Sivu 1/1

"Kemppilukon teko..."

Lähetetty: 4.4.2004 21:53
Kirjoittaja mika
Nii et mitkä kaikki osat pitää irrottaa et saa sen perän hitsattuu? kertokaapa niin ei tuu sit mitään yllätyksiä kovin paljon..
ja pitääkö paikkaansa et ku ottaa "panhard" tangon pois niin oli muka yhtä hyvä pito ku lukolla? mun mielestä ei pidä paikkaansa ainakaan kilpa käytössä...
<---kyseessä kuvan lada eli takaveto...

Lähetetty: 4.4.2004 22:09
Kirjoittaja arpati
Eli jos ladan perä niin rummut pois, vetarit pois, kartaani pois ja sitte perävälitys irti banjosta ja sitten duunaat mitä ny tykkäätkin tehdä :lol: ja lyöt jossain järjestyksessä takaisin....

Jos tehdään 30 minsan peltoautoa niin sitte laikka käteen ja takapuoli banjosta auki ja tuikitaan ekalla käteen osuvalla hitsivehkeellä pulunpaskaa sinne tänne, hitsaillaan pelti hiukan kine ja rasvat sisään ja mennään ajamaan ja sitten hajoo kone ennenkuin ehditään ajamaan koko kierrosta :lol: :lol: sitten hajotetaan lasit ja potkitaan pellit sisään ja haukutaan lada paskaksi...eik se näin mene suurinpiirtein kun häsätään...... :roll:

Lähetetty: 5.4.2004 7:59
Kirjoittaja mika
Juu pitää se purkaa, niin ainaki kestää.. Tuo Lada on kestäny jo 3 vuotta! :wink:

Ei nyt panhard-tankoa ainakaan

Lähetetty: 5.4.2004 8:24
Kirjoittaja Jaska HKI
Tanko on jäykää taka-akselia poikittaissuunnassa tukeva tanko,jonka toinen pää on kiinnitetty nivelellä akseliin ja toinen pää vastakkaiselle puolelle runkoon.Joustoliikkeen aikana akselisto siirtyy hiukan sivusuunnassa suhteessa koriin ,mutta sillä ei ole suurta merkitystä,koska tanko on tehty mahdollisimman pitkäksi ja vaakasuorassa olevaksi.
Jos tanko poistetaan jää tämä tehtävä pitkittäisille tukivarsille,jousille ja iskunvaimentimille,mikä ei ole suinkaan tarkoitus.Autosta tulee vetelä takapäästän.

Lähetetty: 5.4.2004 16:48
Kirjoittaja mika
juu oon mä tuo tangon merkityksen huomannu ei ilman sitä tuu ajosta mitään on koko ajan sivu luisussa... pyörähtää helpommin... seki on pitäny vahvistaa ja kunnolla et se kestää!

Lähetetty: 5.4.2004 19:20
Kirjoittaja Lada-Jussi
arpati kirjoitti:Jos tehdään 30 minsan peltoautoa niin sitte laikka käteen ja takapuoli banjosta auki ja tuikitaan ekalla käteen osuvalla hitsivehkeellä pulunpaskaa sinne tänne, hitsaillaan pelti hiukan kine ja rasvat sisään ja mennään ajamaan ja sitten hajoo kone ennenkuin ehditään ajamaan koko kierrosta :lol: :lol: sitten hajotetaan lasit ja potkitaan pellit sisään ja haukutaan lada paskaksi...eik se näin mene suurinpiirtein kun häsätään...... :roll:
valitettavaa mutta totta, tää taitaa olla varsinkin Ladan kohdalla varsin yleinen menettely :cry:

Lähetetty: 5.4.2004 20:33
Kirjoittaja mika
niinpä.. olis sellanen mutteri aukaisin siel peräs niin sais sen takakautta auki.. :cry:

Lähetetty: 7.4.2004 14:48
Kirjoittaja Vehje
joo veljellä meni ladasta juuri tuo kyseessä oleva tanko poikki ni ladan perä heittelehti ku mummo liukkailla jäillä.. vois kyllä varmaan tehdä jonkinverran perästästukevamman jos tekis tangosta vahvemman ja vahvistais kiinnityskohtia...

Lähetetty: 8.4.2004 9:55
Kirjoittaja max40w
mites tieliikennekäyttöön? pystyykö pitoja jotenkin lisäämään lain sallimilla keinoilla? kemppilukko laiton, mites tuolle tonnikakssataselle sais lisää pitoa?