Sivu 1/2
Paineilma-auto
Lähetetty: 3.1.2008 18:37
Kirjoittaja ,_,/ukka
Re: Paineilma-auto
Lähetetty: 3.1.2008 19:04
Kirjoittaja AI
Mitenkäs jos ilma loppuu kesken matkan niin onko takakontissa käsipumppu jolla voi pumpata ilmaa paineastiaan? Kohta joku keksii varmaan vieterikäyttöisen auton...
Re: Paineilma-auto
Lähetetty: 3.1.2008 19:14
Kirjoittaja Samara87/88
AI kirjoitti:Mitenkäs jos ilma loppuu kesken matkan niin onko takakontissa käsipumppu jolla voi pumpata ilmaa paineastiaan? Kohta joku keksii varmaan vieterikäyttöisen auton...

näin ne varmaan mietti hevosmiehet ku ekat hurjat ajeli vaunuilla ilman heppoja
kieltämättä... JIMillä tuli eilen illalla dokkari keksinnöistä jotka ol kussu, siellä oli mm. suihkuturbiini Chrysler, hurja peli, kulkee millä vaan palavalla nesteelllä...
kelpais
tuollanen paineilmaauto... no ei se vieterikään hullumpi idea

Re: Paineilma-auto
Lähetetty: 4.1.2008 12:20
Kirjoittaja ,_,/ukka
http://www.theaircar.com/
tuolla lisää autosta.
Vieteriautoissa vähän sama ongelma kuin sähköautoissa. Energiavarasto(jousi) painaa suhteettoman paljon, joten iso osa energiasta kuluu oman massan siirtämiseen.
Paineilma-auton yksi merkittävä etu sähköautoon nähden on se ettei kalliita akkupaketteja tarvi vaihtaa. Eli huoltokustannukset paljon pienemmät.
,_,/ukka
Re: Paineilma-auto
Lähetetty: 6.1.2008 16:02
Kirjoittaja Lada Scandinavia
AI kirjoitti:Mitenkäs jos ilma loppuu kesken matkan niin onko takakontissa käsipumppu jolla voi pumpata ilmaa paineastiaan? Kohta joku keksii varmaan vieterikäyttöisen auton...
Nykyisin pääsee helpommalla, kun Akrekaatti ja kompura takalaatikkoon, niin saa paineilmaa tankattua ite.
Re: Paineilma-auto
Lähetetty: 6.1.2008 18:24
Kirjoittaja ,_,/ukka
Lada Scandinavia kirjoitti:Nykyisin pääsee helpommalla, kun Akrekaatti ja kompura takalaatikkoon, niin saa paineilmaa tankattua ite.
öö, 300baarin paine kompuralla? Ei ainakaan tule ihan heti mieleen mistä tuollaisen kompuran sais.
,_,/ukka
Re: Paineilma-auto
Lähetetty: 6.1.2008 20:48
Kirjoittaja Odessa
Jo 1920-luvulla oli vetureita, joissa oli paineistettua höyryä tankissa ja niillä ajeltiin palovaarallisissa paikoissa. Notta mitään uutta oo taaskaan keksitty

