Sivu 1/4

katallysaattori ongelma

Lähetetty: 20.1.2008 14:13
Kirjoittaja pmatti
omassa ladassani vm.93, on jo katti, mutta sen on edellinen omistaja nypänny pois. siispä, saako sitä katsastettua ilman katallysaattoria? (1500 kaasari)

Re: katallysaattori ongelma

Lähetetty: 20.1.2008 15:27
Kirjoittaja Nonnis
Ei saa.

Re: katallysaattori ongelma

Lähetetty: 20.1.2008 15:35
Kirjoittaja pmatti
mutta onhan autoja ennenkin ilman katsastettu? Kai sinne käy jokin muukin katti, ei kai sen ole pakko olla alkuperäinen.?

pilanneet prkl hyvän auton tommosilla virityksillä

Re: katallysaattori ongelma

Lähetetty: 20.1.2008 15:53
Kirjoittaja mikko853
pmatti kirjoitti:mutta onhan autoja ennenkin ilman katsastettu? Kai sinne käy jokin muukin katti, ei kai sen ole pakko olla alkuperäinen.?

pilanneet prkl hyvän auton tommosilla virityksillä
Käy toki, vaikka bilteman yleismalli. Ja jos päästöt on ok niin katissa ei tarvi olla sisuskaluja, pelkät kuoret piisaa.

Re: katallysaattori ongelma

Lähetetty: 20.1.2008 17:04
Kirjoittaja Nonnis
Mutta en usko, että päästöt on ok pelkillä kuorilla.

Mikä vaan katti käy mikä sinne sopii.

Re: katallysaattori ongelma

Lähetetty: 20.1.2008 17:20
Kirjoittaja RTJN65
Ja kyseiseen malliin sopiva katti olisi 25 eur. Käytetty mutta toimivasta purettu.

Re: katallysaattori ongelma

Lähetetty: 20.1.2008 20:50
Kirjoittaja larssi21074
pmatti kirjoitti:omassa ladassani vm.93, on jo katti, mutta sen on edellinen omistaja nypänny pois. siispä, saako sitä katsastettua ilman katallysaattoria? (1500 kaasari)
Saa katsastettua ilman katalysaattoria mutta läpi ei mene. :lol:

Tutulla oli joskus 1500s -94 tavallisella kaasarilla. Laitto katin vaan katsastuksen ajaksi niin aina päästöistä läpi! Jos tavallinen kaasari on kunnossa ja säädöissään niin katin kanssa saa varmasti päästöt kohalleen. Jos itse ajaisin axtec ladalla niin tekisin just tuollain että normikaasari tilalle!

Kattia vaan ei kannata pitää koko ajan koska ryypynkäyttö ja kylmäkäynti ei tee sille hyvää tavallisen kaasuttimen kanssa.

Re: katallysaattori ongelma

Lähetetty: 20.1.2008 22:43
Kirjoittaja Lada-Jussi
periaatteessa ei kai pitäisi mennä läpi normaalilla kaasuttimella, kun US83 normissa vaaditaan myös noi polttoainehöyrysysteemit ja lukeeko noi lambda jutut peräti otteessakin, joten systeemin tulisi olla lambdalla ohjattu, eikös kaasarin vaihtokin sitten vielä rinnasteta koneenvaihtoon, siitä pitää olla päästödokumentit ja sit vielä muutosprosentit :lol:

Re: katallysaattori ongelma

Lähetetty: 20.1.2008 23:13
Kirjoittaja Pallokorva
Se rinnastetaan tuunaukseksi ja sehän on tunnetusti pahasta.

Re: katallysaattori ongelma

Lähetetty: 20.1.2008 23:24
Kirjoittaja larssi21074
Lada-Jussi kirjoitti:periaatteessa ei kai pitäisi mennä läpi normaalilla kaasuttimella, kun US83 normissa vaaditaan myös noi polttoainehöyrysysteemit ja lukeeko noi lambda jutut peräti otteessakin, joten systeemin tulisi olla lambdalla ohjattu, eikös kaasarin vaihtokin sitten vielä rinnasteta koneenvaihtoon, siitä pitää olla päästödokumentit ja sit vielä muutosprosentit :lol:
No kuka katastusmies huomaa että kaiken maailman letkut menee just oikeeseen paikkaan! :lol:
Eihän siinä tartte niitä hiilipönttöjä tai happianturia sieltä pois ottaa..

Ei tietenkään ole laillinen mutta yleensä kattovat vaan päästölapun eivätkä ala jokaista letkua tai niplaketta tutkimaan. Ja sen päästölapunkin voi väärentää!! :D :lol:

Re: katallysaattori ongelma

Lähetetty: 20.1.2008 23:25
Kirjoittaja thecrazed
Eiks siinä otteessa lue jotain että vähäpäästöinen kaasutin ja pakokaasunkierrätys vai mikä se oli :lol: Eli periaattes ei sais tavallista kaasariakaa vaihtaa..

Re: katallysaattori ongelma

Lähetetty: 21.1.2008 11:13
Kirjoittaja Lada-Jussi
niin periaatteessa, mutta kuten larssi totesi, ei sitä kukaan huomaa, pakokaasuhöyryjä on vaikee mitata katsastuksessa, korkeintaan nenällä.

kiitos pallokorvalle lisäyksestä, tuuninki tietysti on tuon modifioinnin pahin juttu, vaikka toisaalta katsastuksessa ei tietyin ehdoi tuninkia kielletä.

Re: katallysaattori ongelma

Lähetetty: 21.1.2008 11:47
Kirjoittaja Qulle
Inssiä ei ainakaan täällä päin tunnu juurikaan kiinnostavan kui se, että pellin alla on ladan kone ja kun on vakio ilmanputsarikin niin eipä sanomista tule...
Päästöt pitää tietty olla kohillaan mutta muuten.
Tietenkin jos otteessa lukee 1200 ja inssi vahingossa pyöräyttää ko. auton kaasulla ympäri paljaalla asfaltilla, saattaa mennä konehuone "vähän" takempaan syyniin :D

Re: katallysaattori ongelma

Lähetetty: 21.1.2008 16:55
Kirjoittaja pmatti
eli biltemasta hakemaan yleiskattia? paikalleen ja leimalle kiitoksella? oliskin noin helppoa :D

Re: katallysaattori ongelma

Lähetetty: 21.1.2008 18:58
Kirjoittaja Jokari
pmatti kirjoitti:eli biltemasta hakemaan yleiskattia? paikalleen ja leimalle kiitoksella? oliskin noin helppoa :D
Periaatteessa kyllä, mutta kun kyseessä on axtec, niin todellisuudessa ei.