elämysmatkailua punaisella ladalla
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
elämysmatkailua punaisella ladalla
Tänään se on viikon vanha.
Nimittäin mulla, se lada siis.
Vuoden -91 tuotantoa 1500S -mallinen loistopeli. Ainakin tähän asti. Öljyvalo vilkuttaa kummasti ja tänään se paloi ensimmäistä kertaa pitkään melkein koko ajan. Kumma juttu: öljyä on ja anturi on terve. Suodatinkin lähes uusi. Toisaalta, voihan se vika kai olla ihan vaa siinä lampussakin... tai jotain. No, se selviää. Lämpöpuhaltimen tuulettimeen tosiaan täytyy vaihtaa luultavasti se propelli, mutta muutoin ei valittamista.
Kulkuneuvo on lämmin ja käynnistyy helposti aamuisin aina toisella yrittämällä. Ajettu on nyt 180 000.
Nimittäin mulla, se lada siis.
Vuoden -91 tuotantoa 1500S -mallinen loistopeli. Ainakin tähän asti. Öljyvalo vilkuttaa kummasti ja tänään se paloi ensimmäistä kertaa pitkään melkein koko ajan. Kumma juttu: öljyä on ja anturi on terve. Suodatinkin lähes uusi. Toisaalta, voihan se vika kai olla ihan vaa siinä lampussakin... tai jotain. No, se selviää. Lämpöpuhaltimen tuulettimeen tosiaan täytyy vaihtaa luultavasti se propelli, mutta muutoin ei valittamista.
Kulkuneuvo on lämmin ja käynnistyy helposti aamuisin aina toisella yrittämällä. Ajettu on nyt 180 000.
ai niin, ja vaihdoinhan mä ne sulatkin. Oikeastaan ihan ensimmäiseksi. Ja tuulilasinpesunesteen pumppusysteemi puhdistettiin, kun se oli kai vähäisen käytön vuoksi tukkeutunut, eikä vettä tullut.
Olo oli kyllä tosi extreme kun moottoritiellä räntäkelillä rekat ohittivat niin, ettei meinannut nähdä mitään koko ikkunasta. Kun ei toiminut pissapoika ja sulat vaan levittivät sitä rapaa tasaisesti lasiin!
Mutta nyt toimii kuin enkeli
Olo oli kyllä tosi extreme kun moottoritiellä räntäkelillä rekat ohittivat niin, ettei meinannut nähdä mitään koko ikkunasta. Kun ei toiminut pissapoika ja sulat vaan levittivät sitä rapaa tasaisesti lasiin!
Mutta nyt toimii kuin enkeli

-
- Viestit: 475
- Liittynyt: 26.9.2003 8:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
- Viesti:
Re: elämysmatkailua punaisella ladalla
Oliskos mahdollisesti öljypumppu riksrakspoks?ilja kirjoitti:Tänään se on viikon vanha.
Nimittäin mulla, se lada siis.
Vuoden -91 tuotantoa 1500S -mallinen loistopeli. Ainakin tähän asti. Öljyvalo vilkuttaa kummasti ja tänään se paloi ensimmäistä kertaa pitkään melkein koko ajan. Kumma juttu: öljyä on ja anturi on terve. Suodatinkin lähes uusi. Toisaalta, voihan se vika kai olla ihan vaa siinä lampussakin... tai jotain.
Periaatteessa tuo voisi olla myös sähkövikakin, mutta epäilen. Kuinkas tuo anturi on testattu? Mitäs öljyä siellä on? Ja kuinkas paljon?
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Taisi eilen öljyn salat ratketa.
Luultavimmin on tiivisteet siellä moottorissa kulahtaneet, kun on ollut öljyläikkiä maassa. Mä olen hankkinut sellaisen tee-se-itse-ladakirjan, jossa varmaan kerrotaan, kunka ne tiivisteet vaihdetaan. Se valo on ihan pimee, ja vilkkunee omia aikojaan oli sitten piuhat kiinni tai ei.
viikonloppuna oli punainen lada kylvyssä. Pesin ihan itse sellaisella polettimaatilla. Laitoin vielä vahaakin ja tuli oikein hieno
Luultavimmin on tiivisteet siellä moottorissa kulahtaneet, kun on ollut öljyläikkiä maassa. Mä olen hankkinut sellaisen tee-se-itse-ladakirjan, jossa varmaan kerrotaan, kunka ne tiivisteet vaihdetaan. Se valo on ihan pimee, ja vilkkunee omia aikojaan oli sitten piuhat kiinni tai ei.
viikonloppuna oli punainen lada kylvyssä. Pesin ihan itse sellaisella polettimaatilla. Laitoin vielä vahaakin ja tuli oikein hieno

Katsastus ei nyt sitten mennyt läpi
Jäin kiinni saastuttamisesta. Päästöt on liian isot, ja nyt on kai vaan reissu korjaamolle, kun oon ite ihan käsi tuossa asiassa. En ees tiiä mistä lähtis asiaa purkamaan...
... no ainakin on se kuukaus tässä nyt aikaa ja koittaa sitten saada sen leiman.
Vilkut on mulla myös valkoiset, kun niiden pitäisi olla keltaiset, mutta se nyt ei ole mikään iso juttu tietysti fiksata, jospa vaan autosta tulisi jälleen eko-kelpoinen!!!

