Sivu 1/1

Samaran ruostuminen ?

Lähetetty: 8.2.2008 13:41
Kirjoittaja xander
Mistähän mahtaa johtua suuret erot Samarojen ruostumisessa. Eilen näin Samaran arviolta lähellä 2000mallia, auto oli kuin suolakaivoksessa ollut.
Olikahan tuo maanantai versio ? Millaisia kokemuksia muilla ollut asian tiimoilta ? :?

Re: Samaran ruostuminen ?

Lähetetty: 8.2.2008 13:59
Kirjoittaja Samara87/88
vm 87 on vieläki siistiminpi vaikka mädänny pihalla ja enemmän ajettu kuin vm 95 joka ajossa.

neukkusamarat on kovapeltisiä omien kokemusten mukaan, jos yhtään vaan huolta pidetty, verrattuna just 90-2000 luvun vehkeisiin. Ihan uskomattoman pehmeitä, vaikka vastaava 10v vanhempi voi olla kuin "uusi"

tosin voihan olla että maanantai yksilö, noista 80 luvun vehkeistä ei oo enää jäljellä kuin ne kovapeltiset :lol:

Re: Samaran ruostuminen ?

Lähetetty: 8.2.2008 14:42
Kirjoittaja Lada-Jussi
omia havaintoja samaroista

2000 -> ruostuu joka paikasta koria, mukaanlukien takalasin pyyhkimen varsi yms
1995 -> rustuu usein etu ja takaluukut sekä a-pilarin alaosa
-> 1994 vanhemmiten ruostumista korissa


eli sitä mukaa kun on tekniikkaa uudistettu, on ilmeisesti korista tingitty että saadaan hinta pysymään sopivana.

Re: Samaran ruostuminen ?

Lähetetty: 8.2.2008 16:22
Kirjoittaja Jaska HKI
Samara 5D,1500cc vm.1990,auton ollessa 13 vuotta vanha:
-peräluukun reunat
-a-pilarin tuulilasin reuna
-kynnyskoteloiden takapäät molemmilta puolilta
....aika kovapeltinen ikäisekseen.

Re: Samaran ruostuminen ?

Lähetetty: 8.2.2008 17:15
Kirjoittaja Samara87/88
Lada-Jussi kirjoitti:omia havaintoja samaroista

2000 -> ruostuu joka paikasta koria, mukaanlukien takalasin pyyhkimen varsi yms
1995 -> rustuu usein etu ja takaluukut sekä a-pilarin alaosa
-> 1994 vanhemmiten ruostumista korissa


eli sitä mukaa kun on tekniikkaa uudistettu, on ilmeisesti korista tingitty että saadaan hinta pysymään sopivana.

tuo jussin taulukko on aika hyvä nyrrkisääntö.

tosiaan on ihan selvästi havaittavissa huomattavaa eroa vaikka vm. 87 ja vm. 03 välillä. Vaikea kuvitella että vastaavan ikäisenä 03 olisi enää ajokunnossa :?

parin vuoden ikäisenä jo pohja pahasti alkanut ruostua tutun vm. 02 vai 03 samarassa, uutena ostettu ja vissiin suojattu sitten uusiks.. noissa vanhoissa on kunnon suojat, molemmissa 80 luvun autoissa tosi kopsakka pohja. Taitaa tossaki 95 olla ihan ok.

samoin nuo pyyhkijänvarret on jännä, 02 samara 5d on sit toisilla tutuilla, kaikki varret ihan ruvella.

sit tossa 89 maalitki lähteny, mut täysin nätti ja puhdas metalli, mitä lie ruostumatonta, vois vaikka kiillottaa pyyhkijänvarret tulis hiano :D

Re: Samaran ruostuminen ?

Lähetetty: 8.2.2008 17:58
Kirjoittaja larssi21074
93 vuosmallin cabriolet, joka hitsin paikka mätä! :lol:

Re: Samaran ruostuminen ?

Lähetetty: 8.2.2008 18:07
Kirjoittaja pressa
euro-samara -98
ruostetta vain vasemmassa takalokasuojassa johon tullut kolarivaurio joskus 2000-luvun alussa









vuoropuhelu (ei tosikoille)
alustaa ja autoa katsastuskonttorillakin kehuttu!
jaa, mitä kehui??
vie nyt äkkiä pois täältä!!

Re: Samaran ruostuminen ?

Lähetetty: 8.2.2008 22:45
Kirjoittaja Lada-Jussi
Eurosamara onkin sit ihan oma lajinsa, niitä harvoin näkee juurikaan ruostuneina, nyt alkaisi niilläkin olemaan ikää sen verran että pitäis alkaa ruostumaan, mut on kai kokoonpanossa ja maalauksessa jotain "laatua"

Re: Samaran ruostuminen ?

Lähetetty: 9.2.2008 10:48
Kirjoittaja Pavlovits
Mitenkähän tuo Cabrioletti lie alkujaan ruostesuojattu?
Saattaa noihin ruostumiseroihin vaikuttaa myös se, miten usein nuo suolakerrokset on pesty pois maalipinnoista.

Re: Samaran ruostuminen ?

Lähetetty: 9.2.2008 17:45
Kirjoittaja 2105S
Omassa 95-Samarassa oli ruostetta konepellin etureunassa ja takalasin tiivisteen alla.

Re: Samaran ruostuminen ?

Lähetetty: 9.2.2008 20:57
Kirjoittaja larssi21074
Pavlovits kirjoitti:Mitenkähän tuo Cabrioletti lie alkujaan ruostesuojattu?
Saattaa noihin ruostumiseroihin vaikuttaa myös se, miten usein nuo suolakerrokset on pesty pois maalipinnoista.
Cabriolettiin on tehty säännöllinen tectyl suojaus. Ruostetta on tuulilasin alalaidassa, konepellin etulaidassa, helmakoteloissa ja vähän lokasuojan kaarissa. Eli ei nyt ihan hitsin mätä! :lol: