Sivu 1/1
2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?
Lähetetty: 13.12.2007 22:03
Kirjoittaja Joen musikka
Kokemus 2107:n vaihdelootan vaihdosta pari kuukautta sitten saa uteliaaksi.Jos vaihdan 2104:ään kytkinlevyn ja paineasetelman,niin:paljonko lootan pitää peruuntua,että asetelman saa irrotettua ja pudotettua pois?Jos kardaanin etupuolen pellit ja katin ja takapuolen irrottaa perästä,liikkuuko loota tarpeeksi taakse?Riston+muiden vihjeistä päättelen,ettei herrasmies-Ivan irrota ohjaamosta kuin kumilörtsyn kepin alapuolelta.
Re: 2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?
Lähetetty: 13.12.2007 22:10
Kirjoittaja Jokari
En nyt muista miten ruiskujen pakoputki kiemurtelee siinä laatikon kohdalla, mut oman 1500S:n kanssa tehtiin seuraavaa: kardaani kokonaan irti, etupää pois pooreilta...pakoputken etuosa kokonaan pois, eli mutterit auki pakosarjasta ja liitos auki latan alta. Sit vaan laatikko pois...
Laatikko ei tullu kyseisessä laitteessa millään pois, ilman että irrotti ton etuputken.
Kyllä kai ne kytkimen hilut saa vaihdettua siitä rakosesta, mut eipä toi laatikon tiputus ole kummonen operaatio ja sen jälkeen on tilaa duunailla. Ei kaikkea tarvi tehdä venäläiseen tapaan eli mahdollisimman vaikeasti?

Re: 2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?
Lähetetty: 13.12.2007 22:17
Kirjoittaja larssi21074
Kyllä se asetelman vaihto ja levyn keskitys on muutenkin sen verran vttumainen homma että en sitä mistään raosta alkais härräämään!

Re: 2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?
Lähetetty: 13.12.2007 22:41
Kirjoittaja Joen musikka
Kovat auktoriteetit on kyllä vastassa,vuan eppäillä soppii.....

Re: 2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?
Lähetetty: 14.12.2007 1:04
Kirjoittaja Mara
Jokari kirjoitti:Laatikko ei tullu kyseisessä laitteessa millään pois, ilman että irrotti ton etuputken.
Kyllä kai ne kytkimen hilut saa vaihdettua siitä rakosesta, mut eipä toi laatikon tiputus ole kummonen operaatio ja sen jälkeen on tilaa duunailla. Ei kaikkea tarvi tehdä venäläiseen tapaan eli mahdollisimman vaikeasti?

Joo, ei tahdo mahtua loota kokonaan irti, jos ei alkukäyrää pudota alas.
Mutta ei se mitään; asetelman, levyn ja painelaakerin vaihtaa kyllä helposti kun saa lootan niin taakse kuin mahdollista, vaihdekepin nysä on vaan saatava pohjan alapuolelle.
Joku noin 15-20cm tarvii saada menemään taaksepäin.
Ei se levyn keskitys ole paha silloinkaan, tarvii vaan keskitytapin.
(Paremman puutteessa ite käytin silmälaakeriin sopivaa pulttia ja ileteippiä..

)
Re: 2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?
Lähetetty: 16.12.2007 18:24
Kirjoittaja dart -66
Lahtelaiseen tapaan tehtynä kytkinlevyn vaihto tonnikakssataseen kestää 1h 2min kellon kanssa katsottuna

Etupyörät matalien ajosiltojen päälle ja siitä se lähtee. Ammattikorjaamolla tällä metodilla pidettävä asiakkaat poissa näkemästä

Re: 2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?
Lähetetty: 16.12.2007 18:47
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Entivanhaan silloin, kun katseella seurasin asentajien touhuamista oli kykimen korjauksen ohjeaika jotain 3,5-4h. Pojat tekivät työn noin 2:tiin. Vaihteistoa peruutettiin 8-10cm. Syntyneestä raosta pudottivat ensin levyn ja sitten asetelman. Paine laakeri oli jo helppo vaihtaa. Päinvastaisessa järjestyksessä kasaan. Ladan erikoistyökaluna olleesta keskitystyökalusta oli se osa joka tulee ns. kouraan sorvattu siten, että sitä oli 1-1.2cm jäljellä, josta sen sai pois. Kardaani oli irroitettu perästä ja kannatilaakerinpukki oli otettu irti. Kardaani vastasi nosturin keskipalkkiin. Näin ne asentajat sen tekivät ja hyvin pärjäsivät urakassa.