Sivu 1/1

Vauhtipyörien erot

Lähetetty: 16.11.2007 19:09
Kirjoittaja Lada-Jussi
Mitä eroa on takavedon 1,2-1,6 mallien ja 1700i mallin vauhtipyörillä? pikkulohkoissa on 2101 tyyppinen ja 1700i mallissa 21213 tyyppinen vauhtipyörä, lähinnä suhde starttimoottoriin kiinnostaa, siihen suuntaan eroa ei liene, koska starttimoottori on sama kaikissa.

Re: Vauhtipyörien erot

Lähetetty: 19.11.2007 20:48
Kirjoittaja Lada-Jussi
no missäs asiantuntijat?

Re: Vauhtipyörien erot

Lähetetty: 19.11.2007 21:35
Kirjoittaja urpo600
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =4&t=18881

Ei tohon ainakaan tullu mitään vastaus et ne olis erilaisia,
et kyllä kai ne kaikki sitten samanlaisia ovat :shock:

Re: Vauhtipyörien erot

Lähetetty: 19.11.2007 21:52
Kirjoittaja Lada-Jussi
jotain eroa siinä täytyy olla, mutta mitä? ei ne huvikseen ole uutta varaosanumeroa niille antanut. Tosin kuten tuolla todettiin kytkimet on samat, startti on myös sama eli eri vauhtipyörillä ei liene käytännön merkitystä tai vaikutusta muihin auton laitteisiin?

Re: Vauhtipyörien erot

Lähetetty: 19.11.2007 22:12
Kirjoittaja Jokari
No kyllä ryssät voi paiskoa noita numeroita ihan miten sattuu, riippunee täysin veren sen hetkisestä alkoholipitoisuudesta :lol:

Tuskin niissä mitään merkittäviä eroja on, startin hammastus täytyy ainakin olla sama.

Oletko jotain virivirimoottoria rakentamassa vai mitäs? :lol:

Re: Vauhtipyörien erot

Lähetetty: 19.11.2007 23:42
Kirjoittaja samarai
Voi kai sillä eroa olla esim. painossa :roll: Aina ei välttämättä yritetä keventää sitä vauhtipyörää - esim. Zetor 25A:ssa se painaa lähemmäs 150kg, mikä on liki 10% traktorin kokonaispainosta. :wink:

Re: Vauhtipyörien erot

Lähetetty: 20.11.2007 11:03
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Katselin 2107:n varaosakirjaa.

Kaasutinmoottoreissa, niin 1,5- kuin 1,6-litraisissa, on 2101-1005115 vauhtipyörä. 1,5-litraisessa monipisteruiskussa on 21213-1005115.

Äkikseltä veikkaisin, että 21213-pyörä on hitausmomentiltaan suurempi, siten ruiskumoottoriin saadaan tasaisempi tyhjäkäynti (moottorinohjausjärjestelmä ei tulkitse käynnin pientä epätasaisuutta palamis- tai sytytyskatkoiksi).

Sama teos tietää, että myös käynnistimet ovat vastaavasti erilaiset. Numerot ovat 2105-3708010-XX ja 21213-3708010-XX.

parhain terveisin

SvS

Re: Vauhtipyörien erot

Lähetetty: 20.11.2007 12:44
Kirjoittaja Lada-Jussi
vanhempi varaosakirja kertoo kaasutin peleissä olevan 2101 vauhtipyörä ja 1,7i 21213, mutta molempiin startti joko 2101 tai 2101-02, mitähän nämä uudet startit on?

Re: Vauhtipyörien erot

Lähetetty: 20.11.2007 13:22
Kirjoittaja AI
Lada-Jussi kirjoitti:mitähän nämä uudet startit on?
Ainakin herätepiuhan liitin on paremmin esissä uudessa startissa, vanhassa jos se pääsee irtoamaan niin onhan pirullinen paikoilleen pujotettava! Lisäksi uuden startin pää on suojattu peltikipolla, miksi, sitä en tiedä.

Re: Vauhtipyörien erot

Lähetetty: 20.11.2007 15:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
toi peltisuoja oli mun mielestä jo 2101-02 startissa