Atsteekkiongelma
Lähetetty: 11.1.2008 23:10
Mikähän mahtaa olla tuossa Axtecissa ongelmana, kun käy lambdan mukaan laihalla koko ajan paitsi ryyppy päällä ja kaasua pumpatessa jolloin kiihdytyspumppu ruikkii vähän lisäkeittoa? Joutokäynnillä lamdan jännite sahaa edestakaisin, niinkuin pitääkin. Lisäksi vetoja on todella vähän(80km/h on työn ja tuskan takana) ja nykii välillä tosi paljon. Auto on 2105 vm-95.
Vaihdoin tänään rikkinäisen pääsolenoidisuuttimen uuteen, koska oletin nykimisen johtuvan siitä, mutta ongelma vain paheni - luultavasti siksi, että vanha suutin oli juuttunut jatkuvasti auki, kun tuo uusihan taas ei sitä ole. Tutkin kaikki letkuliitokset, enkä löytänyt mitään kummempaa. Paria liitosta hieman tiukkasin. Otin myös kaasarin kannen auki ja tein uuden tiivisteen. Sieltäkään en silmämääräisellä tarkastuksella löytänyt mitään kummempaa. Neulaventtiili päästi läpi ehkä hitusen nihkeästi, mutta kyllä siellä kammioissa bensaa näyttäisi käydessä olevan. Täyskaasutunnistimenkin mittasin ja tuntuisi toimivan. Eli ilman alipainetta kytkin on pois päältä, eli ei johda, ja alipaineen kanssa naksahtaa päälle, eli johtavaksi.
Tuli mieleen, että voisiko noissa solenoidisuuttimissa olla väärän kokoiset suutinkärjet. Joutukäynti oli muistaakseni 50 ja pääsuutin jotain 70-90. Tuossa uudessa solenoidissa tuli mukana ilmeisesti joutokäyntisuutin, jonka koko oli 41. Alkaa olla ideat lopussa... Olen kyllä kuullut, että näiden laittaminen on ihan henkimaailman juttuja, mutta en nyt ihan näin pahaksi tilannetta ajatellut...
Vaihdoin tänään rikkinäisen pääsolenoidisuuttimen uuteen, koska oletin nykimisen johtuvan siitä, mutta ongelma vain paheni - luultavasti siksi, että vanha suutin oli juuttunut jatkuvasti auki, kun tuo uusihan taas ei sitä ole. Tutkin kaikki letkuliitokset, enkä löytänyt mitään kummempaa. Paria liitosta hieman tiukkasin. Otin myös kaasarin kannen auki ja tein uuden tiivisteen. Sieltäkään en silmämääräisellä tarkastuksella löytänyt mitään kummempaa. Neulaventtiili päästi läpi ehkä hitusen nihkeästi, mutta kyllä siellä kammioissa bensaa näyttäisi käydessä olevan. Täyskaasutunnistimenkin mittasin ja tuntuisi toimivan. Eli ilman alipainetta kytkin on pois päältä, eli ei johda, ja alipaineen kanssa naksahtaa päälle, eli johtavaksi.
Tuli mieleen, että voisiko noissa solenoidisuuttimissa olla väärän kokoiset suutinkärjet. Joutukäynti oli muistaakseni 50 ja pääsuutin jotain 70-90. Tuossa uudessa solenoidissa tuli mukana ilmeisesti joutokäyntisuutin, jonka koko oli 41. Alkaa olla ideat lopussa... Olen kyllä kuullut, että näiden laittaminen on ihan henkimaailman juttuja, mutta en nyt ihan näin pahaksi tilannetta ajatellut...
