Sivu 1/1
pakosarjan teko
Lähetetty: 22.11.2007 9:15
Kirjoittaja rousku lada
niin. oisko kellään vinkkejä lada 1200s pakosarjan tekoon. tai omia kokemuksia siitä?
Re: pakosarjan teko
Lähetetty: 22.11.2007 16:03
Kirjoittaja iigorr
ostat multa paketin rosteri käyriä ja rupeet hitsaa

Re: pakosarjan teko
Lähetetty: 22.11.2007 16:12
Kirjoittaja ladaracing pori
Onnea vaan tekemiseen,peltisarjan kyhää kuka vaan mutta oikein toimivan tekee harvempi kotioloissa.
Re: pakosarjan teko
Lähetetty: 22.11.2007 16:33
Kirjoittaja iigorr
ladaracing pori kirjoitti:Onnea vaan tekemiseen,peltisarjan kyhää kuka vaan mutta oikein toimivan tekee harvempi kotioloissa.
mut eiks pää asia oo kuitenki et on ite tehty

Re: pakosarjan teko
Lähetetty: 22.11.2007 17:34
Kirjoittaja Jaska HKI
...jos teho laskee alle 10%,niin viritys on onnistunut

Re: pakosarjan teko
Lähetetty: 23.11.2007 2:48
Kirjoittaja rammracing
Jaska HKI kirjoitti:...jos teho laskee alle 10%,niin viritys on onnistunut

Moi!
Aijjaa,,nykyään viritysprosentit tippuneet,kun ennen ne oli 20 prossaa!
T:A.Rämä RAMM RACING
Re: pakosarjan teko
Lähetetty: 23.11.2007 23:06
Kirjoittaja pappa- igor
juu.. eipä se peltisatsi oikeen mitään vaikuta jos ei moottorin hengitys ominaisuuksia muuten paranna.... kaasutin(kaasuttimet), nokka, kansi ja imusarja vaihtoon/koneistukseen.. niin sitten alkaa virtaukset/voima kasvaan

Re: pakosarjan teko
Lähetetty: 24.11.2007 9:51
Kirjoittaja START
niin jos tehoja ruvetaan yrittään saada niin se 1200mylly kyllä kannattaa vaihtaa johkin isolohkoon
sit sen jälkeen rupee miettiin että miten rupee virittään
määkin kyhäsin aikani kuluks tohon rottacorollaan peltisarjan. tuskin siitäkään mitään oikein huippu toimivaa tullu (eikä varmaan tehookaan hirveesti kun muuten vakio mylly) mutta luultavasti vakioo parempi.
Re: pakosarjan teko
Lähetetty: 13.1.2008 16:10
Kirjoittaja Team perseauki racing
noin alkanut itseäkin kiinnostaa ruveta oikein opiskelemaan asian suhteen... laskukaavoja kyllä löytyy ja pakosarja täytyy mitoittaa moottorin mukaan mutta kiinostaisi hiukan minkälaisia ralli porukka käyttää eli minkälainen on kokemuksella hyväksi havaittu.
eli 4-2-1 taitaapi tuolla rallitouhuissa olla käytössä niin lähinnä putken paksuus, primääri putkien mitta ja kuinka pitkälle sitten 2 putkella ennen kuin yhteen niin ja ehkä jopa kuva kuinka toteutettu edes suurin piirtein primääri putkien saman mittaisuus.... sekä hieman kiinostaisi minkä näköisiä kardaani tunnelin laajennuksia on toteutettu
tarkoituksena tuosta keltaisesta rakentaa itselle leikkikalu jota ei todenäköisesti nähdä tieliikeenteessä kuin puuhakilvissä, korikin on vielä vaiheessa(pari paikkaa ja kaaret kiinni) mutta tässä nyt on aikaa jos pikku hiljaa opiskella alusta geometriaa sekä perehtyä moottori oppiin enempi kuin ammattikoulussa...
tokihan yrityksen ja erehdyksen kautta oppii mutta mielellään vinkkejä otetaan vastaa jotta nämä
erehdykset jäisivät hieman vähemmälle osalle
tarkoituksena ei ole saada nopeasti ja halvalla valmista vaan pikku hiljaa kun kerkiää ja mielellään sitten kunnolla
Re: pakosarjan teko
Lähetetty: 13.1.2008 16:54
Kirjoittaja ATS 8x13
Ensin pitäisi tehdä moottori muuten ja vasta sitten pakosarja. Tai ainakin mitata käytettävä nokka-akseli ja ajoittaa sekin kohdalleen. Ja sitten päättää mikälaisen sarjan autoon haluaa, ja mihin käyttöön. 4-2-1 on parempi keskialueella (ralli) ja 4-1 sarjalla saa paremman huipputehon (rata). Kaikkien sarjojen "vetoalue" on kuitenkin säädettävissä sarjan pituutta muuttamalla.
Re: pakosarjan teko
Lähetetty: 13.1.2008 19:40
Kirjoittaja ladaracing pori
Kyllä toi 4-1 on paras omassa moottorissa ja vetää alhaaltakin kunnolla.
Mutta niinkuin sanottu kotikonsteilla ei saa kuin sutta ja sekundaa aikaseksi
Re: pakosarjan teko
Lähetetty: 13.1.2008 19:56
Kirjoittaja 4stroke
rammracing kirjoitti:Jaska HKI kirjoitti:...jos teho laskee alle 10%,niin viritys on onnistunut

Moi!
Aijjaa,,nykyään viritysprosentit tippuneet,kun ennen ne oli 20 prossaa!
T:A.Rämä RAMM RACING
tieto/taito on nousut

Re: pakosarjan teko
Lähetetty: 13.1.2008 20:14
Kirjoittaja Team perseauki racing
ladaracing pori kirjoitti:Kyllä toi 4-1 on paras omassa moottorissa ja vetää alhaaltakin kunnolla.
Mutta niinkuin sanottu kotikonsteilla ei saa kuin sutta ja sekundaa aikaseksi
mikäs tähän on rallikäytössä se oikea oppinen teko tapa... ilmeisesti moottorin tekijä mitoittaa itse ?
Re: pakosarjan teko
Lähetetty: 13.1.2008 22:08
Kirjoittaja ladaracing pori
juuri näin,koneen+imu/pakosarjan tehnyt S.Hannukainen
Re: pakosarjan teko
Lähetetty: 13.1.2008 22:49
Kirjoittaja ATS 8x13
Tarpeeksi pitkän 4-1 sarjan kun tekee niin kyllä silläkin vetää alhaalta. Riippuu nokasta, mutta 1m putket ensin 4-1 sarjaan, niin siitä on hyvä lähtä säätämään. Mutta, hatunnosto Seppo Hannukaiselle! Se mies osaa ajaa Ladalla!