Jäin kiinni saastuttamisesta. Päästöt on liian isot, ja nyt on kai vaan reissu korjaamolle, kun oon ite ihan käsi tuossa asiassa. En ees tiiä mistä lähtis asiaa purkamaan...
... no ainakin on se kuukaus tässä nyt aikaa ja koittaa sitten saada sen leiman.
Vilkut on mulla myös valkoiset, kun niiden pitäisi olla keltaiset, mutta se nyt ei ole mikään iso juttu tietysti fiksata, jospa vaan autosta tulisi jälleen eko-kelpoinen!!!
juu. ai sen nimi on sit axteekki? okei, no nyt tiedän senkin.
Miksi on niin vaikeeta saada kulkupeli huoltoon lyhyellä varoitusajalla? Jos paikkoihin ei ole kahden viikon jonot, niin sitten jonkun huoltamon henkilökunta on niin ylimielistä ja kiukkuista porukkaa, ettei tee mieli jättää ladaa sellaisiin käsiin vaikka maksaisivat
!
No, ehkä kävin läpi vasta 6 helsingin lähipaikoista, mutta silti väittäisin että jälkimaku jäi tosi karvaiseksi.
Miksi on niin vaikeeta saada kulkupeli huoltoon lyhyellä varoitusajalla? Jos paikkoihin ei ole kahden viikon jonot, niin sitten jonkun huoltamon henkilökunta on niin ylimielistä ja kiukkuista porukkaa, ettei tee mieli jättää ladaa sellaisiin käsiin vaikka maksaisivat

No, ehkä kävin läpi vasta 6 helsingin lähipaikoista, mutta silti väittäisin että jälkimaku jäi tosi karvaiseksi.
no niin, no niin.
tulin juuri huoltamolta, jossa mitattiin päästöt uudestaan. Ei mennyt läpi. Ei vaikka olin ajanut moottorin kypsäksi asti ja olin tankannut ns. vihreää bensaakin.
Kuulema pakoputki vuotaa ja jotkut (?) piirit saattavat olla entiset
3.5. menen teltta-autoon, jossa lupasivat tutkia, mikäli hommaa kannattaa enää edes alkaa korjaamaan. Kovin kallista juttua ei kyl oikeestaan tekis mieli tehdä, kun sitten on jo parempi ostaa "uusi"... kuulema katiton lada olis helpompi juttu, mut ku se katti ny sattuu siel oleen, nii homma on kinkkisempi.
(huoh)
no, katellaan vielä.
tulin juuri huoltamolta, jossa mitattiin päästöt uudestaan. Ei mennyt läpi. Ei vaikka olin ajanut moottorin kypsäksi asti ja olin tankannut ns. vihreää bensaakin.
Kuulema pakoputki vuotaa ja jotkut (?) piirit saattavat olla entiset



