Ongelmia koristelistojen kanssa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
urpo600

Ongelmia koristelistojen kanssa

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

Jos joku teistä on vaihtanu tuuli/takalasi teidän Ladassa,
niin miten ootte saanu toi kromilista takaisin
paikoilleen siihen kumitiivisteeseen?
Ruuvarilla vaan vai miten :shock:
Yritin väsätä ittelleni jonkunlainen työkalu siihen tarkoitukseen,
mut en saanut sitä toimimaan :(
Tai jos joku teistä sattuis omista semmonen työkalu,
niin oisko mahdollista että saisin lainaa/vuokraa sitä?
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Sitä kiilalistaa ei muuten kannata irrottaa siitä tiivisteestä lainkaan lasia vaihtaessa, koska se ei ole mitenkään välttämätöntä.
pressa

Re: Ongelmia koristelistojen kanssa

Viesti Kirjoittaja pressa »

juu ei olisi tarvinnut irroittaa, mutta jos se kuitenkin on nyt irti niin lasiliikeissä on sellainnen työkalu jolla sen saa paikalleen. Eivät varmaan paljoa ota kun sen paikalleen vetävät. Toki sen ruuvarillakin astianpesuaineen kanssa sinne saa, aikaa tosin menee.
urpo600

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

Ei olis tarvinnu ottaa se irti ei!
Mut ne vanhat oli niin rumat,niin hankin uudet tilalle (bling bling :lol: )
Täytyy käyda VM-Lasiin kysymässä ens kerta
kun on asia Salonpäin sitte jos niillä olis semmonen työkalu!

Kiitos vastauksista :D
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
En ole itse laittanut sitä gromilistaa, mutta olen monta kertaa nähnyt kun peltiseppä on laittanut sen listan lasinkehyskumin uraan paikoilleen. Hän pujotti ohuen langan siihen uraan joka oli voideltu saippuavedellä ja sen jälkeen hän painoi toisella kädellä listaa ns. uraan mutta siten, että saattoi vetää sillä langalla kumissa olevan uran reunaa listan taitteen päälle. Hän aloitti ylhäältä ja sitten pystyreunat ja lopuksi alaosan. Näytti helpolta, mutta kaikki jonka osaa on helppoa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

itse olen pienellä meisselillä tuon kironnut paikalleen... aikaa menee ja todennäköisesti on pari sormea auki mutta saa sen sillain, tuo lanka homma on myöskin toimii jos löytää tarpeeksi ohutta ja kestävää lankaa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Anteeksi heti kun en arvannut kummasta oli kyse koristelistasta vai kiilanauhasta. Jos kyse kiilanauhasat se menee paikoilleen kun teet puusta nauhanlevyisen puukiilan jolla avaat reunakumissa olevaa kiilanauhan uraa ja samalla kun menet tapilla avaten eteenpäin työnnät kiilanauhaa avattuun uraan. Tässä olisi hyvä olla kaveri.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Listan pujotus on hieman v*ttumainen operaatio. Lasiliikkeessä ottavat meilläpäin siitä kympin ja aikaa menee n.15 min, itse turaten tunnista pariin tuntiin.
Lasiliikkeessä käyttivät sellasta pyöreäpäistä "ruuvaria" jonka kärki on vähän taivutettu.

Hommassa paras liukaste on SILIKONISPRAY, jota myös liikkeessä käyttivät. Mikään muu testaamani rasva tms. ei tee listaa ja tiivistettä niin liukkaaksi kuin silikonispray. Helpottaa hommaa merkittävästi.

