Sivu 1/2

Audi s2 männistä

Lähetetty: 2.2.2008 11:24
Kirjoittaja ladaani_
Kertokaas nyt kuka on noita audin mäntiä käyttänyt että mikä on niiden puristuskorkeus? Jääkö paljon alle ladan lohkossa?

Re: Audi s2 männistä

Lähetetty: 2.2.2008 19:13
Kirjoittaja pappa- igor
ladaani_ kirjoitti:Kertokaas nyt kuka on noita audin mäntiä käyttänyt että mikä on niiden puristuskorkeus? Jääkö paljon alle ladan lohkossa?
puristuskorkeutta en muista... mutta muistaakseni mäntä jää vakio korkuisen 1600cc lohkon päältä YKK:ssa n.6mm...

Re: Audi s2 männistä

Lähetetty: 2.2.2008 20:47
Kirjoittaja ladaani_
Ok, lohkona tulee mulla oleen kyllä 1300:nen matalalohko mutta yritän ympätä siihen pitkäiskuisen akselin. Eli noi männät vois ehkä toimia siinä.

Re: Audi s2 männistä

Lähetetty: 2.2.2008 20:56
Kirjoittaja pappa- igor
ladaani_ kirjoitti:Ok, lohkona tulee mulla oleen kyllä 1300:nen matalalohko mutta yritän ympätä siihen pitkäiskuisen akselin. Eli noi männät vois ehkä toimia siinä.
ehkä... mikäs on lyhyt/pitkä-iskusen iskunpituus ero??

Re: Audi s2 männistä

Lähetetty: 2.2.2008 22:14
Kirjoittaja ATS 8x13
Paljon niissä Audin männissä on puristuskorkeus? Eli tapin keskeltä männänsivun yläreunaan. Mullakin on yksi 1300cc lohko ja 1600cc akseli joista olen joskus suunitellut vastaavaa.

Re: Audi s2 männistä

Lähetetty: 2.2.2008 22:22
Kirjoittaja ATS 8x13
31mm puristuskorkeudella pitäisi tulla tasan 1300cc lohkon kanssa, jos on Ladan omat veivit. Mikä on tapin halkaisija niissä Audin männissä?

Re: Audi s2 männistä

Lähetetty: 2.2.2008 22:34
Kirjoittaja ATS 8x13
pappa- igor kirjoitti:
ladaani_ kirjoitti:Kertokaas nyt kuka on noita audin mäntiä käyttänyt että mikä on niiden puristuskorkeus? Jääkö paljon alle ladan lohkossa?
puristuskorkeutta en muista... mutta muistaakseni mäntä jää vakio korkuisen 1600cc lohkon päältä YKK:ssa n.6mm...
...jos kuvitellaan että ne jäisi 1600cc vakiolohkossa 6mm alle, niin ne tulee 1300cc lohkossa todennäköisesti n.3mm yli.

Re: Audi s2 männistä

Lähetetty: 2.2.2008 22:37
Kirjoittaja ladaani_
Tappi on 22mm. Täytyy sovitella esim. samaran veivejä tms.

Re: Audi s2 männistä

Lähetetty: 2.2.2008 22:52
Kirjoittaja ATS 8x13
ladaani_ kirjoitti:Tappi on 22mm. Täytyy sovitella esim. samaran veivejä tms.
Samaran veivi on 121mm pitkä. Kampisuhteeksi tulee Ladan 1600cc akselilla (isku 80mm) ja Samaran veivillä 1.5125, ja tälläistä kampisuhdetta ei kannata käyttää kun korkeintaan katuautossa. Kampisuhde ei saa olla koskaan alle 1,5. Paras olisi se oma veivi ja matala mäntä.

Re: Audi s2 männistä

Lähetetty: 3.2.2008 9:14
Kirjoittaja pappa- igor
ladaani_ kirjoitti:Tappi on 22mm. Täytyy sovitella esim. samaran veivejä tms.
onko ladan tappi sitten 24mm?? kun mun kankiin laitettiin 1mm seinämällä olevat helat jotta tapit istuivat.. :? kannattaa ladata esim. mahlen sivuilta mäntä kataloogi, jossa on jos jonkinmoisten koneiden mäntiä ja niistä mittoja :shock:

Re: Audi s2 männistä

Lähetetty: 3.2.2008 14:04
Kirjoittaja ATS 8x13
Ladan tappi on 22mm. Ja Ladan omat veivit ei tarvitse mitään heloja jos laittaa ns. uivan männän. Riittää kun hoonaa yläsilmukan sellaiseksi että jaksaa painaa tapin siitä läpi peukalolla, varoiksi tekee voitelureijän silmukan yläpuolelle. Tällä tavalla on tehty ainakin yksi 168hv rallimoottori mikä pyöri 8500rpm ilman mitään ongelmia.

Re: Audi s2 männistä

Lähetetty: 3.2.2008 16:22
Kirjoittaja elmeri racing team
ATS 8x13 kirjoitti:Ladan tappi on 22mm. Ja Ladan omat veivit ei tarvitse mitään heloja jos laittaa ns. uivan männän. Riittää kun hoonaa yläsilmukan sellaiseksi että jaksaa painaa tapin siitä läpi peukalolla, varoiksi tekee voitelureijän silmukan yläpuolelle. Tällä tavalla on tehty ainakin yksi 168hv rallimoottori mikä pyöri 8500rpm ilman mitään ongelmia.
missä on tehot mitattu ja millaisen tehokäyrän piirsi paljonko oli momenttia tollanen kone kiinnostaa kun vetää noin ylös,mikä nokka mahtaa olla koneessa.

Re: Audi s2 männistä

Lähetetty: 3.2.2008 19:54
Kirjoittaja ATS 8x13
Tästä on jo monta vuotta aikaa kun se moottori oli tositoimissa, en kyllä muista. Mutta nokka oli tehty omasta nokasta hitsaamalla ja hiomalla. Oliskohan ollu 312 astetta ja nostoa jotain 12,5 - 13mm venttiililtä. Nokkien välistä kulmaa en muista.

Re: Audi s2 männistä

Lähetetty: 4.2.2008 7:14
Kirjoittaja pappa- igor
ATS 8x13 kirjoitti:Ladan tappi on 22mm. Ja Ladan omat veivit ei tarvitse mitään heloja jos laittaa ns. uivan männän. Riittää kun hoonaa yläsilmukan sellaiseksi että jaksaa painaa tapin siitä läpi peukalolla, varoiksi tekee voitelureijän silmukan yläpuolelle.
on muuten helvetin huono hoonata ladan kiertokangen päätä pienemmäksi :? että kyllä se poijjaat niin on että mun männissä oli 20mm tappi ja sen takia niihin tuli helat ja öljyreijät... ja mm.kiertokangen pää täyty pyöristää ihan pyöreäksi jotta se mahtui liikkumaan kunnolla männän sisällä... mikäs niiden ladaanin mäntien halkaisija on??

Re: Audi s2 männistä

Lähetetty: 4.2.2008 10:24
Kirjoittaja ATS 8x13
ladaani_ kirjoitti:Tappi on 22mm. Täytyy sovitella esim. samaran veivejä tms.
No sitte sulla ei ole samanlaiset männät kun Ladaanilla. Eli sitten toi edeltävä puristuskorkeus laskeskelu oli varmaan turhaa.