Sivu 1/3
Mailman halvin auto?
Lähetetty: 8.1.2008 15:39
Kirjoittaja ,_,/ukka
Torstaina intialainen tata esittelee uuden auton, hintaa 2500$, eli alle 2000€.
http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/e ... p?oid=8905
,_,/ukka
Re: Mailman halvin auto?
Lähetetty: 8.1.2008 19:37
Kirjoittaja Jaska HKI
Ei radioo,ei ilmastointii,ei ohjaustehostinta....kuulostaako tutulta.Mutta automaattisesti säätyvät ajovalojen korkeudet.600-660cc,35 heppaa ja yli 100km/t.Turvallisempi kuin riksataxi

Re: Mailman halvin auto?
Lähetetty: 8.1.2008 20:22
Kirjoittaja samarai
Varmaan kuitenkin aika käyttökelpoinen niitten riksataksien seassa ja muutenkin juuri siellä Intian kaupunkiliikenteessä
Tällaisessa härdellissä
http://www.youtube.com/watch?v=KbJSi6Ha ... 2D6%2Ehtml
Re: Mailman halvin auto?
Lähetetty: 8.1.2008 20:59
Kirjoittaja Jokari
Toihan on ilmiselvästi Lata Kolinan uusin facelift-malli...

Re: Mailman halvin auto?
Lähetetty: 9.1.2008 0:25
Kirjoittaja ,_,/ukka
Jaska HKI kirjoitti:Turvallisempi kuin riksataxi

Turvallisuus oli vuosikymmenen vaihteen myyntivaltti. Seuraava on vähäpäästöisyys, polttoainetalous ja taloudellisuus
,_,/ukka
Re: Mailman halvin auto?
Lähetetty: 9.1.2008 9:22
Kirjoittaja Pavlovits
Intiassahan tehtiin, ehkä vieläkin, noita 40 vuoden takaisia brittiautoja ja- moottoripyöriä lisenssillä. Jokavuotiset tuotesuunnittelu- ja markkinointikulut jäivät pois ja samalla suuri osa hinnasta. Jos ei noita helevetin direktiivejä ja muita pykälänikkareiden tuotoksia olisi, ei uusi takavetolada meilläkään paljoa maksaisi.
Re: Mailman halvin auto?
Lähetetty: 9.1.2008 14:40
Kirjoittaja ,_,/ukka
Pavlovits kirjoitti: Jos ei noita helevetin direktiivejä ja muita pykälänikkareiden tuotoksia olisi, ei uusi takavetolada meilläkään paljoa maksaisi.
Sen verran ku ois tuotekehittelyä, että olis 16v kansi, 4-piste ruisku ja katalysaattori, niin menisi varmasti tiukoistakin saastepäästötesteistä läpi. Mutta ku ei...
,_,/ukka
Re: Mailman halvin auto?
Lähetetty: 9.1.2008 15:25
Kirjoittaja Lada-poliisi
Pykälänikkarienko ansiota, mutta luulenpa, että Suomessa tuonkin hökötyksen hinta kohoaisi jonnekin liki 15000 euroon... Että se siitä 2500 dollarin autosta!
Re: Mailman halvin auto?
Lähetetty: 9.1.2008 15:58
Kirjoittaja Jaska HKI
EU vaatii autolta yli 200 direktiiviä,jotka on läpäistävä ennenkuin niitä myyntiin saa.Empä usko että niintä täällä myydään,mutta jostakinhan heidän on aloitettava.
Re: Mailman halvin auto?
Lähetetty: 9.1.2008 22:48
Kirjoittaja samarai
Tässä on kiinnostava auto Intiasta

