Sivu 1/1

pientä piristystä.

Lähetetty: 24.12.2007 21:47
Kirjoittaja jaasu
elikäs. mulla ois solexin 4x40mm kaasarit latukkaan,tuoko paljon tehoa jos laittaa noi solekit ja peltisatsin? ja saako tommosii solekkei pelaan ladas kun moni väittää ettei mitenkää :? ja tietty oisha se kireempi nokkaki iha jees. oisko teholukemat noil piristyksil siin 80-90hv pinnassa? alkaa olee toi lada aika laiska. kertokaaha mitä muuuta kannattais tehä?

Re: pientä piristystä.

Lähetetty: 24.12.2007 21:59
Kirjoittaja -jusu-
Sanos ny ensin mihkä koneeseen? Jos alhaalla oleva 1200, niin ei kyllä noilla kaasareilla tuu yhtään lisää tehoo, max. 1 heppa voi tulla jos on säädöis, jos ei oo säädöis nii menetät ne vähätki mitä siellä on. Kansi+nokka kuntoon, kaasarit säätöön, peltisatsi ja avarampi hormi, nii voi jo ehkä jotain huomata persees.

Re: pientä piristystä.

Lähetetty: 24.12.2007 22:04
Kirjoittaja Jokari
Tuplat ja peltisarjat on vakiokoneen kanssa aivan yhtä tyhjän kanssa. Vaatisi enemmän puristuksia, kanavien kaivelua, jyrkempää nokkaa jne. että tuplista aletaan hyötyä saamaan. Hyvän kaksikurkkuisen kaasarin kanssa pärjää yllättävän pitkälle.

Edelleenkin ehdottomasti halvin ja helpoin tapa piristää 1200 nuhalohkoa on pungata se hengetön termospannu pois keulilta ja tilalle 1500 tai isompi kone. 1500cc jo tuntuu hieman (+15 hp/19 Nm) eikä kustannukset nouse kovin suuriksi.

Re: pientä piristystä.

Lähetetty: 24.12.2007 22:27
Kirjoittaja jaasu
okkei. joo 1200 nuha kysees. kanavat kyllä saattaa joutuu muokkauksen uhriksi. mainitsin tos et kireeempää nokkaa tulis noitte tuplien kaa. voi olla melko säätämistä nuo tuplat :? mut eipähä täs kiire oo ku auto pitää eka katastaa.pitäs imusarjaki löytää noille tuplille jostai

Re: pientä piristystä.

Lähetetty: 24.12.2007 22:48
Kirjoittaja ladoilla radalle
miksi tuhrata sen 1.2 koneen kanssa kun hyöty noilla vireillä onneton.. saat noille vireillä tosta 1,2 melki saman ku vakio 1.5 moottorista.. hommaat jostai sen 1,5 motin ja siihe noi virit ni sit ruetaan puhumaan jo melki 100hv ja jos kanavia rupeat väsertää ni sitä suuremmalla syyllä se 1.5.. ellei nyt sit ihan väkipakolla pidä saada laiskaa bensarosvo 1.2 ladaa..

Re: pientä piristystä.

Lähetetty: 24.12.2007 22:49
Kirjoittaja jaasu
eihä se pakko oo,kyl se 1500 mieles on. täytyy täs tutkailla ja mietiskel ;)

Re: pientä piristystä.

Lähetetty: 24.12.2007 23:30
Kirjoittaja ladoilla radalle
ja jos sit sitä tehoa rupeet haluu ni kannen lasku, nokka, säädettävänokkapyörä et saa ajotukset kohillee. kanavat, kevyempi vauhtipyörä.. yms..

Re: pientä piristystä.

Lähetetty: 25.12.2007 9:39
Kirjoittaja jaasu
en mä sitä tehoo iha hullunlailla tartte mutta kuitenki enempi mitä 60hv :D

Re: pientä piristystä.

Lähetetty: 25.12.2007 10:43
Kirjoittaja START
eipä tuolla vielä hulluna tehoa tule
päästään vain siihen missä kaikki länsiautot menee
kyllä tossa meidän 1700:ssa on pers dynolla mitattuna joitakin kymmeniä enemmän kuin vakio koneessa
ja siinähän ei ole muuta kun nappiksen 2mm laskettu kansi, vähän avarretut kanavat, virinokka ja parempi kaasari
helpoiten tehoa tulee kun laitat sen isolohkon

Re: pientä piristystä.

Lähetetty: 25.12.2007 11:09
Kirjoittaja jaasu
näi näyttää asia olevan :D

Re: pientä piristystä.

Lähetetty: 1.1.2008 15:50
Kirjoittaja piko
17 KONE SÄÄDETTÄVÄ AJOITUS NOKALLE TURBO SKUIRTTI VIRINOKKA NIIN TUNTUU JO JOSSAIN