Sivu 1/1
1700i turbottaminen
Lähetetty: 8.1.2008 9:42
Kirjoittaja wellu
Aloitetaan uusi säie kun tuo edellinen on rönsyillyt vähän sinne sun tänne. Aihiona on 1700 Ladan ruiskukone. Kaikki toistaiseksi vakiota. Autotallin perällä roikkuu pari ylimääräistä pakosarjaa ja yksi ylimääräinen imusarja. Tavoitteena saada koneesta ulos n. 150 hepoa eli aika maltillisilla ahtopaineilla lähdetään liikkeelle. Pari käytännön kysymystä:
a) Minkälainen turbo pitäisi hankkia? Mitä näitä nyt on KKK, Garrett, Schwitzer yms. Riittääkö turbosta tietää ahtopaineen määrä? Hukkaportilla sitten loput mäelle, eikö? Tuossa ei varmaan tarvita lähellekään kiloa..
b) Onnistuuko alkuperäisen yksipisteruiskun ja kärjettömän sytytyksen käyttäminen vai tarvitaanko jotain muuta?
c) Jos alkuperäinen sytkä/ruutta ei kelpaa niin mitä tilalle? Megasquirt, kaasarit, ruisku jostain muusta autosta vai mitä?
Juu, katti lähtee toki mäkeen ja pakoputki tehdään uusiksi joten näistä ei tarvitse huolehtia. Männät, laakerit yms. varmaan hajoaa ennen pitkää mutta unohdetaan sekin tässä keskustelussa
--
Wellu
Re: 1700i turbottaminen
Lähetetty: 8.1.2008 17:01
Kirjoittaja START
mekaruuttaa ykspisteruutan tilalle
tai kaasari(t)
ja tossahan on suorasytty vakiona...
onkos tämä ihan oikea 1700i lada vai joku tekniikan vaihdos?
taitaa olla vaikeeta katsastaa jos on vähäpäästönen....
kannattaa panostaa tohon bensan syöttöön (ja syttyyn kanssa) ihan oikeesti meinaan huonoilla seoksilla(siis liian laihalla) särkee kunnolla tehdynkin alakerran
Re: 1700i turbottaminen
Lähetetty: 8.1.2008 17:26
Kirjoittaja larssi21074
Minkälainen tuo mekaruutta on kun se käy vakio efin tilalle?
Oisko kuvaa?
Itse oon suunnitellu ihan uutta imusarjaa ja kaikkea mutta jos mekaruutta käy suoraan niin laitan sellasen.

Re: 1700i turbottaminen
Lähetetty: 8.1.2008 20:24
Kirjoittaja wellu
START kirjoitti:mekaruuttaa ykspisteruutan tilalle
tai kaasari(t)
ja tossahan on suorasytty vakiona...
kannattaa panostaa tohon bensan syöttöön (ja syttyyn kanssa) ihan oikeesti meinaan huonoilla seoksilla(siis liian laihalla) särkee kunnolla tehdynkin alakerran
Eikös tuo alkuperäinen ruuttakin riittäisi kun lisäisi vaan painetta ja/tai vaihtaisi suuttimen? Luulisi sillä seoksen rikastuvan vai? Mitenkä tuo alkuperäinen ruisku pelaa? Katkooko se bensaa erittäin nopeasti on/off periaatteella vai pystyykö se säätämään bensan virtausta portaattomasti?
Tuo Megasquirt systeemi kyllä kiinnostaisi mutta onko täällä kellään kokemusta kuinka tuollainen viritellään kuntoon?
--
Wellu
Re: 1700i turbottaminen
Lähetetty: 8.1.2008 22:18
Kirjoittaja miksu
Samanlailla toi megaruutan voi kytkeä tohon yksipisteruiskuun. Tosin ei suoraan. pitää tehdä vain uus johtosarja.
Re: 1700i turbottaminen
Lähetetty: 9.1.2008 17:44
Kirjoittaja START
larssi21074 kirjoitti:Minkälainen tuo mekaruutta on kun se käy vakio efin tilalle?
Oisko kuvaa?
Itse oon suunnitellu ihan uutta imusarjaa ja kaikkea mutta jos mekaruutta käy suoraan niin laitan sellasen.

niin ei minulla ole mitään kokemusta semmoisesta mutta paljon ne sitä kehuu ja mitä itse tiedän niin on ihan kätevä vekotin
ja jos et itse tiedä että yleensä mekaruutta vaatii ladassa jonkin laisen imusarjan virittelyn (jotkut tekee/teettää ite kokonaan tai mulkkaa vakiosta ja jotkut etsii venäjältä 4-pisteruiskun imusarjan) niin kannatta kokeilla vaikka hakua niin löytyy aiheesta juttua
joku lyhyempi pinnainen saattaa kokea tuommoiset viestit semmoisesna niin sanottuna v*ttuiluna mutta itse olen niin sokea ja vähä älyinen etten huomaa tuossa viestissä sitä
itse koittaisin osua vesilintuun sillä vakio ruutalla kun se ei tunnu pelaavan edes vapareissa (kun ei ole yhtään hyvää kokemuksia siitä)