Sivu 1/3
avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 21.10.2007 20:50
Kirjoittaja Team perseauki racing
elikkäs tuossa voisi omistukseen siirtyä avo polle ja muistikuvia tuosta poleen tekniikasta on joten se ei sinne jää, nurkassa on seissyt pitkään ladan 1500cc pata ja ehjä 5 lovinen loota.
olen sen käsityksen saanut että kone menee heittämällä ja laatikolle tarvitse tehdä erilaienn kannnake. mutta mites kardaani ? kummasta vai yhdistelemällä lyhentämällä... niin ja nopeus mittari ei ladan laatikon kanssa tainnut pelittää.
niin ja mitä eroja takaakseleissa ?
muutos katastusken kanssa ei pitäisi kait ongelmia olla kun koneet ovat painoltaan ja tehoiltaan aikas liki
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 22.10.2007 7:34
Kirjoittaja Lada-Jussi
eikös larssilla ollut jo vastaava projekti, siltä voisi saada yv:nä vastauksia ja kokemuspohjaista tietoa.
modet vois siirtää tän aiheen oikeeseen lokeroon -> viritys ja modifiointi
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 22.10.2007 8:06
Kirjoittaja lada combi
Kaveri laittoi Polleen viime keväällä Pollen oman tekniikan levitessä juuri Ladan 1500 koneen ja 5lovisen laatikon. Kyllä ne muistaakseen meni aikalailla heittämällä kiinni, moottorin kannaketta piti muokata ja jotakin muuta, en nyt tarkemmin muista. Pitää kysyä tai pyytää kirjoittaa tänne.
Mikä vika siinä Pollen alkuperäisessä tekniikassa on???

Kenties se Lähes Katkeamaton kampiakseli vai se kuuluisa Mitä vaan kestävä Racing Laatikko...??? Taitaa FSO olla suomen aliarvostetuin automerkki???
Kyllä Ladan kone tuntui tehokkaammalta kuin tuo Pollen 1500 Sporttisesti viimeistelty TEHO kone, jos Ladassa on vajaita hevosia niin kyllä on puolan pojallakin
Täällä olikin siitä jotain juttua:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... &sk=t&sd=a
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 22.10.2007 10:32
Kirjoittaja Team perseauki racing
ladan koneella sentäs kärsii lähteä lähikaupassa käymään... tarkoituksena tehdä työ käytöön laitos eli siisti muttei mitään vimpan pääle hi tech tuunausta ja ulkoasullisesti mielessä käynnyt rampe ja naukkis replica värikin olisi oikea.. mites muuten jos tuo daa daan kone on katti vehkeestä ja se ympätään vahempaan niin tarvitseeko katin ? kun ei jaksa muistaa mistä korista koko kone on otettu ja kattiladan koppia on ollut ja paperit tallessa
niin ja saa tämän siirtää viritykseen ja modifointiin.. pollesta tuunataan toimiva
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 22.10.2007 11:24
Kirjoittaja lada combi
Team perseauki racing kirjoitti:ladan koneella sentäs kärsii lähteä lähikaupassa käymään... tarkoituksena tehdä työ käytöön laitos eli siisti muttei mitään vimpan pääle hi tech tuunausta ja ulkoasullisesti mielessä käynnyt rampe ja naukkis replica värikin olisi oikea.. mites muuten jos tuo daa daan kone on katti vehkeestä ja se ympätään vahempaan niin tarvitseeko katin ? kun ei jaksa muistaa mistä korista koko kone on otettu ja kattiladan koppia on ollut ja paperit tallessa
niin ja saa tämän siirtää viritykseen ja modifointiin.. pollesta tuunataan toimiva
Kaverikin laitto koneen yhdestä axtecista, mutta Pollea ei ole vielä katsastettu eräästä syystä, mutta jossain vaiheessa sen pitäisi tulla

. Eli tarkkaa tietoa rekisteröinnistä ei ole, mutta oliko se silleen, että 87--> pitää olla katti putkessa, ellei ole jotakin kallista lappua siitä, että uusikone täyttää vähintää edellisisen koneen päästöt...
Joo, ei Pollea kannatakkaan alkaa tuunata ulkoisesti, sillä on se verran hienon näköinen vakionakin ja varsinkin puolalaisella lavakuomulla

, kuitenkin Pollet ym. FSO:t ovat suomen liikenteessä harvinaisia niin on niitäkin hyvä jättää
melko orkkiksina kulkemaan

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 22.10.2007 11:36
Kirjoittaja Mara
lada combi kirjoitti:kuitenkin Pollet ym. FSO:t ovat suomen liikenteessä harvinaisia niin on niitäkin hyvä jättää
melko orkkiksina kulkemaan

Vetästäänpäs tämäkin OT:ksi.
Nyt ihan kaikella ystävyydellä, miksi oikeesti harvinaisen Pollen vierasmoottorinvaihdosta ei älähdä kukaan, mutta jos vaihtaa tuikitavalliseen -88 1200S:ään 1,6TC:n, Weberistä puhumattakaan, heti ollaan ivaamassa?

