Sivu 1/2

1700i vakio ruisku

Lähetetty: 7.1.2008 1:46
Kirjoittaja säätänä
eli säätääkö tämä kyseinen "ruisku" seoksia itsestään autolle sopivaksi?
olis tarkotus laittaa 1700 ruisku motti nappislajaan kiinni. ja kertokaas lukuja paljonko 1700 vakio lohkosta saa ottaa lastua pois niin että paineet ei oo liian kovat ja venttiilit/kansi ei ota mäntiin?
ei löytyny suoraa vastausta vaikka HAKUA käytin.. pitää laittaa projekti topikki päälle lajan laitosta jos vaikka jotain kiinnostaisi.

ja kiitoksia näin etukäteen arvontaan osallistuneille

Re: 1700i vakio ruisku

Lähetetty: 8.1.2008 12:48
Kirjoittaja säätänä
menikö luu kurkkuun








8)

Re: 1700i vakio ruisku

Lähetetty: 8.1.2008 12:54
Kirjoittaja THI-900
Mä en nyt oo varma eli tää menee yhdessä arvailuksi.

Itsellä olis ens kesänä tarkoitus naamioida atsteekkiin tommonen ykspistejuisku. Oma käsitykseni, on että tämä GM EFI osaisi säätää systeemiä sillalailla, että se toimisi minkä koneen kanssa tahansa.

Tosin en sitten tiedä, että mitä merkitystä suihkutussuuttimen koolla on? Suureneehan kaasareidenkin suuttimet iskutilavuuden kasvaessa :? Uskon kuitenkin, että kun lambda yrittää säätää seosta koko ajan stökiömetriseksi, niin ohjausboksi osaisi vastaavasti syöttää vähemmän usvaa putkeen kuin vastaava isompikuutiotilavuuksinen kone vaatisi.

Siinä jotain...

EDIT: olis pitäny lukee kysymys vähä tarkemmin. Mutta on tossa silti jotain ajatuksia :oops:

Re: 1700i vakio ruisku

Lähetetty: 9.1.2008 13:14
Kirjoittaja säätänä
tietääkö kukaan muu? epäilin tuossa ku olisin laittamassa siihen vähä fiksailtua nokkaa niin osaako se säätää enemmän evästä mottiin??

Re: 1700i vakio ruisku

Lähetetty: 9.1.2008 14:37
Kirjoittaja THI-900
Mä järkeelin ny lisää.

Ajatteleppa ny... Jos se suutin olis mitotettu edes hieman ylimittaseksi, niin kyllä se osaa laittaa lisää soppaa. Lambda arvo sen määrää miten paljon lisää laitetaan tai vähennetään. Se on takaisin kytketty säätö ja se säätää niin kauan kuin on kohdillaan, jollei säädön ääriraja tule vastaan. (eli soppaa tulee niin paljon kun putkesta sopii, mutta tarvis enemmän.)

Korjatkaa ny joku jos oon ihan metässä... :idea:

Re: 1700i vakio ruisku

Lähetetty: 9.1.2008 16:45
Kirjoittaja miksu
Ladan ruisku ei todellakaan säädä itekseen yhtään mitään, koska sinne boksiin on laitettu peruskartat; mitkä säätyy MAP anturin mukaan.
Ja mistä tollanen juttu on kuultu että gm ruikun voi laittaa mihin autoon vain ja se osais itse säätää vielä jotain?

Re: 1700i vakio ruisku

Lähetetty: 9.1.2008 20:02
Kirjoittaja larssi21074
Kyllähän se ladan ruisku tasan tarkkaan säätää jotain ihan itsekseenkin! :D
Joutokäynnin säätö
Seostakin säätää lambdan mukaan

Tai sit mä en ole yhtään kartalla.. :D

Re: 1700i vakio ruisku

Lähetetty: 9.1.2008 20:10
Kirjoittaja miksu
larssi21074 kirjoitti:Kyllähän se ladan ruisku tasan tarkkaan säätää jotain ihan itsekseenkin! :D
Joutokäynnin säätö
Seostakin säätää lambdan mukaan

Tai sit mä en ole yhtään kartalla.. :D
Tietysti sytkän ja seosta se kyllä säätä. Lamda anturi ainoastaan korjaa seosta aivan olemattomman vähän. MAP anturi säätää edelleen ton sytkän ja seoksen niitten karttojen perusteella mitkä on siihen alkuperäseen boksiin ajettua.