Premier 118NE (auto oli tuotannossa 1986-2001)
Auto on tuotettu Premierin Espanjasta ostetulla
Seat 124 tuotantolinjalla.
Tässä hyvä sivu Intiassa tuotannossa olleista ja olevista autoista:
http://www.geocities.com/MotorCity/Speedway/1442/
Turkissa myös Tofas on tehnyt "124 kloonia" Murat-nimella 1971-1977
http://en.wikipedia.org/wiki/Murat_124
Re: Mailman halvin auto?
Lähetetty: 10.1.2008 13:22
Kirjoittaja ,_,/ukka
http://www.taloussanomat.fi/liikenne-ja ... 008840/382
Kyseessä siis kotoisemmin lähinnä mopoauto. Mutta halpa silti, kun nyt suomen markkinoilla olevat kustantaa 10.000€. Näissähän ei kai verokaan ole kummoinen.
Kiikottimen omat kotisivut:
http://www.tatapeoplescar.com/tatamotors/
,_,/ukka
Re: Mailman halvin auto?
Lähetetty: 10.1.2008 23:01
Kirjoittaja Yogi
Ja tosiaan huomaa, että kaikesta on tingitty. Varmaan suunniteltukin kansalaiskilpailun pohjalta. Joku Maharishi Mahesh Yogi on varmaan voittanut tuon ja saanut palkinnoksi litran pullossa Gangesin pyhää vettä. Mutta uskomattoman edulliseksi se on saatu.
Tarkemmin katsottuna pyörien koko suhteessa koriin muistittaa enemmänkin Pablon lowrideriä, kuin Dr.Bombayn kalkutta-taksia.
Re: Mailman halvin auto?
Lähetetty: 11.1.2008 8:35
Kirjoittaja Lada-poliisi
Tuolla lisää kuvia:
http://www.sueddeutsche.de/automobil/bi ... 0/?img=0.0
Kun näpsyttelee siitä kohdasta, jossa lukee "
nächtes Bild", pääsee kuvasarjassa eteenpäin.
On kyllä kamala auto! Nuo kun yleistyvät, alkaa tulla kuolonkolareita jo parkkipaikkanopeuksissakin - luultavasti kottero painuu kasaan siinä missä normaaliauton puskuriin tulee naarmu. Todennäköisesti ovat lainanneet Telajärven Autotehtaan törmäysvyöhykefilosofiaa, jossa koko auto muodostaa kokoonpainuvan puskurivyöhykkeen.
On se varmaan taloudellinen, kun on niin pieni, kevyt ja tehoton, mutta jos puhutaan modernista moottoritekniikasta, eli siitä miten tehokas moottori voi olla taloudellinen, intialaisilla taitaa olla vielä matkaa. Kai jostain ruohonleikkurin moottorista saa pienellä virittelyllä Euro IV -normin mukaisen, mutta entäs 4-litrainen V8? Tässä vehkeessähän on huikeat 24 kW tehoa, joten kulutus jää väkisin pieneksi, samoin CO2-päästöt. Uskaltaisin väittää, että joku saksalainen valmistaja saa 5-kertaisen tehon samalla kulutuksella ja päästöillä.
Re: Mailman halvin auto?
Lähetetty: 11.1.2008 10:52
Kirjoittaja AI
Lada-poliisi kirjoitti:Tässä vehkeessähän on huikeat 24 kW tehoa, joten kulutus jää väkisin pieneksi, samoin CO2-päästöt. Uskaltaisin väittää, että joku saksalainen valmistaja saa 5-kertaisen tehon samalla kulutuksella ja päästöillä.
Tämän päivän ESS:ssä oli pikkujuttu tästä pelistä. Moottorin valmistaja on Bosch joka kuulostaa aika saksalaiselta... Kulutus on 4 litraa sadalla, pyöränlaakerit kestää 70 km/h nopeuden, raidetangot ovat onttoja putkia, kuinkahan kestäisi Suomen talven suolattuja teitä? Pitänee skannata toi jossain välissä.
Re: Mailman halvin auto?
Lähetetty: 11.1.2008 13:36
Kirjoittaja ,_,/ukka
AI kirjoitti:Tämän päivän ESS:ssä oli pikkujuttu tästä pelistä. Moottorin valmistaja on Bosch joka kuulostaa aika saksalaiselta... Kulutus on 4 litraa sadalla, pyöränlaakerit kestää 70 km/h nopeuden, raidetangot ovat onttoja putkia, kuinkahan kestäisi Suomen talven suolattuja teitä? Pitänee skannata toi jossain välissä.
Minusta tuo on kuitenkin varteenotettava kulkuväline tuossa hintaluokassa. Nythän tuohon hintaan ei saa uutena kuin mopon, kevarin tai mönkijän.
,_,/ukka