Sivu 1/2
Kannentiiviste
Lähetetty: 17.10.2007 17:35
Kirjoittaja pappa- igor
Kuten tuolla turbokoneen rakennus palstalla kerroin että kannentilke paloi... Niin onko mitään hyvää ratkaisua, jolla sais pahvin pitään hyvin... Ajattelin kokeilla VHT:n liimaa tiivisteen molemmin puolin, mutta mistä pirusta sais tuommosta liimaa??? jos vielä tämän jälkeen kannentiiviste palaa niin kai se on pakko tukirengas urat tehdä lohkonpäälle, naputella sinne 2mm hitsilanka, kasata ja kokeilla sillai

onko muita hyviä ehdotuksia??
Re: Kannentiiviste
Lähetetty: 17.10.2007 18:22
Kirjoittaja Mäntä
Hitsaa osa vesikanavista umpeen niin kuin turbiinilla

Eikö silläkin kannentiivisteet kestänyt sen jälkeen??? Tosin taisi olla vähemmän puristuksia, kun sun Ladassa...
Turbiini varmaan kertoo itse miten sai ne tiivisteet kestämään?
Re: Kannentiiviste
Lähetetty: 17.10.2007 18:42
Kirjoittaja pappa- igor
mulla on nyt tulossa koneenpäälle isoventtiili/vahvistehitsattu kansi... saapa sitten nähdä

mistä mä sen liiman saan

Re: Kannentiiviste
Lähetetty: 17.10.2007 20:03
Kirjoittaja miksu
onko sulla 1600 Kannetiiviste?
Re: Kannentiiviste
Lähetetty: 17.10.2007 21:04
Kirjoittaja Tsipa
pappa- igor kirjoitti:mulla on nyt tulossa koneenpäälle isoventtiili/vahvistehitsattu kansi... saapa sitten nähdä

mistä mä sen liiman saan

Ite tilannu US-parts:lta VHT tuotteita joskus ja sieltä näyttäys löytyvän.
http://usparts.locomail.com/category.ph ... &brand=342
Re: Kannentiiviste
Lähetetty: 17.10.2007 21:36
Kirjoittaja RuntuHerra
Tsipa kirjoitti:pappa- igor kirjoitti:mulla on nyt tulossa koneenpäälle isoventtiili/vahvistehitsattu kansi... saapa sitten nähdä

mistä mä sen liiman saan

Ite tilannu US-parts:lta VHT tuotteita joskus ja sieltä näyttäys löytyvän.
http://usparts.locomail.com/category.ph ... &brand=342
erikeeperiä vaan...

(elä luota muhu)

Re: Kannentiiviste
Lähetetty: 18.10.2007 7:12
Kirjoittaja pappa- igor
miksu kirjoitti:onko sulla 1600 Kannetiiviste?
on..
Re: Kannentiiviste
Lähetetty: 18.10.2007 7:13
Kirjoittaja pappa- igor
Tsipa kirjoitti:pappa- igor kirjoitti:mulla on nyt tulossa koneenpäälle isoventtiili/vahvistehitsattu kansi... saapa sitten nähdä

mistä mä sen liiman saan

Ite tilannu US-parts:lta VHT tuotteita joskus ja sieltä näyttäys löytyvän.
http://usparts.locomail.com/category.ph ... &brand=342
kiitos!! taidanpa tilata tuolta