Tota Ukin mainitsemaa taktiikkaa kannattaa seurata, itse en tosin käyttänyt kuin tylsää ruuvaria ja käsiä, mut periaate sama.
Jos laitat tuulilasin listaa, niin listan saa työnnettyä jommasta kummasta alanurkasta suoraan siihen keskelle, näin säästää vaivaa. Sama juttu takalasin kanssa, ylänurkasta saa työnnettyä suoraan alakulmaan saakka listan.
Hommassa auttaa myös toinen käsipari kun tarvitaan voimaa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Luojan kiitos että 110 on niin komia että se ei noita härpäkkeitä tartte :lol: :lol:
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Itse kun en ole tuon listan kanssa koskaan vatuloinut, niin laitetaanko sitä nyt sitten autossa paikallaan olevaan tiivisteeseen vai miten se on olevinaan tervanjuontia?
Korjausrompun ohjeissa kun lukee, että ensin asennetaan lista tiivisteeseen ja sitten lasi vasta aukkoonsa.
Tiivisteen uturaa lienee irrallaan helepompi levittää millä tahansa kapulalla mutta jos se tiiviste on jo lasin ja korin välissä niin mahtaa olla melkonen savotta.
Jokari

Sen voi laittaa irtonaiseen tiivisteeseen ja se on erittäin suositeltavaa. Tottakai sen asennus onnistuu myös kun lasi+tiiviste on autossa kiinni, ei vaan ihan niin helposti. Niinkuin äsken kirjoitin, ammattilaisella kestää ko. toimenpiteessä 15 min :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

ATS 8x13

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

Tällä tavalla laitoin itse kesällä ja meni helposti.
- lasi pöydälle
- tiiviste lasiin kiinni
- lista kiinni tiivisteeseen (saippua vettä väliin niin menee käsin helposti)
- sopivan paksu muovinaru tiivisteen uraan mikä tulee koria vasten
(niin paksu naru että se pitää painaa uraan ja kestää siellä paikallaan. Narun päät lasin alareunasta kojelaudan päälle kun tiivisteen alareuna / lasi on korissa paikallaan. Kaveri painattamaan lasia ulkopuolelta varovasti ja sisäpuolelta vedetään naru tasaisesti molemmilta puolilta ulos. Ja tietysti sitä saippua vettä kannattaa käyttää)
mikko853

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jokari kirjoitti:Listan pujotus on hieman v*ttumainen operaatio. Lasiliikkeessä ottavat meilläpäin siitä kympin ja aikaa menee n.15 min, itse turaten tunnista pariin tuntiin.
Lasiliikkeessä käyttivät sellasta pyöreäpäistä "ruuvaria" jonka kärki on vähän taivutettu.

Hommassa paras liukaste on SILIKONISPRAY, jota myös liikkeessä käyttivät. Mikään muu testaamani rasva tms. ei tee listaa ja tiivistettä niin liukkaaksi kuin silikonispray. Helpottaa hommaa merkittävästi.

Tota Ukin mainitsemaa taktiikkaa kannattaa seurata, itse en tosin käyttänyt kuin tylsää ruuvaria ja käsiä, mut periaate sama.
Jos laitat tuulilasin listaa, niin listan saa työnnettyä jommasta kummasta alanurkasta suoraan siihen keskelle, näin säästää vaivaa. Sama juttu takalasin kanssa, ylänurkasta saa työnnettyä suoraan alakulmaan saakka listan.
Mahtaako uutta sopivaa listaa löytyä ihan lasiliikkeestä?
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Jokari

mikko853 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Listan pujotus on hieman v*ttumainen operaatio. Lasiliikkeessä ottavat meilläpäin siitä kympin ja aikaa menee n.15 min, itse turaten tunnista pariin tuntiin.

Mahtaako uutta sopivaa listaa löytyä ihan lasiliikkeestä?
Ei varmasti...tai mistä minä tiedän, mut eppäillä soppii.

Omani tulivat aikoinaan Jaakkiman matkassa Venäjältä.

Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

juu siis irrallaan tuo on helpoin mutta jos haluaa vaihtaa kuluneen uuteen niin sitten paikallaan, ja
ikkunat olen itse vedellyt paikalleen narulla. mutta onnistuu myös tuon korist listan kiinnitys narulla. lista toisesta raunastaan uraan ja narulla vetää toista huulta edestä pois kun samalla painaa listaa kiinni, hiukka hankalaa vain yksin
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Vastaa Viestiin