Sivu 1/1
Moottorinlämmittimen ohmiarvo
Lähetetty: 30.1.2008 21:39
Kirjoittaja urpo600
Aattelin eilen tarkistaa jos toi moottorilämmitin toimis mun Larssonissa,
hyvä saada vähän esilämpö siihen koneeseen sitten kun pakkaskelit tulee.
(jos ne tulee

)
Töpseli kiinni autoon ja sitten seinään kiinni...
POKS
Sulakkeet meni autotallissa.
Aattelin jos huomenna mittaisin kaikki johtojen läpi ja tarkistaisin
että ne on ehjät.
Jos niin sit on että ehjät ovat niin sitten löytyy vaan se lämpövastus mikä vois olla rikki.
Että tietääkö ketään mikä ohmiluku siinä vastuksessa pitäisi olla
Vastuksen merkki Calix ja takapotkuladassa löytyy

Re: Moottorinlämmittimen ohmiarvo
Lähetetty: 30.1.2008 22:20
Kirjoittaja Jokari
Jostainhan se vetää maihin jos kerran polttaa sulakkeen heti.
Lohkolämppäreiden resistanssi on luokkaa 60-100 Ω, vähän tehosta riippuen.
Re: Moottorinlämmittimen ohmiarvo
Lähetetty: 31.1.2008 0:15
Kirjoittaja meedio74
Minulla poltti sulakkeen, kun kerran erehdyin laittamaan räntäsateella roikan nokkaan. Epäilin, että itse vastus oli mennyt rikki, mutta oli polttanut sököksi vain sen kolminapaisen pistokkeen ja sen vaihtamalla alkoi taas toimimaan.
Re: Moottorinlämmittimen ohmiarvo
Lähetetty: 31.1.2008 6:44
Kirjoittaja ,_,/ukka
Ohmi määrä tuossa jo tulikin, kaikissa mitä minä olen mitannut niin on ollut luokkaa 80-90ohmia. Eihän siellä tallissa ollut muita paljon sähköäsyöviä laitteita saman sulakkeen takana päällä?
,_,/ukka
Re: Moottorinlämmittimen ohmiarvo
Lähetetty: 31.1.2008 7:46
Kirjoittaja urpo600
Ei ollu mitään muuta sähköherpeleitä sillä hetkellä kytketty.
Ja siihen pistokkeesen mihin kytkin auton on oma sulake,10A.
Unohdin mainita et isompi POKS kuului konehuoneesta
Voi kyllä olla että se on toi haaroituspala mikä on rikki.
Täytyy mitata noi vehkeet kun pääsen töistä.
Kiitos vastauksista muuten

Re: Moottorinlämmittimen ohmiarvo
Lähetetty: 31.1.2008 20:25
Kirjoittaja urpo600
Mittasin tänään sit se lohkolämmitin.
Mittari ei näyttänyt mitään,elikkä vika olikin siinä
Kävin sitten mittamassa toisest irtonaisest koneesta,missä kans oli lohkolämppäri (en muistanut että siinä olis ollut),
90 Ω elikkä kunnossa.
Nyt taas semmonnen ongelma,että saaks ton vastuksen pois sieltä ehjänä?
Kun aattelin laittaa sitä tohon käyttikseen.
Otin lukitushaarukan pois ja naputin reunoista vasaralla samalla kun yritin väänätä sitä pois.
Mut eihän siinä niin paljon uskalla vääntää,pelkää että liittimet menee poikki

Re: Moottorinlämmittimen ohmiarvo
Lähetetty: 31.1.2008 20:30
Kirjoittaja Jokari
Jos se on siis perinteinen kartiolla kiristyvä malli, niin se lähtee kyllä pois sitkeän naputtelun jälkeen. Puupalikka + pikkuleka ja naputtelua puolelle ja toiselle vuorotellen. Irtonaisesta koneestahan tuo on helppo irrottaa, mut siellä konetilassa ei sitä tilaa taas turhan paljoa ole.
Juuri tuon takia hommasin itselleni Calixin lämppärin, helppo laitella paikalleen kun ei tartte muutakuin öljytä tiiviste, asettaa lämppäri reikään ja kiristää mutteri riittävän pitkälle

Re: Moottorinlämmittimen ohmiarvo
Lähetetty: 31.1.2008 22:23
Kirjoittaja urpo600
Juu siinä käyttiksessä on Calix-lämppäri missä toi pultti on keskellä.
Mut siinä toisessa koneessa on myöskin Calixia,vaiks siinä sit on toinen kiinnitystapa.
Et pitäis sit olla helppoa saada molemmat irti
Täytyy koklata huomenna.