Sivu 1/1

NIVAN VOIMANSIIRRON ULOSOTTO - ONKS TIATOO ?

Lähetetty: 29.10.2007 14:50
Kirjoittaja TUMPPI
Tulin hankkineeksi tämmöisen kulttikulkuneuvon - Lada Nivan ! Onks jollakin tiatoo miten tätä voimansiirron ulosottoo suuttais hyödyntää ? ryömittyäni kulkupelin alle en löytänyt muuta kuin jonkunmoisenb pötkylän laatikon kylessä.. voisiko siihen jotenkin saada hydraulipumpun asennettua ? Muuten ... minkä kokoiset renkaat tähän kannattaisi ostaa kun 'vähän' tulee varmaan ajeltua peuran ja hirvenraatoja vetämässä metsästäkin ? En kuitenkaan aatellut avarrella lokasuojia (vielä). ;)

joo, joku jo ehätti vähän vastaamaankin:) Tämä on -89 peli, siis lähes uusi ja kulkee kuin mersu, paitti ei kolise niin paljoo.. Tässä taitaa olla just ton vastauksen tyyppinen ratkaisu, eli sen nysän näkösen värkin alla varmaan piilee kolo, josta jollakin akseliviritelmällä pääsee ulospäin. Sen asento vaan on sellainen, että ihmettelen suunnittelijan logiikkaa ;( JOs siihen sais hydr.pumpun, niin voi sitä varusteiden määrää, mitä saattaisi viritellä, vinssiä, harjakonetta, etc.. vaikka ottais voiman klapikoneelle ;/ Ehkä joku on joskus virittänyt siihen jotakin.. ?

Re: NIVAN VOIMANSIIRRON ULOSOTTO - ONKS TIATOO ?

Lähetetty: 29.10.2007 15:14
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Ensimäisissä Nivoissa jotka tulivat 70-luvun puolenvälin kieppeillä ei muistaakseni ollut voimanulosottoa. Mutta niihin sai jo silloin tarvike ulosottoja jotka asennettiin vaihteistossa olevaan luukkuun. Siitä sai erilaisin akselirakentein haluamansa tyyppisen kuka miksikin tahtoi. Onko uusissa jo nykyisin vakiona.

Re: NIVAN VOIMANSIIRRON ULOSOTTO - ONKS TIATOO ?

Lähetetty: 30.10.2007 9:52
Kirjoittaja jeesma
Mulla oli joskus 79-mallinen siinä oli ainakin sisäkalut siellä laatikon alla olevassa möykyssä. muistelen että joku puhui sillon että uudemmissa ei olisi enää sisäkaluja vakio varusteena. löytyy kyseinen laatikko vieläkin nurkista.

Re: NIVAN VOIMANSIIRRON ULOSOTTO - ONKS TIATOO ?

Lähetetty: 30.10.2007 19:17
Kirjoittaja jimi
Kyseinen voiman ulosotto tunnetaan myös nimellä verohäntä, eli maastureissa jossa oli ko. laite oli myös pienempi autovero, siksi voiman ulosottojen sijainnit ei aina olleet toiminnan kannalta mitenkään järkeviä. Siis älä syytä suunnitelijaa vaan verottajaa (taas)

Muistaakseni kyseinen voiman ulosottovaatimus poistui vuonna 90 kun maasturin autovero nousi 30% -> 50% (voin muistaa myös sujuvasti väärin tuon ajankohdan)