Re: Paineilma-auto
Lähetetty: 6.1.2008 23:02
Kirjoittaja samarai
Tuolla MDI-yhtiön sivustolla on juttu missä kerrotaan, että se on tehnyt sopimuksen auton kehittämisestä ja lisenssivalmistuksesta Intian suurimman autonvalmistajan Tata Motorsin kanssa 5.2.07.
http://www.theaircar.com/tata_agreement.html
Vielä ei ainakaan näy mitään tuolla Tata Motorsin tuotannossa:
http://www.tatamotors.com/products/
Kulkeehan se auto tietysti häkälläkin
http://www.ekomobiili.fi/index.html
Re: Paineilma-auto
Lähetetty: 8.1.2008 8:14
Kirjoittaja AI
Pissiä tankkiin:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008010 ... 2_uu.shtml
Ei ikävä kyllä kulje sillä. Jostain TM:stä tästä lukenut jo vuosia sitten, taisi puhdistaa rekkojen pakokaasuja.
Re: Paineilma-auto
Lähetetty: 8.1.2008 11:34
Kirjoittaja Lada Scandinavia
,_,/ukka kirjoitti:Lada Scandinavia kirjoitti:Nykyisin pääsee helpommalla, kun Akrekaatti ja kompura takalaatikkoon, niin saa paineilmaa tankattua ite.
öö, 300baarin paine kompuralla? Ei ainakaan tule ihan heti mieleen mistä tuollaisen kompuran sais.
,_,/ukka
Yleisasiaa.
Turbo lykkää ilmaa moottorille ja tätä painetta voidaan säätää ja ylipaine poistuu hukkaportin kautta.
Kaasu Ladassa on paineensäätö venttiili, joka säätää paineen oikein moottorille.
Eiköhän paineilma autossa ole myös paineensäätö systeemi, elikkä säiliössä ei tarvii olla niin suurta painetta.
Lisäkehitys heti paineilma-autoon. Elikkä auton puskurin alla edessä on noin metrin leveä ja 10cm korkea ilmanotto aukko ja ilma kulkeutuu jonkun systeemin kautta suoraan ilmatankkiin.
80km/h ajettaessa, voipi olla, että ei tarvitse mennä tankkaamaan ollenkaan, vaan ilmaa saadaan suoraan ajosta.
Onko tämä käytännössä mahdollista, sitä en tiedä.
Jos on, niin Suomessa keksitään heti joku vero tähänkin.
Re: Paineilma-auto
Lähetetty: 8.1.2008 12:23
Kirjoittaja Samara87/88
taitaapi tarvita vähä enemmän vauhtia kuin 80kmh, mutta sinänsä ideassa voisi olla järkeä
meinaa koko paineilma ideaa. Mutta verohan tähänkin pitää keksiä, paineilma, jeesus, ihmiset ajaa enemmän autoillan jotka kuluttaa vähemmän ja kulkee ilmalla, ISKETÄÄN KUNNON VERO ILMAAN! hengittämistäkään ei enää jätetä verottamatta, paitsi jos käyt henkäisee keuhkot täyteen rajan toisella puolella, sillonkin tulli perii hirmu tullit tuodusta ilmasta!

Re: Paineilma-auto
Lähetetty: 8.1.2008 12:25
Kirjoittaja veli alexei
Lada Scandinavia kirjoitti:80km/h ajettaessa, voipi olla, että ei tarvitse mennä tankkaamaan ollenkaan, vaan ilmaa saadaan suoraan ajosta.
Onko tämä käytännössä mahdollista, sitä en tiedä.
Väitän, että siinä rikotaan muutamia ennätyksiä (ja nopeusrajoituksia) että saadaan ajoviimalla lähellekkään tuollaisia paineita. Nimittäin nopeuden pitää olla varmaan lähempänä 2000 km/h kun 80 km/h...
Re: Paineilma-auto
Lähetetty: 8.1.2008 14:08
Kirjoittaja samarai
Joku "inssi" väittää tuolla, että tämä paine-ilma-auto on fysiikan lakien vastainen muutenkin.
http://www.yle.fi/teema/tiede/prisma_st ... 10742.html
alempana "viikon katsojakysymys"
Re: Paineilma-auto
Lähetetty: 9.1.2008 9:01
Kirjoittaja Pavlovits
Lada Scandinavia kirjoitti:
Lisäkehitys heti paineilma-autoon. Elikkä auton puskurin alla edessä on noin metrin leveä ja 10cm korkea ilmanotto aukko ja ilma kulkeutuu jonkun systeemin kautta suoraan ilmatankkiin.
80km/h ajettaessa, voipi olla, että ei tarvitse mennä tankkaamaan ollenkaan, vaan ilmaa saadaan suoraan ajosta.
.
`
Ikiliikkuja on keksitty!
Re: Paineilma-auto
Lähetetty: 10.1.2008 9:22
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Ei vielä, mutta lähes ympäristöystävällinen kylläkin.
Odotan vastauksia ja sitten kerron lisää, mitä ajan takaa, tällä ajoviimasta ottamalla ilmalla.