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 22.10.2007 11:43
Kirjoittaja Qulle
Jussi keräilee energiaa, jotta jaksaa kohta ruoskia teidät häpäisijät ruotuun
...no ei vaineskaan.
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 22.10.2007 11:56
Kirjoittaja lada combi
Mara kirjoitti:lada combi kirjoitti:kuitenkin Pollet ym. FSO:t ovat suomen liikenteessä harvinaisia niin on niitäkin hyvä jättää
melko orkkiksina kulkemaan

Vetästäänpäs tämäkin OT:ksi.
Nyt ihan kaikella ystävyydellä, miksi oikeesti harvinaisen Pollen vierasmoottorinvaihdosta ei älähdä kukaan, mutta jos vaihtaa tuikitavalliseen -88 1200S:ään 1,6TC:n, Weberistä puhumattakaan, heti ollaan ivaamassa?

Hyvähän tuollainen olisi ihan orkkiksena ja kyllähän niitä onkin, mutta onhan tuollainen Polle hieno vieläkin, kun siinä on
LADAN tekniikka... Ihan samanlailla on omasta mielestä hienoja nuo TC-Ladat (Joissa orkkis ulkonäkö) , VFTS-Replica Ladat, vaikka itse suosinkin enemmän orkkista

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 22.10.2007 14:51
Kirjoittaja Team perseauki racing
Mara kirjoitti:lada combi kirjoitti:kuitenkin Pollet ym. FSO:t ovat suomen liikenteessä harvinaisia niin on niitäkin hyvä jättää
melko orkkiksina kulkemaan

Vetästäänpäs tämäkin OT:ksi.
Nyt ihan kaikella ystävyydellä, miksi oikeesti harvinaisen Pollen vierasmoottorinvaihdosta ei älähdä kukaan, mutta jos vaihtaa tuikitavalliseen -88 1200S:ään 1,6TC:n, Weberistä puhumattakaan, heti ollaan ivaamassa?

itsekkin odotin jo melkein haistattelu viestejä mutta ei koko vehjettä olla tappamassa vaan tarkoitus tehdä siitä sellainen että voi ajaa(eli melko orkkis), pollen moottorilla menisi turhan extreme touhuksi ajelu yritykset. tällä viikolla selvenee siirtyykö polle omistukseen... ja voihan tuon pollen koneen jättää nurkkiin odottamaan jos vaikka museo rekisteröis joskus

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 23.10.2007 1:08
Kirjoittaja samarai
No ei tietysti kukaan jaksa samaa asiaa jankuttaa moneen kertaan ja hakkaa päätään jatkuvasti seinään.

Aivan sama kun yrittää selittää, että Samara on Lada.

Jos ajoneuvon alkuperäisyyttä ei kerran pidä tärkeänä, niin antaa olla. Itse jättäisin tämänkin projektin kuitenkin tekemättä mutta sehän on vain minun vaatimaton mielipide.

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 23.10.2007 8:55
Kirjoittaja Lada-Jussi
en mäkää ehtiny, jaksanu ja viittiny tällä kertaa alkaa saarnaamaan, tpr tekee kuitenkin niin kuin on tottunut tekee, ajellaan jenkillä ja itäautot raiskataan, ehkä pitäis itekin kokeilla jos sillai löytyisi noita tyttöystäviä

Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 23.10.2007 10:39
Kirjoittaja Qulle
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 23.10.2007 18:22
Kirjoittaja Team perseauki racing
kyllä se vaan on lapuan lasikuitu ladan ympärillä millä reikää tulee
ja kyllä mä ton letukankin oon pillalle tuunannu, konehuoneesta on sähköinen kaasari,jakaja ja saastelaitteet karsittu pois ja kas vain sehän on toiminut! eli tuunattu toimivaksi. niin ja on siellä pellisarjatkin että kylillä kuulevat kuka on tulossa....
on vain asioita mitkä eivät toimi käytössä, tai eivät välttämättä käyttö mukavia, kuten lada hieman fiksumalla ratilla(orkkis ratti ottaa polviin kiinni), kuulalaakeroidullla apusimpukalla(avittaa taskuparkissa) ja ihan millä tahansa muulla kaasarilla kuin alipaine toimisella on huomattavasti parempi ajella(ei nypytä lähtiessä löysiä housuun)
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 26.10.2007 16:42
Kirjoittaja FSO POLLE PICK-UP
Ite laitoin ladan koneen ja 5-v laatikon. Moottori kannakkeet piti tehdä uudet vaisteiston kannattimen tein yhdistelemällä
ladan ja pollen kannattimia. Pollen kardaani kävi suoraan. Kytkin pitää muuttaa nestekäyttöiseksi tai tehdä vaijerille kiinnike (itse tein jälkimmäisen kun olin laiska). Ladan etuputki (2-1) ei käy suoraan eli joutuu muokkaamaan. Kaasarina käytin pollen kaasaria (joku weberin puolalainen kopio) ja ladan ilmansuodanin koteloa. Kaasuvivusto pitää rakennella tai käyttää vaijeria. Lisäksi pitää jotain letkuja ja johtoja rakennella uusiksi. Pollen nopeusmittarin vaijeri käy suoraan. Pollen taka akseli on lehti jousilla ja levyjarruilla. Katsastuksesta en tiedä kun jäi katsastamatta eräästä syystä niin kuin lada combi kirjoitti.
Pollen 1.5:ssa tikku koneessa PITÄISI olla 82 hv mutta paremmin se ladan 1.5:lla koneella tuntu kulkevan.
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Lähetetty: 28.10.2007 12:00
Kirjoittaja Team perseauki racing
kaupan hieronta vielä kesken... täytynee kohta laajentaa valikoimaa avolava mosseen jos tuosta pääse kauppoihin, niin tai sitten kerralla avoalva chevy 6.2 dieselillä