3.5. menen teltta-autoon, jossa lupasivat tutkia, mikäli hommaa kannattaa enää edes alkaa korjaamaan. Kovin kallista juttua ei kyl oikeestaan tekis mieli tehdä, kun sitten on jo parempi ostaa "uusi"... kuulema katiton lada olis helpompi juttu, mut ku se katti ny sattuu siel oleen, nii homma on kinkkisempi.
(huoh)
no, katellaan vielä.
Tuosta pakoputken vuotamisesta seuraa ainakin korkeat happiarvot pakokaasutestissä.
Ensimmäisten katalysaattorilla varustettujen ladojen korjaaminen on monille korjaamoillekkin vaikea paikka. Veikkaan, että se delta-auto ottaa kyllä mielellään ladan arvon verran rahaa korjaukseen...
Lada-pravdassa on julkaistu axtec kaasuttimeen liittyvä juttusarja, olisiko siitä apua? Joku axtec-oppinut voisi autella enemmän!
Ensimmäisten katalysaattorilla varustettujen ladojen korjaaminen on monille korjaamoillekkin vaikea paikka. Veikkaan, että se delta-auto ottaa kyllä mielellään ladan arvon verran rahaa korjaukseen...
Lada-pravdassa on julkaistu axtec kaasuttimeen liittyvä juttusarja, olisiko siitä apua? Joku axtec-oppinut voisi autella enemmän!
Seuraava hommat on syytä tehdä:
1. Kaasarin bensapinta kuntoon: Jos otat ilmansuodattimen kotelon pois ja laitat ladan käyntiin niin käykö se tasaisesti. Jos käy niin homma kohdaltasi ok. Jos ei, niin tarvitset uuden kohokammion venttiilin.
Samalla voi uusia tiivisteen. (molempia löytyy multa). Liika bensa vääristää arvoja eli vaeltelevat miten sattuu. Bensabintaa voi tarkkailla tossa vaiheessa kaasarin päältä kohokammiioon menevistä reijistä taskulampun kanssa.
2. Kaikki alipaine letkut on oltava oikeilla paikoillaan ja ehjiä. Noi vaaleammat silikoni letkut näyttää kestäviltä mutta noi mustat on vanhempina (yli 5 vuotta) haperoja. Etolasta uutta letkua noin 1,5 metriä ja samalla niihin klemmarit. Uusi letkut yksi kerrallaan.
3. Sitten korjaamolle: Ota täysteho tunnistimesta letku irti ja laita se tukkoon (vaikka 4mm ruuvi siihen siksi aikaa ja klemmari päälle.
Sitten säädetään kaasuttimen jalasta olevasta seosruuvista arvot kohdalleen jotta lamda arvo on noin yksi.
4. Tohon korjaamo asiaan voin suositella Tikkurilan Autokorjaamoa (vantaan lentokentän lähellä). Kaveri ei osaa säätää Asteckkia mutta ottaa kyllä koneella sellaiset arvot jotta saat Ladan läpi katsastuksesta.
Eikä hinta ole paha. Yleensä sisään pääsee noin puolen päivän varoitusajalla.
Jos lisää apua tarttet (eli lada/Astec ei ole jo tuttu) niin itte vaikutan Vantaalla ja opettelen juuri ton Axteekki jumalan saloja ja hankin siihen sopivia varaosia. Kontaktia voit ottaa vaikka YV:nä.
1. Kaasarin bensapinta kuntoon: Jos otat ilmansuodattimen kotelon pois ja laitat ladan käyntiin niin käykö se tasaisesti. Jos käy niin homma kohdaltasi ok. Jos ei, niin tarvitset uuden kohokammion venttiilin.
Samalla voi uusia tiivisteen. (molempia löytyy multa). Liika bensa vääristää arvoja eli vaeltelevat miten sattuu. Bensabintaa voi tarkkailla tossa vaiheessa kaasarin päältä kohokammiioon menevistä reijistä taskulampun kanssa.
2. Kaikki alipaine letkut on oltava oikeilla paikoillaan ja ehjiä. Noi vaaleammat silikoni letkut näyttää kestäviltä mutta noi mustat on vanhempina (yli 5 vuotta) haperoja. Etolasta uutta letkua noin 1,5 metriä ja samalla niihin klemmarit. Uusi letkut yksi kerrallaan.
3. Sitten korjaamolle: Ota täysteho tunnistimesta letku irti ja laita se tukkoon (vaikka 4mm ruuvi siihen siksi aikaa ja klemmari päälle.
Sitten säädetään kaasuttimen jalasta olevasta seosruuvista arvot kohdalleen jotta lamda arvo on noin yksi.
4. Tohon korjaamo asiaan voin suositella Tikkurilan Autokorjaamoa (vantaan lentokentän lähellä). Kaveri ei osaa säätää Asteckkia mutta ottaa kyllä koneella sellaiset arvot jotta saat Ladan läpi katsastuksesta.
Eikä hinta ole paha. Yleensä sisään pääsee noin puolen päivän varoitusajalla.
Jos lisää apua tarttet (eli lada/Astec ei ole jo tuttu) niin itte vaikutan Vantaalla ja opettelen juuri ton Axteekki jumalan saloja ja hankin siihen sopivia varaosia. Kontaktia voit ottaa vaikka YV:nä.
Lada rules

voi tätä riemua!
SUURI kiitos RTJN65 loistavasta korjaamovinkistä! Pörähdin siellä työmatkalla ja hommahan hoitui sukkelasti. Korjaamon setä mittasi arvot uudestaan ja totesi, ettei niissä mitään vikaa ollut. Loistolukemat tuli ja sain katsastuskonttorista leiman paperiin samalla reissulla.
Voi sitä ilonkiljahdusten määrää! Hmmm.... ihmetyttää kovasti että tullinpuomin shellillä olisivat ruvenneet vaihtamaan pakoputkia ja niitä piirejä ja minimiveloituksen arvioivat 360 euroon. Nyt selvisin kymmenellä eurolla (plus toisen kympin, jonka jätin hepulle kaljarahoiksi silkasta onnesta). Hmmmm....
.... no, mut pääasia tietysti on et punainen lada menee lujaa vielä!

lada on ollut parempi investointi kun aluksi luulinkaan! koko kesä meni loistavasti ja syksy aina eiliseen saakka. ei lähtenyt käyntiin aamulla.
napsuu vaan kun avainta kääntää ja vain käsijarruvalo syttyy nihkeästi. akussa ei pitäisi olla hämminkiä, kun virta näyttää siellä kulkevan. Joku epäili että kyseessä olisi virtalukon pohja, mutta en ihan tiedä mitä sille asialle sitten voisi tehdä, kun auto ei käynnisty että voisi sen viedä johonkin näytille...
katellaan, mitä tapahtuu
napsuu vaan kun avainta kääntää ja vain käsijarruvalo syttyy nihkeästi. akussa ei pitäisi olla hämminkiä, kun virta näyttää siellä kulkevan. Joku epäili että kyseessä olisi virtalukon pohja, mutta en ihan tiedä mitä sille asialle sitten voisi tehdä, kun auto ei käynnisty että voisi sen viedä johonkin näytille...
katellaan, mitä tapahtuu