Minun mielestä joutokäynti säädetää ladassa kaasuläppää raottamalla.

Re: 1700i vakio ruisku

Lähetetty: 9.1.2008 20:20
Kirjoittaja larssi21074
Eli säätää!
Lambda korjaus ei yleensäkään ole kovin paljon muissakaan autoissa.
Ja kyllähän se tietyissä tilanteissa menee karttojen mukaan, eihän lambda aina edes ole toimintakunnossa.

Kävikö nyt niin että muistin totaalisen väärin tuon joutokäynnin? Eikö siinä muka ole lisäilma luistia?
Tai sit sekotan taas samaraan.. No mutta eipä ole ikinä tarvinnu 1 piste ruiskua korjatakaan!!

Re: 1700i vakio ruisku

Lähetetty: 9.1.2008 20:33
Kirjoittaja THI-900
:oops: :oops:

No joskus menee vähän harakoille. Mutta veikkauksiahan noi mun jutut suurelta osilta oli. Koitin vähä maalaisjärjellä miettiä :D

Vaikea uskoa, että joutukäyntiä muuten säädettäisiin kaasuläpän asennolla, kun siihen mun tietämyksen mukaan tulee vain kaasuvaijeri kabiinista ja se on ainut jolla se läppä liikkuu 8) Eli siis ainut säätö. Kaasuläpän asentotunnistin sitten tulkitsee missä asennossa läppä on ja sen mukaan sitten kertoo boxin kautta ruiskusuuttimelle miten paljon soppaa laitetaan. Eli kaasun ollessa asennossa nolla uskoin boksin ajattelevan, että nyt pitää käydä tyhjäkäyntiä... :shock:

Lähetetty: 9.1.2008 21:08
Kirjoittaja Jusu
On siinä lisäilmaluisti jota liikuttaa tyhjäkäynninsäätömoottori.
Kaasuläppä on ihan vaan kaasuttamista varten.

Re: 1700i vakio ruisku

Lähetetty: 10.1.2008 10:57
Kirjoittaja säätänä
eli jos tuota mottia alkaa vähä työstämään niin mikän suutin siihen pitää vaihtaa ettei se mene liian laihalle?

Re: 1700i vakio ruisku

Lähetetty: 10.1.2008 21:27
Kirjoittaja START
en halua masentaa mutta melkein mitä tällä foorumilla on ollut noita 1700i:n asennuksia eri koreihin niin niissä on lopulta jouduttu luopumaan tuosta ruiskusta
meillä loppu kanssa heti ongelmat kun hukattiin se ruisku ja laitettiin kaasari tilalle (tai no ei se ihan niinkään mennyt mutta nyt se sentään käy ja oikeen tyhjäkäyntiäkin) :shock: :D

Re: 1700i vakio ruisku

Lähetetty: 11.1.2008 8:58
Kirjoittaja säätänä
meinaatko että ruiskua ei saa oikein toimimaan jos pistää heti kerralla kunnolla puristuksia myllyyn hyvän peltisatsin laittaa ja lievän virinokan teetättää????? ja hieman tietenkin siistii kanavia ja sillee bo bo bo - seikka on saletti

Re: 1700i vakio ruisku

Lähetetty: 11.1.2008 14:35
Kirjoittaja START
kyllä sen saa toimimaan
mutta jos/kun joitakin ongelmia tulee niin minulla ei ainakaan riittäisi mielen kiinto yrittää saada sitä sillä pelaamaan (jotenkin vaan kaasarin kanssa on helpompaa pelata)