvusta riippumatta. Oli se sitten 2000 tai 4000 rpm.
Mikä muuten oli pienin moottorin kierrosnopeus millä cruise toimi vanhassa autossa?

Re: mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 19.2.2008 16:05
Kirjoittaja Samara87/88
eli kruisen kytkennät äkkiseltään:

+
-
alipaine letkuun T-liittimellä Economy-mittarin letkusta
jarruvalokytkimelle
tuo antura tulpanjohdolle
tietty vaijeri menee kaasuvaijerille

cruise tuntui entisessä toimiven melkein millä kierroksilla tahansa, en osaa vastata.

ei oo rahaa mitään ruiseja ostella, jos tätä ei saa vörkkii niin myyntiin menee jos ketään kiinnostaa, muuten pistän hyllyyn odottamaan parempia aikoja.

perkeleen näppärä vehje vaan :? ja leso 8)

edelleen pullakahveet ongelman ratkaisijalle :D

Re: mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 19.2.2008 16:37
Kirjoittaja THI-900
Mitä maksaa? Mä voin ostaa ton sulta pois...

Re: mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 19.2.2008 17:12
Kirjoittaja jiipee
Oletko muuten kokeillut kaikissa tulpanjohdoissa sitä anturia. Jos vaikka johdossa olisi vikaa.
Tietysti se hukkakipinä voi sekottaa cruisen kun hukkakipinän jännite on pienmpi kuin sen sylinterin missä on työtahti. Voisiko sen signaalin sitten ottaa puolan ensiöpuolelta?

Re: mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 19.2.2008 17:34
Kirjoittaja Samara87/88
THI-900 kirjoitti:Mitä maksaa? Mä voin ostaa ton sulta pois...

tarjoa :D

ei ihan 50e lähe, mutta voin taata että on näppärä vehje, ja toimii kuin junan kello, toki toimintatakuu 8)

mutta ensisijaisesti omaani tuon haluaisin.

pitää kokeilla toisessa johdossa, puolan ensiöpuolelta, eli? öö onkos tuossa kotterossa puolaa ja missä :? :D

Re: mitee siellä tulpanjohdossa kulkee?

Lähetetty: 19.2.2008 17:52
Kirjoittaja Lada-Jussi
laitoin kuukkeliin vakionopeussäätimen hakuun ja totesin, että jälkiasennus cruiseja ilmeisesti ei edes saa mistään nykyään tai ainakaa hinnasta ei mitään tietoa, et tollaset säilyneet vanhat cruiset on varmaan arvossaan.