Sivu 1/1
1700i koneen vaihto, anturit?
Lähetetty: 27.1.2008 1:30
Kirjoittaja slappala
tuommosta olisin suunnittelemassa ehkä axtec 1500 padan tilalle..
mitä kaikkea tarttee ottaa kopasta mukaan koneen lisäksi..osat siis joita ei ole moottorissa kiinni.
ECM
joku nopeustunnistin?
Tuo varmaan käy samaan pakosarjaan kun vanhakin motti..
Re: 1700i koneen vaihto, anturit?
Lähetetty: 27.1.2008 21:41
Kirjoittaja urpo600
Nopeustunnistin,joka löytyy vaihdelaatikon kyljestä.
Tankki,ja jos haluu niin voi ottaa kaikki putket ja kipot jotka löytyy tankin ympäriltä.
Ohjainboksi kaapeleineen. Löytyy hansikaslokeron alta.
Benssalinjat,minä ainakin otin. Helpotti asennusta toiseen autoon huomattavasti
Ja viimeks toi ämpärimallinen vekotin konehuoneesta,jotain kaasujen keräilyastia
tai mikä lie. Sitä ei oo pakko laittaa,kone toimii kyllä ilmankin sitä,mutta minä pistin varmuuden
vuoksi kaikki vempeet mikä mä sieltä löysin.
Ja alkukäyrä pakoputkesta,niin saa valmiiks toi lambdan paikka,jos ei sun autosta ennenkin löytyy semmonen.
Re: 1700i koneen vaihto, anturit?
Lähetetty: 28.1.2008 10:56
Kirjoittaja Jallu
No mitäs virkaa tuo nopeusanturi ajaa? mitä ohjainyksikkö tekee tällä tiedolla?
Itellä kans vastaava rojekti menossa, kone alkaa olla pikkuhiljaa kasassa, sitten alkaa nappilampun purku.
Re: 1700i koneen vaihto, anturit?
Lähetetty: 28.1.2008 12:15
Kirjoittaja THI-900
Nopeustunnistin pitää laittaa ainakin Axteckiin, koska sen toimimattomuus aiheuttaa vikakoodin jan CE:n syttimisen ja sitä kautta hylyn katsastuksessa. Auto toimii kyllä ilmankin sitä...
Tosin sitä sopii filosofoida miksi se nopeuden tunnistin siellä autossa on. Liekö se joku OBD standardi, jonka takia se autosta löytyy...

Re: 1700i koneen vaihto, anturit?
Lähetetty: 28.1.2008 14:03
Kirjoittaja slappala
elikkä kun itellä on axtec niin lähinnä tuo nopeusanturi pitäisi ottaa ja ohjainboksi...
tankissahan on paluut valmiina ja voi käyttää minkä vaan vehkeen ruiskupumppua, konehuoneesta löytyy jo tuo hiilivetysankko

. no ei paha rasti pitäisi olla. Lambdakin on jo valmiina putkessa. Tosiaan ihmetytti kovasti kun tuossa axtecissa on bensalle paluu linja

. heh..liekkö ettei pintaa ole muuten muka saatu niin tarkasti kohilleen kaasarissa vai mistä syystä.
Lähetetty: 28.1.2008 17:14
Kirjoittaja Jusu
Tuskin ne aksteekin ryssänklemmareilla kasatut polttoainelinjat semmoisenaan kelpaa ruiskusysteemille kun sen polttoainejärjestelmässä on melkoisen paljon kovempi paine...

Re: 1700i koneen vaihto, anturit?
Lähetetty: 29.1.2008 16:13
Kirjoittaja Jallu
eli siis nopeusanturin virkaa saadaan jollain vastusarvolla huijattua(kun vaan tietäs sen) niin ei tartte koko möttiä laittaa laatikkoon????
Polttoainelinjat on syytä olla kunnossa, ei ne neuvostoliittolaiset klemmarit oo niitä parhaimpia eikä rättiletkut
Re: 1700i koneen vaihto, anturit?
Lähetetty: 29.1.2008 16:27
Kirjoittaja urpo600
Täytyy kai poksi saada tietoa jostain jos auto liikkuu vai ei.
Kun moottorijarrutat niin poksihan sammuu bensansyöttö kunnes kierrokset ovat
jossain 2000 paikeilla. Jolloin se taas syöttää bensaa.
En sit tiedä mitä sit tapahtuu jos sä "huijaat" sitä poksia jollain vastuksella,
että se luulee että auto liikkuu vaiks se ei sit liikkuis.
Voi olla että ei tapahtuu mitään erikoista.
Mut helppohan toi on ottaa sieltä pois,sehän on vaan toi potikka joka ruuvataan irti
sieltä vaihdelaatikon ja mittarivaijerin välistä.
Ja töpselillä kiinni poksiin.
Varmuuden vuoksi minä ainkin pistin omaan autoon sitä.
Helpompi laittaa se sinne kun rupee mittailemaan niitten vastuksen kanssa.
Ja sittenhän saat sinne kytketty Motonetin HUD-näyttö kun siinä on elektroninen nopeussignaali (kai)

Re: 1700i koneen vaihto, anturit?
Lähetetty: 29.1.2008 16:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
eiköhän ole helpompi laittaa se nopeustunnistin sinne mukaan ku ruveta kikkailee jotain vastuksia, ja tunnistimen kanssa voi olla että auto toimiikin melko varmasti.
Re: 1700i koneen vaihto, anturit?
Lähetetty: 29.1.2008 16:41
Kirjoittaja Jallu
No multa puuttuu juuri toi kyseinen anturi. muut anturit lambdaa lukuunottamatta on kyllä. eli sen takia sitä pähkäilen. ei muut ohjausyksiköt tartte sitä nopeustietoa lainkaan, mihin oon törmänny. Jos moottorijarrutuksessa nopeus on yli 42km/h niin sillon se katkasee polttoaineensyötön(pari muuta ehtoo kans) eli tämmönen selitys löyty tuolta
http://ladat.org/vaz-files/Yksipistesui ... 00i_GM.pdf
Re: 1700i koneen vaihto, anturit?
Lähetetty: 29.1.2008 16:46
Kirjoittaja Lada-Jussi
olikohan tossakin ruiskussa se, että jos jokin anturi puuttuu niin ohjain vetää jollain oletusarvoilla, että toimii kyllä, mutta melkein kuin kaasutinautolla ajaisi ja päästöt ei kohillaan, sit hajoo katit ja muut
Re: 1700i koneen vaihto, anturit?
Lähetetty: 30.1.2008 21:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
Tänään Samarasta katosi nopeusmittarista toiminta ja samalla meni nopeusanturi pimeäksi, aiheuttaen sitten sen että autosta tuli vähän tehoton ja ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä, joten kai sillä anturilla jotain virkaa on
Re: 1700i koneen vaihto, anturit?
Lähetetty: 1.2.2008 21:30
Kirjoittaja Jallu
Käsittämätön juttu että se tarttee nopeustiedonkin muka tyhjäkäynnille...kun lueskelin tota yksipisteruiskun manuaalia...
Taitaa olla viksumpi heittää GM romut sivuun ja tilata mekaruutta ja tehä 4-piste imusatsi saman tien...