Re: Kannentiiviste
Lähetetty: 18.10.2007 22:08
Kirjoittaja Turbiini
Mulla on aito venäläinen 1700 kaasarikoneen tiiviste, hitsatulla kannella ilman mitään liimoja ja tukirenkaita. Pultteina toyotan L/2L eli 2.2/2.4 dieselin pultit momentilla 130Nm. Ennemin kun oli vakio kansi niin hieman tiivisteen kestoon auttoi locktite 547 (muistaakseni ehkä) kuitenkin semmoinen punainen kierreliimaksi tarkoitettu joka kuivuu kovaksi. Palanu mulla ei tiiveistettä vakiokannellakaan koskaan, se vain repesi ja työntyi vesitilaan.
Re: Kannentiiviste
Lähetetty: 18.10.2007 22:13
Kirjoittaja miksu
pappa- igor kirjoitti:miksu kirjoitti:onko sulla 1600 Kannetiiviste?
on..
No siinä on jo yksi hyvä syy miksei kannetiiviste kestä. Mulla on 1700i kannetiiviste ja hylomar kannetiiviste liima. ni tuntuu kestävän ihan hyvin 1.2bar ahtoja.
Re: Kannentiiviste
Lähetetty: 19.10.2007 8:03
Kirjoittaja pappa- igor
joo, kokeilen vielä tolla vakiolla ja liimalla... mitä eroo tossa 1.7 tiivisteessä on 1.6 tiivisteeseen nähden, muuta kun reijän koko.. ei toi munkaan tiiviste paineiden takia menny vaan kun pääsi käymään jossain elämänsä vaiheessa vähän liian lämpösenä...

Re: Kannentiiviste
Lähetetty: 19.10.2007 10:11
Kirjoittaja Turbiini
1700 tiivisteessä on pyöreät reiät, kun taas 1600 koneen tiiviste on venttilien kohdalta hieman muotoiltu. Lisksi liekkirengas muistaakseni on suurempi ja sylinterien väleistä tiiviste on kokonaan pellitetty. Tuo että lämmöistä olis menny kuulostaa oudolta, kun oma on kestäny vaikka välillä on sylkäissy kaikki jäähdytysnesteet pihalle.
Re: Kannentiiviste
Lähetetty: 20.10.2007 10:38
Kirjoittaja pappa- igor
Turbiini kirjoitti:1700 tiivisteessä on pyöreät reiät, kun taas 1600 koneen tiiviste on venttilien kohdalta hieman muotoiltu. Lisksi liekkirengas muistaakseni on suurempi ja sylinterien väleistä tiiviste on kokonaan pellitetty. Tuo että lämmöistä olis menny kuulostaa oudolta, kun oma on kestäny vaikka välillä on sylkäissy kaikki jäähdytysnesteet pihalle.
Se voip olla että.. pullahtanut tuo munkin tiiviste

täytyypä hakea tommonen 1.7 tiiviste ja kokeilla sillä

deltan tavaraa varmaan?? vai onko jollain tampereen lähistöllä tommosta tiivistettä nurkissaan, voisin tulla lunastaan pois

Re: Kannentiiviste
Lähetetty: 20.10.2007 15:19
Kirjoittaja Jankos
Yleensä syyllinen tuohon pullahtamiseen on nakutus.
Heikoimmasta vahvempaan pahvit:
1.6 tarvike => paksumpi (1.6mm yleensä) kuin orkkis
1.6 orkkis => ei pyöreä ja irtorenkuloilla (paksuus 1.0mm)
1.7 orkkis => 1.6 koneessa hyvä kun jää hiukan kauemmas sylinterireunasta niin ei lämpene ja on ohut (1 mm)
Vakio 1.5 konetta käytettiin viime talvena 1.5 ahdoilla jääradalla ja tehoa oli tarpeeksi, tässä 1.7 pahvi kesti erinomaisesti. Välillä hukkaportti ei toiminut ja ahdot kävi myös 2.5 asti ja silti kesti. Syynä megaruutta joka paineilla tiputti ennakoita riittävästi. Tehoa tuo laitos tuotti ihan mukavasti, enempää ei tarvinnut omistajan mukaan.
Re: Kannentiiviste
Lähetetty: 21.10.2007 19:37
Kirjoittaja pappa- igor
joo, täytyy mennä deltasta hakeen 1.7 tiiviste... kun sen tohon taas levittää, niin ei sitä viitsis heti uudestaan taas tehdä.. no kyllä tää nykyinen tiiviste kesti melkein 1.5 vuotta ja n.50km
